Απίστευτες
επιλογές
στα «ΚΕΙΜΕΝΑ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ»
του βιβλίου της Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
του
2015
ΣΕΛΙΣ
|
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
2015
|
14
16
21
24
27-30
32-35
37-39
|
Ένα ποίημα για την πόλη της Αθήνας που προκαλεί ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
Περιγράφει την πόλη της Καβάλας του 1970 μόνον
με άσχημους χαρακτηρισμούς :
Ρήμαξε και κατεδάφισε--Θρυμματισμένα
κανόνια ---Ερειπωμένα δεσμωτήρια
Σκουριασμένες κρεμάλες
…. «Το βράδυ γινόμασταν συμμορίες και τρέχαμε
με ένα … εεεε πίσω από σκυλιά που
κούτσαιναν κι έναν τρελό που φορούσε φουρκέτες στο κεφάλι ενώ οι μεγαλύτεροι μας
τρόμαζαν με ιστορίες
μακάβριες κάτω από τις σκοτεινιασμένες καμάρες» ….
"Τα βουισμένα κεφάλια και τις πληγές στο πρόσωπο που άνοιξαν
η νύχτα και ο έρωτας….."
ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ….. προκαλεί ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
----------------------------
Ένας πίνακας ζωγραφικής του Ν. Χατζηκυριάκου
- Γκίκα με τίτλο Ο Ουρανός όπου δεν βλέπεις τίποτα
------------------------------
Ο συγγραφέας έγραψε ένα ποίημα για να επαινέσει
τον εξάδελφο του !!!!
Στο Μεσολόγγι του 1869 . Ανόητο … Γιατί δεν βάζουν κάποια προσωπικότητα της ιστορίας μας ;;; --
Γιατί δεν γράφουν για τους ήρωες του Μεσολογγίου ;;;
---------------------------
Περιγράφει την εορτή του Άη Γιάννη στις 24 Ιουνίου
που ανάβουν φωτιές
στην πόλη της Καβάλας
Την Ονομάζει ΚΛΗΔΟΝΑ ……γιατί ;;;
Εκφράσεις
:
Μασουλάει κουφέτα
--- φτιάχνουν φανουρόπιτες -- γοβάκι της νύφης - Άγουρα στήθη κοριτσιών - απλωμένα
γυναικεία εσώρουχα -- είμαστε
τσογλανοπαρέα…..
Περιγελούν μια κοπέλα την Άννα …την λένε αλαφροΐσκιωτη …..
γουρλομάτα
κ.λ.π.
που τρέχει
σε τρεις βρύσες μα κουβαλίσει το αμίλητο νερό , να ρίξει μέσα τα ριζικάρια ,
σκουλαρίκια ,σταυρούς , χάντρες , κουμπιά … ώστε το πρωί
να δει το ριζικό της
το μαύρο και σκοτεινό…..( εννοεί ποιον θα παντρευτεί)
και περιμένει «να βγει ένας αγγούραρος
θεριός Θεριακωμένος»
Δηλαδή
είναι γεμάτο με άσχημες εκφράσεις -- ακατανόητες -
εμπαίζουν μια κοπέλα
Και
σου δημιουργούν μια άσχημη εικόνα για αυτήν την εορτή Γιατί ?
------------------------------
Ένας δάσκαλος ζήτησε από τους μαθητές του να
φέρουν Δημοτικά τραγούδια από το χωριό τους …. εγώ ( Ένας μαθητής ) έφερα από
ένα βιβλίο αλλά ο δάσκαλος το κατάλαβε
Άλλος , έφερε ένα λαϊκό του ΑΤΤΙΚ το «Την ώρα
που περνούσε το οργανάκι» και εμείς κρατούσαμε
την κοιλιά μας από τα γέλια με τον δάσκαλο που έλεγε στον μαθητή πως έκανε αυτό
το λάθος…. ας έφερνες τουλάχιστον την Μαρία την Πενταγιώτισσα…..
