Μαθήτριες προσφέρουν μια βιωματική πολιτιστική διαδρομή στην τοπική ιστορία της Αλεξανδρούπολης!!!


Μαθήτριες προσφέρουν
μια βιωματική πολιτιστική διαδρομή
στην τοπική ιστορία
της Αλεξανδρούπολης!!!

ΣΑΒΒΑΤΟ 25.5.2019 ΣΤΙΣ 11:00 Π.Μ.

Μια πολιτιστική ερμηνεία της τοπικής ιστορίας της Αλεξανδρούπολης μέσα από 9 ιστορικούς σταθμούς της πόλης. Στόχος η ανάδειξη της διαχρονικότητας ιστορικών και μη μνημείων της πόλης, μέσα από την οπτική γωνία και ερμηνεία μια ομάδας μαθητριών του 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης.


Το τμήμα Μουσειοπαιδαγωγικής του ΕΜΘ, η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Έβρου – Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων και ο Σύνδεσμος Φιλολόγων Έβρου σας προσκαλούν το Σάββατο 25 Μαΐου 2019 στις 11:00 π.μ να συμμετάσχετε σε μια πολιτιστική βόλτα στην πόλη της Αλεξανδρούπολης. Έναρξη δράσης στον 1ο σταθμό (Γαλλικός Σταθμός).

Η διαδρομή θα αποτελείται από 9 σταθμούς και θα ακολουθηθεί η παρακάτω σειρά.
1.           Γαλλικός Σταθμός
2.           Λιμανάκι/ΟΣΕ
3.           Φάρος
4.           Παραλιακή
5.           Στάδιο Φώτη Κοσμά
6.           Ζαρίφειος Παιδαγωγική Ακαδημία
7.           Δημοτική Βιβλιοθήκη
8.           Εθνολογικό Μουσείο Θράκης
9.           Μουσικό Γυμνάσιο
Τι θα σκεπτόταν ο πρώτος φαροφύλακας την πρώτη μέρα στην δουλειά του; Πώς ήταν για μια νοσοκόμα από την Σμύρνη να βρεθεί στο παλιό νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης το 1923; Η οικονόμος του Μ. Αλτιναμάζη τι έλεγε για τον ιδιοκτήτη του σπιτιού που δούλευε; Μικρές αφηγήσεις που μας ταξιδεύουν και αναδεικνύουν σημαντικές πτυχές της τοπικής ιστορίας μας.
Σε κάθε έναν σταθμό η ομάδα εργασίας έχει δημιουργήσει μια παρουσίαση που αποτελείται από μια αφήγηση για την διαχρονική σημασία του συγκεκριμένου σταθμού και ένα μικρό θεατρικό δρώμενο.
Ελάτε μαζί μας σε μια διαδρομή σχεδιασμένη από παιδιά αυτής της πόλης.
Η δράση θα έχει διάρκεια περίπου 2,5 ώρες και η περιήγηση θα γίνει με τα πόδια από σταθμό σε σταθμό. Όσοι ενδιαφέρονται καλούνται να δηλώσουν συμμετοχή στο 2551036663 ή στο ΕΔΩ.
Θα υπάρξει περιορισμός στον αριθμό θέσεων και μπορείτε να συμμετάσχετε εφ’ όσον έχετε δηλώσει συμμετοχή. Η δράση είναι κατάλληλη για όλες τις ηλικίες. Παρακαλούμε οι συμμετέχοντες να φοράνε άνετα ρούχα και παπούτσια, να έχουν προστασία από τον ήλιο και όσοι επιθυμούν νερό.

