Ξεπουλιούνται... σαν πατσάς... ποδαράκια και χεράκια αρχαίων ελληνικών… κυκλαδικών ειδωλίων!


Ξεπουλιούνται... σαν πατσάς...
ποδαράκια και χεράκια
αρχαίων ελληνικών…
κυκλαδικών ειδωλίων!


Ό,τι βρουν… ξεπουλούν!
Χωρίς ίχνος ντροπής!
Χωρίς ίχνους αιδούς!
Χωρίς ίχνος σεβασμού!
Ακόμη και μικρά μέλη ειδωλίων!!!
Τα αρχαία ελληνικά ειδώλια, είναι ιερά, για εμάς τους Έλληνες, και δεν είναι… πατσάς, να τον πουλάς «ποδαράκια και χεράκια»…
Από την αρχαία Ελλάδα, και δη από την εκπληκτική κυκλαδική παραγωγή (της τελικής Νεολιθικής Εποχής, περίπου 2600 - 2300 π.Χ. προέρχονται τα ευρήματα της φωτογραφίας…


Πρόκειται για ένα ωραίο σύνολο, από δύο άκρα ανθρωπόμορφων ειδωλίων - ένα χέρι και ένα πόδι! - λαξευμένα από ασβεστοκίτρινο μάρμαρο!
Το μικρότερο άκρο δείχνει έναν βραχίονα, λυγισμένο στον αγκώνα, με έναν στενό καρπό στο ένα άκρο και έναν λείο ώμο από την άλλη.
Το μεγαλύτερο άκρο απεικονίζει ένα πόδι με ένα κωνικό σχήμα, έναν στενό αστράγαλο και ένα τεράστιο πόδι σε σχήμα ημισελήνου. Το μέγεθος του μεγαλύτερου (σκέλος) είναι 6,9 x 7,6 εκατ.

Οι κυκλαδικές μορφές αυτής της περιόδου είναι γενικά ψηλές, λεπτές, γυναικείες μορφές, που ευρίσκονται κυρίως σε τάφους. (σ.σ.: Τότε αυτά τα μέλη γιατί δεν είναι στον προορισμό τους, στον τάφο, όπου ήθελε ο δημιουργός τους να είναι, και ευρίσκονται σε δημοπρατήριο-τάφο του πολιτισμού;;;)…
Αλλά άκρα όπως αυτά, προήλθαν πιθανότατα από ανδρικές μορφές - τα θηλυκά πόδια και τα χέρια ήταν σχεδόν πάντα τοποθετημένα καλά σφιχτά και όχι χωρισμένα, όπως είναι αυτά. Αυτά τα πόδια ομοιάζουν με εκείνα από τον διάσημο Κυκλαδίτη αρπιστή («Harp Player»), προϊόν αρχαιοκαπηλίας (μάλλον) από την Κέρο των Κυκλάδων, επί Κατοχής, που ευρίσκεται στο Metropolitan Museum of Art (αρ. 47.100.1).

Ο αρχαίος Έλλην αρπιστής.
Αφού είναι "cycladic",
γιατί είναι στο Μουσείο Μετροπόλιταν,
και όχι στις Κυκλάδες;;;

Τα ειδώλια αυτά, φαίνεται να έχουν παραχθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα, σε διάφορα μεγέθη, με αφηρημένα χαρακτηριστικά. Σύγχρονοι καλλιτέχνες όπως ο Πικάσο και ο Modigliani «ερωτεύτηκαν» αυτά τα έργα τέχνης, μνημεία απλότητας. Ωστόσο, η αφηρημένη μορφή που βλέπουμε σήμερα δεν αντικατοπτρίζει τα γλυπτά που πραγματικά έφτιαξαν αυτοί οι αρχαίοι Έλληνες! Μάλλον θα είχαν λαμπερά ζωγραφισμένα χαρακτηριστικά, όπως τα μάτια και τα στόματα…
Και τα δύο αντικείμενα είναι θραύσματα μεγαλύτερων γλυπτών…

Από πού προέρχονται; Από Κέρο; Δήλο; Αμοργό;
Από πού εκλάπησαν;
Ποιος Έλλην νεκρός τα στερείται και δεν πηγαίνει ολοκληρωμένος στον Άλλο Κόσμο;

Δεν θα το μάθουμε ποτέ…

Διότι εκλάπησαν από την Ελλάδα, και ευρέθησαν σε «ιδιωτική συλλογή της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, από την συλλογή της Erika Hughes, στην Νέα Υόρκη, η οποία τα απέκτησε στην δεκαετία του 1980» και ξεπουλήθηκαν, από την Άρτεμις, στις ΗΠΑ, στην δημοπρασία της 20.6.2019… Τα ανεκτίμητα διαμελισμένα μέλη εκτιμήθηκαν… από διαμελισμένα μυαλά…

Κι έπειτα οι αρχαιολόγοι προσπαθούν να συγκολλήσουν τεμάχια, για να συγκολλήσουν την Ιστορία…

Αλλά τα ειδώλια,
θα καθίσουν πολλούς στα εδώλια...

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 21.6.2019.

ξεπουλημα, ντροπη, αιδως, σεβασμος, μελη ειδωλιων, ειδωλια, πατσας, ποδαρακι, χερακι, κυκλαδικη παραγωγη, Νεολιθικη Εποχη, ακρα, ανθρωπομορφο ειδωλιο, χερι, ποδι, κιτρινο, μαρμαρο, βραχιονας, αγκωνας, καρπος, ωμος, αστραγαλος, ημισεληνος, σκελος, κυκλαδες, μορφη, ταφος, δημοπρατηριο, Κυκλαδιτης αρπιστης, αρχαιοκαπηλια, Κερος, Κατοχη, Μητροπολιτικο Μουσειο, Πικασο, Μοντιλιανι, εργα τεχνης, απλοτητα, αφηρημενη, γλυπτο, ματια, στομα, θραυσμα, γλυπτικη, Δηλος, Αμοργος, κλοπη, νεκρος, Χιουτζ, Νεα Υορκη, δημοπρασια, διαμελισμος, αρχαιολογοι, εδωλια
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