Ένα
ανούσιο κείμενο όπου γελοιοποιεί το δημοτικό τραγούδι Γιατί ;;;
Γιατί
δεν βάζουν ένα δημοτικό τραγούδι ;;;
-------------------------------
Περιγράφει τις διαφορές του Τούρκικου με τον
Ελληνικό Καραγκιόζη
Έχει και ξένες εκφράσεις --- Ένα Άχρηστο κείμενο …
Τι να τον κάνουμε τον Τουρκικό Καραγκιόζη ….
Γιατί
δεν βάζουν κάτι από Αρχαίο Ελληνικό θέατρο που είναι
Παγκοσμίως γνωστό ;;;
|
|
|
42-46
48-50
52-55
56-57
62
64-66
68-71
74-75
|
Η Αμερικανίδα συγγραφέας το 1934 περιγράφει την καθημερινή ζωή μιας
αγροτικής οικογένειας στην ΚΙΝΑ !!!! όλο με άσχημες εκφράσεις
«Η γριά ρούφηξε
το νερό με θόρυβο και ρεύτηκε όλα τα κακκά αέρια που έρχονταν από το άδειο στομάχι
της….»
« ήταν ενοχλητική
γριά και οι ενοχλητικοί γέροι είναι χειρότεροι από τα παιδιά»
«Θα είναι πολύ καλό
για σένα να πεθάνει αυτό το γέρικο πράγμα»
« Η σκληρόπετση
γριά είχε λιώσει δύο νεκρικά φορέματα»
Όλο το κείμενο :
προσβάλει την ηλικιωμένη της οικογενείας
αντί να την σέβεται…
Κακή εικόνα οικογένειας
-- Ξενικά ονόματα -- Στενόχωρο
----------------------------------
Η Συγγραφέας περιγράφει την καθημερινή οικογενειακή ζωή της το 1942
με άσχημες εκφράσεις
« Η μητέρα μου μου
πλακώνει την καρδιά»
« Είμαι υποχρεωμένη
να την ονομάζω μητέρα μου»
«Δεν τις αγαπώ παρά
μόνον γιατί είναι μητέρα μου και αδελφή μου»
Πάλι κακή εικόνα
οικογένειας - ξενικά ονόματα - ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
Γιατί δεν γραφεί
κάτι ανάλογο για την Ελλάδα του 1942 με την Γερμανική κατοχή;;;
-----------------------------------
Ένα μυθιστόρημα με τρία κορίτσια : Κατερίνα - Μαρία - Ινφάντα που κάνουν διακοπές στο κτήμα
του παππού τους
--Κάθε Κυριακή πάνε στην Θάλασσα - ΟΧΙ
εκκλησία
---Οι γονείς τους έχουν χωρίσει --
ΠΑΛΙ κακή οικογένεια
--Η Ινφάντα έχει άσχημη μύτη ---
Γιατί την προσβάλει ?
--Ο Θείος Αγησίλαος ήταν σαν παιδί καλός
και ανεύθυνος = υποτιμητικό
-- Ο Πατέρας ήταν λίγο σαν παιδί που παίζει
με τα βότσαλα = Υποτιμητικό
Και αυτό ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
Ένα ποίημα σε άρρωστο παιδί του Τούρκου Ναζίμ Χικμέτ = Και αυτό ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
Γιατί να είναι Τούρκου;;;
Οι Τούρκοι βάζουν ελληνικό στα σχολικά τους βιβλία;;;
----------------------------------
Ένα ποίημα του ποιητή μας Γιάννη Ρίτσου για ένα ξωκκλήσι ΜΟΝΟ
4 σειρές!!!
----------------------------------
Περιγράφει πως έφτιαχναν μια κουλούρα τα Χριστούγεννα στην
Ζάκυθο
(χωρίς ν)
Μετά επήγε στην Αθήνα πάλι με την κουλούρα τα Χριστούγεννα
αλλά δεν
του άρεσε……μετά από χρόνια πήγε πάλι στην Ζάκυνθο
αλλά δεν του άρεσε τώρα η κουλούρα
που έφαγε…
Μετά θυμήθηκε τον
Μέλανα Ζωμό ότι είναι αηδία !!!
