Υπήρχε συντεταγμένη ελληνική γραφή πολύ προ Ομήρου

Υπήρχε συντεταγμένη
ελληνική γραφή
πολύ προ Ομήρου


Τα κεριά και οι ξύλινες ταμπλέτες είναι γνωστά από τις αναφορές ήδη από τα ομηρικά ποιήματα… Άρα υπήρχε συντεταγμένη γραφή προ Ομήρου… αφού:

- Ο Προμηθέας είναι ο ευρετής των γραμμάτων. Και ο Αρισταίος και ο Παλαμήδης.

- Υπάρχουν πολλοί ποιητές και λογοτέχνες προ Ομήρου.

- Ο Όμηρος λαμβάνει γραπτώς τα κείμενα του δασκάλου του, Κρεσφόντη, στην Ίο

- Ο Αγαμέμνων προ της θυσίας της Ιφιγενείας στην Αυλίδα στέλνει γραφή με αγγελιαφόρο στην και ενημερώνει την Κλυταιμνήστρα στο Άργος…

- Ο Βελλερεφόντης λαμβάνει ένα «διπλωμένο δισκίο» («πίναξ πτυκτὀς» – βλ. Ιλιάδα 6.168) για να το παραδώσει στον βασιλιά της Λυκίας. Το πινακίδιο περιέχει γραπτή σημείωση ότι ο βασιλιάς πρέπει να εκτελέσει τον αγγελιαφόρο...

Αλλά η εύθραυστη φύση του παπύρου, που τον έκανε ακατάλληλο ακόμη και να διπλωθεί στο μισό, των κεριών και των ξύλων ήταν αυτή που ευθύνεται για το ότι χάθηκαν όλα αυτά τα προ-ομηρικά γραπτά κείμενα… (Αν χάθηκαν…).


Πάντως στην παραπάνω εικόνα βλέπετε το Σύνταγμα των Αθηναίων, σε πάπυρο. Είναι το έργο πολλών γραμματείων/γραφέων, κανένας από τους οποίους δεν φαίνεται να ήταν ιδιαίτερα συνηθισμένος να γράφει σε επαγγελματικό βιβλίο… Το Αριστοτελικό Σύνταγμα των Αθηναίων διατηρείται σχεδόν άθικτο σε 4 κυλίνδρους παπύρου, που αντιγράφηκαν γύρω στα 100 μ.Χ. (pap. 131)

Για περισσότερα:

ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης:

Γ. Λεκάκης «Αρχαίοι σχολιαστές του Ομήρου και άλλες πηγές για τα ομηρικά», έκδ. Συλλόγου Φιλομήρων Ιθάκης «Ευχήν Οδυσσεί», 2012.

ΔΕΙΤΕ την παραπάνω διάλεξη του Γ. Λεκάκη.

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: ΓΡΑΦΗ, ΓΡΑΠΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΠΑΠΥΡΟΣ, ΠΑΠΥΡΟΙ, ΟΜΗΡΟΣ, ΟΜΗΡΙΚΑ ΕΠΗ, ΚΕΡΙ, ΠΡΟΜΗΘΕΑΣ, ΠΡΟΜΗΘΕΥΣ, ΑΡΙΣΤΑΙΟΣ, ΠΑΛΑΜΗΔΗΣ, ΚΡΕΣΦΟΝΤΗΣ, ΙΟΣ, ΚΥΚΛΑΔΕΣ, ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ, ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ, ΑΡΓΟΣ, ΑΥΛΙΣ, ΑΥΛΙΔΑ, ΒΕΛΛΕΡΕΦΟΝΤΗΣ, ΛΥΚΙΑ, ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΣ, ΑΘΗΝΑ, ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΑΘΗΝΑΙΩΝ, ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, ΓΡΑΦΕΙΣ, ΓΡΑΦΙΑΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ, ΓΡΑΜΜΑΤΕΥΣ, ΣΧΟΛΙΑΣΤΕΣ
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