Σχετικά με την δράση

Τον Φεβρουάριο του 2019 μια ομάδα από 8 μαθήτριες του 1ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης (Φρειδερίκη Καρανικόλα, Ειρήνη Μαροπούλου, Χρύσα Καρανικόλα, Νάντια Κωσταρέλλου, Δήμητρα Μοσχίδου, Σοφία Διαμαντάκη, Σοφία Καράμπαλη, Δήμητρα Αθανασίου) συμμετείχαν σε ένα βιωματικό εργαστήριο πολιτιστικής ερμηνείας με υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης την Βαλεντίνα Σωκράτους υπ. Μουσειοπαιδαγωγικής ΕΜΘ, μαζί με την συμμετοχή των παρακάτω καθηγητών: Αχιλλέας Τριανταφυλλίδης, Βασιλική Μπολτσή και Δήμητρα Δεληκώστα και την συνεργασία της Σοφίας Τσιροπούλου υπ. Σχολικών Δραστηριοτήτων ΔΙΔΕ Ν. Έβρου.
 Στο διάστημα αυτό, μέσα από εβδομαδιαίες συναντήσεις ασχοληθήκαν με ιστορική έρευνα μέσα από πολλαπλές πηγές (αρχειακό υλικό, βιβλία, ντοκιμαντέρ, επιτόπια έρευνα, φωτογραφίες, ψηφιακά αρχεία κτλ) και επέλεξαν 9 σταθμούς με στόχο την ανάδειξη της διαχρονικής σημασίας και αξίας του κάθε σημείου σύμφωνα με τις ίδιες. Με μέσο το μουσειακό θέατρο δημιούργησαν 9 σενάρια για να αναδείξουν μερικές πληροφορίες για την ιστορία της κάθε τοποθεσίας σε τρεις χρόνους. Η ομάδα πραγματεύεται τον κάθε σταθμό στο παρελθόν, το παρόν και το μέλλον δίνοντας έτσι μια ολοκληρωμένη δική τους ερμηνεία για τις πολυδιάστατες σημασίες του εκάστοτε σταθμού.
Έτσι στην ομάδα προστέθηκαν και μαθητές από την θεατρική ομάδα του 3ου Λυκείου Αλεξανδρούπολης: Αδαμαντία Κουκάκη, Μαμαγιώργη Κυριακή, Μαμαγιώργη Μαρία, Ρουμελιώτη Αναστασία, Ξανθούλη Θεοφανία, Βαλάκα Ελένη, Δαστερίδου Μάγδα, Τριαντάφυλλος Τριανταφυλλίδης, Χατζηκωνσταντίνου Μαρία. μαζί με τις υπεύθυνες καθηγήτριες τους Πολύμνια Αγγελώνια και Μαρία Ψύλλα, δούλεψαν με την υπεύθυνη του εργαστηρίου και της μαθήτριες του 1ου Λυκείου και έδωσαν ζωή στα σενάρια της ερευνητικής ομάδας.

ΣΧΟΛΙΟ Γ. ΛΕΚΑΚΗ:

Τι ωραίο που θα ήταν, μαθητές και μαθήτριες κάθε πόλεως, κάθε χωριού της Ελλάδος, να «ξεναγούσαν» τους συμπολίτες και συγχωριανούς τους στην πόλη ή το χωριό τους, με σημεία και ιστορίες που αυτά θα επέλεγαν για τον τόπο όπου ζουν… Εύγε στους μαθητάς και τις μαθήτριες της Αλεξανδρουπόλεως!
Πόσο θα ήθελα να ήμουν εκεί...
Ν' ακούσω από τα παιδιά, την ιστορία του τόπου τους...
Τι επιλέγουν, για τι, πώς το βλέπουν, πώς το διαβάζουν!
Καλή επιτυχία μέσα από την καρδιά μου!
Δάσκαλοι, παρακινήστε τα παιδιά σας να κάνουν το ίδιο, στους τόπους σας...


ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: Γαλλικος Σταθμας, ΟΣΕ, Φαρος, Σταδιο Φωτη Κοσμα, Κοσμας, Ζαριφειος Παιδαγωγικη Ακαδημια, Βιβλιοθηκη, Εθνολογικο Μουσειο Θρακης, Μουσικο Γυμνασιο, φαροφυλακας, νοσοκομα, Σμυρνη, νοσοκομειο, Αλεξανδρουπολη, οικονομος, Αλτιναμαζης, Εβρος, νομος Εβρου, Θρακη, μαθητες, μαθητριες, Γυμνασιο, εκδρομη
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