Και ότι ο Οδυσσέας έδωσε ένα χριστόψωμο στην Πηνελόπη για να την συγκινήσει
Βεβαίως και εδώ ο πατέρας έχει πεθάνει ….
3 σελίδες γεμάτο ΑΝΟΗΣΙΕΣ -- καμία αναφορά στην εορτή των Χριστουγέννων
….μοναδική ασχολία η κουλούρα ……. -
Και αυτό ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
----------------------------------
Ένα διήγημα Γερμανού το 1779 μεταξύ ενός Εβραίου και ενός
Μουσουλμάνου
για ένα δαχτυλίδι που όποιος το έχει είναι πολύ δυνατός ανεξάρτητα της θρησκείας
του
Ξενικά ονόματα -
Ένα παραμύθι για νήπια……
Γιατί δεν βάζουν κάτι από Ελληνική Μυθολογία
--------------------------------
Έχει και δυο μικρά δημοτικά τραγούδια !!!
και ένα στιχάκι για καταστροφή
ψαρών
|
81
83-86
87
94-97
99-102
104
106 -107
110
113- 116
121
126
129 - 131
132- 138
141-142
|
Ένα κείμενο του ποιητή Γιάννη Ρίτσου όπου αναφέρεται
στην υποχώρηση του Ελληνικού στρατού το 1941 από τα Αλβανικά σύνορα -- ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ:
Βομβαρδισμένες εκκλησίες
-- Ερημωμένα χωριά - Άλογο σκοτωμένο --- Βομβαρδισμένο τοπίο
Τρελός ψάλτης Και αυτό ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
Γιατί
δεν βάζουν κείμενα από την ηρωική αντίσταση στους Ιταλούς και γερμανούς ;;;
-----------------------------------
Περιγράφει την διαδήλωση τον Μάρτιο του 1943
(στην Κατοχή ) με εκφράσεις :
Πέσαμε πιστολιές
--- μύρισε αίμα ο τόπος -- είχαμε δολοφονημένους ---
Της τσάκισαν το
χέρι που κόλλησε στραβά σαν του σκύλου στον δρόμο……
Τρίξανε οι μεντεσέδες
του Νεκροτομείου και εμπήκαν πάλι πτώματα….
Και
αλλά…. Και αυτό ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
-----------------------------------
Ένα
κείμενο με συμβολική γλώσσα - εντελώς ακατανόητο , που μάλλον εννοεί τα γεγονότα
του Πολυτεχνείου του 1974
---------------------------
Περιγράφει την πόλη της Σμύρνης του 1910 με ένα
πλήθος ακατανόητες λέξεις
Γιατί
δεν βάζουν για την καταστροφή της Σμύρνης από τους τούρκους ;;;
--------------------------
Περιγράφει τις διακοπές του συγγραφέα το Πάσχα
σε χωριό πλησίον στα ελληνοαλβανικά σύνορα. Περιγράφει τοπία - το χωριό - ανθρώπους
Η γιαγιά του πέθανε
αλλά δεν πήγε στην κηδεία της
Το χωριό τώρα είναι
έρημο - χορταριασμένο
Δυο φαντάροι έβριζαν
τον Κωλότοπο και τους Κωλοαλβανούς
Καμμιά
αναφορά στην εορτή - - εικόνες ερήμωσης -- περιφρόνησης της γιαγιάς - Βρισιές!!
-----------------------------
Ένα
ποίημα ΑΝΟΗΤΟ
------------------------------
Ένα διήγημα του Άντον Τσέχωφ για μια κοπέλα που
την περιγελούσαν και δεν της έδιναν τα χρήματα για την εργασία που έκανε ………………. ΑΝΟΗΤΟ και αυτό …
---------------------------
Άλλο ένα ποίημα του Ζακ Πρεβέρ
«…….Με ιστιοφόρο ταξιδεύανε - Για Ιαπωνία -- Κι ακόμα συναντήσαμε τους
τρείς σωματοφύλακες -- Που με τα χέρια γύριζαν -- Την μανιβέλα ενός μικρού υποβρυχίου
-- Κι εκείνο βυθιζότανε -- Ψάχνοντας αχινούς …..» ΑΝΟΗΤΟ και αυτό (Ξένος και αυτός
)…….
---------------------------------
Μια Κυριακή στην Κνωσό του Ν. Καζαντζάκη με μια
γριούλα και έναν φραγκόπαππα συζητούν
για την ιστορία της Κρήτης ( Γιατί φραγκόπαπας; = υποτιμητικό … )
«Η Θεά
κρατάει δύο περιστέρια ανάμεσα στα ξεχειλισμένα γάλα βυζιά της»
Καμμία
αναφορά για εκκλησία την Κυριακή --- Άσχημες εκφράσεις
------------------------------------
Περιγράφει την πόλη του Τόκιο Ιαπωνίας το 1980
και το φαγητό του σε εστιατόριο
ΑΧΡΗΣΤΟ
………… τι μας χρησιμεύει ;;;
-------------------------------------
Ένα τραγούδι για ξενιτεμένους όπου ένας αρρώστησε
και πέθανε … Και αυτό ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
Γιατί
δεν βάζουν ένα ευχάριστο δημοτικό τραγούδι η ποίημα ;;;
--------------------------------------
Περιγράφει την ζωή ενός Έλληνα μετανάστη στην
Γερμανία το 1960 εκφράσεις ;
Δεν με περιμένει
κανένας εμένα -- δεν έχω που να πάω -- δεν έχω πατρίδα …
ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ φέρνει ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ - γιατί δεν έχει πατρίδα αφού είναι Έλληνας ;;;?
-------------------------------------
Ένα μυθιστόρημα του Ηλία Βενέζη το 1939 που περιγράφει
την εγκατάσταση των Ελλήνων προσφύγων του 1922 στην Αττική …..Παθαίνεις ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ από το περιεχόμενο
Ένα ποίημα για το γλυκό του κουταλιού !! ακατανόητο και αυτό…..
|
|||
|
|
|||
144- 145
148 -152
158
160
162 -166
167
170- 171
174- 177
179 -182
184- 188
190
194-197
206-208
|
Αλληλογραφία μεταξύ αδελφών που έχουν χωρίσει
λόγω μετανάστευσης την δεκαετία του 60
Εκφράσεις : Ήμουν άσχημα από μελαγχολία - ο Γιατρός μου έδωσε ηρεμιστικά - Στο φλιτζάνι
μου είπαν για ένα στεφάνι -- Οι κοπέλες λένε ότι είναι πολύ sexy… - ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
Μια 13χρονη Ελληνίδα έρχεται από την Γερμανία
χωρίς τους γονείς της να ζήσει με την γιαγιά της στην Ελλάδα και αφηγείται με
ανούσιες λεπτομέρειες την ζωή της στην
Γερμάνια --- 4 άχρηστες σελίδες….
--------------------------------------------
Περιγράφει κάποιον ποδοσφαιριστή σε μια μικρή
ομάδα που πέθανε από έμφραγμα σε
ηλικία
50 ετών --- ΑΧΡΗΣΤΟ ΚΑΙ ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
------------------------------------------
Περιγράφει την Ποδοσφαιρική ομάδα της Τεργέστης
!!!
ΟΧΙ
Της ΕΛΛΑΔΟΣ !! πάλι ΑΧΡΗΣΤΟ !!!
---------------------------------
Τα καλοκαίρια στην παραλία της Αντιπάρου παίζουν
ποδόσφαιρο με τουρίστες …. "Τα ξεχαρβαλωμένα
γκολπόστ ….οι παίχτες έχουν κλατάρει ….Σαν το σκυλί που έφαγε κλωτσιά …τρέχουν
σαν δαιμονισμένοι …."
