Ο αρχαίος Έλληνας πολεμιστής που παίζει μπάλλα και σκέφτεται τον έρωτά του…


Ο αρχαίος Έλληνας πολεμιστής
που παίζει μπάλλα
και σκέφτεται τον έρωτά του…


Ένας ερυθρόμορφος αμφορέας από την Απουλία της Μεγάλης Ελλάδος, που αποδίδεται στον «Ζωγράφο του Γανυμήδη», ή με κάποιον τρόπο σχετίζεται με το εργαστήριό του, είχε μια διακόσμηση ευαίσθητη και ρομαντική, που εξέπληξε τους ειδικούς…
Το αρχαίο ελληνικό έργο είναι φιλοτεχνημένο το 350-330 π.Χ.


Στον διάκοσμό του, διακρίνουμε ενώπιον ναΐσκου, έναν γυμνό πολεμιστή, στραμμένο προς τα δεξιά, να κρατά δόρυ και ασπίδα με μια κεφαλή στο κέντρο της (ίσως της Αθηνάς ή της φροντίστρας της, Μέδουσας), και να φορά μια κυματίζουσα χλαμύδα, γύρω από τον λαιμό του… Κάτω στα πόδια του διακρίνεται μια μπάλλα[1], με την οποία προφανώς έχει κάποια σχέση…
Στο πίσω μέρος αυτού του αμφορέα, εικονιζόταν ένας καθισμένος Έρωτας, να κρατά ένα ριπίδιο (κάτι σαν βεντάλια)…
Άρα ο εικονιζόμενος ορμητικός πολεμιστής είναι ένας νέος, που ακόμη παίζει παιγνίδια με μπάλλα (ως γνωστόν οι αρχαίοι Έλληνες έπαιζαν πολλά και ποικίλα παιγνίδια με μπάλλα), ενώ προσήλθε στον ναό να προσευχηθεί (για κάποιον πόλεμο στον οποίο θα πάει; Για κάποια στράτευσή του;) διότι είναι ερωτευμένος…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ όμως δεν θα μάθουμε ποτέ γι’ αυτόν… διότι αυτό το αρχαίο ελληνικό τέχνεργο… ξεπουλήθηκε από τον Οίκο Sotheby's και δεν θα το ματαδεί ανθρώπου μάτι…

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ:

[1] Η λέξις μπάλλα γράφεται με δύο «λ», διότι προέρχεται από το αρχαίο ελληνικό ρήμα βάλλω. Αν την γράψουμε με ένα «λ»… δεν θα βάλλεται…


ΛΕΞΕΙΣ: Ελληνας πολεμιστης, μπαλλα, ερωτας, ερυθρομορφος αμφορεας, Απουλια, Μεγαλη Ελλαδα, Ιταλια, Ζωγραφος του Γανυμηδη, διακοσμηση, ευαισθησια, ρομαντισμος, ναισκος, γυμνος, δορυ, ασπιδα, κεφαλη, Αθηνα, Μεδουσα, χλαμυδα, μπαλα, ερως, ριπιδιο, βενταλια, παιγνιδι, δημοπρασια, αρχαιοκαπηλια, βαλλω
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