4 σελίδες --
ΑΧΡΗΣΤΟ με άσχημες εκφράσεις ….
----------------------------------------
Μια εικόνα με γυμνά σώματα ανθρώπων σαν σε όργια !!!!……
-----------------------------------------
Ένας στρατιώτης σκότωσε έναν εχθρό αλλά αμέσως
μετανόησε ,,,,,,γιατί ?
Εκφράσεις : Σκοτωμός
-- Σπαράζοντας -- Βογκώντας ………. φέρνει
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
Αν θέλουν
κάτι αντιπολεμικό γιατί δεν βάζουν το περίφημο έργο του Αισχύλου «ΠΕΡΣΕΣ»
--------------------------------
Ένας μικρός μαθητής συμπαθεί ιδιαίτερα την δασκάλα
του και την περιγράφει
με διαφορές
περίεργες εκφράσεις ( σελίς 174 ) όπως :
Μια εικόνα του Γκρεζ ..μια δημιουργία του Μυσσέ .. ….Θα την βρείτε στον Φραπιέ
και στον Μπαζίν . Η ροζα της Μετερνελλ..η η Νταβιντε Μπιρό … Αλλά την επομένη
χρονιά είχε άλλη δασκάλα που την βρίζει :
Άσχημη γεροντοκόρη
- το μαραμένο μούτρο της -- γιοματο κακόχρωμα σπυριά εκδήλωση μιας αργοπορημένης
και ανικανοποίητης νιότης …Άλλο γράφει : Τα βρωμόδεντρα στην αυλή του σχολείου …..γιατί ;;; υπάρχουν βρωμοδεντρα στα σχολεία ;;;
Προσβλητικό
για το λειτούργημα του Δάσκαλου …. εσκεμμένα - βρίζει …….γιατί ;;;
-----------------------------
Συμμαθήτριες επιστρέφουν από τις Καλοκαιρινές
διακοπές και σχολιάζουν - κουτσομπολεύουν
τις διακοπές τους
Ονόματα : Ιντα - Ρενε -- Ζωρζ -- Αλμπα = ξενικά ονόματα - ΑΧΡΗΣΤΟ – ΑΝΟΥΣΙΟ
--------------------------------
Ενα μυθιστόρημα όπου ο αφηγητής έφυγε από άλλον
πλανήτη επειδή πικράθηκε
από το λουλούδι του !! και προσγειώνεται στην
Γη σε μια έρημο όπου συναντά έναν άνθρωπο και μια αλεπού --- 5 σελίδες Εντελώς ανόητο γιατί ;;;
-------------------------------
Ένα Μαλαισιανο ποίημα !!! γιατί ;;; και έχει
την ερώτηση : !!! Να περιγράψτε την συναισθηματική
ένταση των ερωτευμένων ……..από παιδιά
13 ετών !!!
--------------------------------
Σε μια οικογένεια ο πατέρας είναι εξορία και
τα παιδιά συνεχώς αναζητούν τον πατέρα
τους και
είναι λυπημένα …..
Άλλη
μια διαλυμένη οικογένεια - ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
---------------------------------------
Περιγράφει την ζωή σε πολυκατοικία με άσχημους
χαρακτηρισμούς :
«Τα μούτρα των συγκατοίκων μου ας μην τα ξέρω »---
«Βογκά τα βράδια , φαίνεται πως έχει άλατα στις
κλειδώσεις η διπλανή»
«Αφόρητη η ζωή στην
πολυκατοικία» ……………… Άσχημες εκφράσεις
– ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ
|
|||
|
|
|||
210- 212
214-219
222
223 -228
230
232 -233
236 – 237
239 –242
|
Την δεκαετία του ‘50’ ένας νέος ξεκινά από το
σπίτι του στην Αθήνα περιγράφει την κίνηση στους δρόμους και φθάνει σε γραφείο
ευρέσεως εργασίας. Εκεί μια υπάλληλος έγραφε σε γραφομηχανή και του είπε να περιμένει
να τον δεχτεί ο διευθυντής . Αυτός βαρέθηκε να περιμένει παρατηρώντας την κοπέλα
να πιέζει τα πλήκτρα της γραφομηχανής και έφυγε ….!!!! Εντελώς ανόητο περιεχόμενο Γιατί ;;;
---------------------------------------
Ο Αστυνομικός διευθυντής της Θεσσαλονίκης το
1995 τριγυρίζει στην πόλη με την συγκοινωνία και περιγράφει τους ανθρώπους με
άσχημες εκφράσεις --«Ο χοντρολαίμης φίλος
του ……διάβαζε τις φάτσες τους …..ζουλιγμένος στην μέση του ανθρωποσωρου ….αναδυόταν
μια βαριά μυρωδιά υγρασίας και μούχλας …
πάλι άσχημες εκφράσεις - κακή εικόνα της πόλις
γιατί ;;;
-------------------------------------
Άλλη μια εικόνα ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΗ γιατί ;;;..........
----------------------------------------
Αναφορά στην καταστροφή της πόλις της Χιροσίμα
το 1945 από την Ατομική βόμβα των Αμερικανών … με εκφράσεις Φρίκης…………… Παθαίνεις
ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
--------------------------------------
Ένα ποίημα για ένα παιδί που πεθαίνει από αβιταμίνωση…….
Παθαίνεις ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ
-----------------------------------
Για κατεστραμμένα από φωτιά δάση ποίημα …………ΑΚΑΤΑΝΟΗΤΟ
Σε ένα σημείο γράφει : Η τηλεόραση να δείχνει φονικά και φλόγες , τσόντες πολιτικούς και ρώγες ……!!!
Είναι λεξιλόγιο αυτό ;;;
------------------------------------------
Στα φορτηγά πλοία έχουν και γάτες για παρέα Αν
αρρωστήσει μια γάτα την πετάνε στην θάλασσα !!! ……….. Άλλη μια ΑΝΟΗΣΙΑ ....στενόχωρο πάλι γιατί ;;;
------------------------------------
Εδώ μας περιγράφει πως σκότωναν τους λύκους (το
1902 στα βουνά της Ελβετίας )
με πυροβόλα
όπλα η με τσεκούρια ….. «Με σπασμένα τα
μέλη του έσυραν τον λύκο στο χωριό ….γελούσαν , πανηγύριζαν , τραγουδούσαν έβριζαν…»
έχει ΑΣΧΗΜΟ
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ - ΣΤΕΝΟΧΩΡΟ γιατί;;;
|
|||
Τι συμπέρασμα βγάζετε από το περιεχόμενο αυτού του βιβλίου;;;
Ότι τα παιδιά σας τρέφονται με σκουπίδια ……
Ότι και να διαβάσεις παθαίνεις ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ , τους καταστρέφουν την
ψυχή τους !!!
Τους γεμίζουν με άσχημες
εκφράσεις - βρισιές - ακατανόητες εκφράσεις …έτσι τους σκοτώνουν και το
μυαλό τους -- Θέλουν άτομα χωρίς σκέψη
Καμία αναφορά στον Ελληνικό πολιτισμό , στην ιστορία μας .σε
προσωπικότητες που να αποτελούν καλό παράδειγμα για τα παιδιά σας γιατί ;;;
Γιατί βάζουν ξένους συγγραφείς ?
Γιατί έχουν αποκλείσει τους : Λ Μαβίλη -Κάλβο - Σολωμό - Παπαδιαμάντη
– Πολέμη – Γ. Δροσίνη - Παλαμά -
Πηνελόπη Δέλτα κ.ά.
Διότι ετοιμάζουν
τους Νέους Γενίτσαρους …..!!
ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΕ...
Ο ΔΟΥΡΕΙΟΣ
ΙΠΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΤΟΙΧΩΝ…
Κ.Β.
ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: σχολικα βιβλια, παιδεια
ΣΧΟΛΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook