Με αφορμή τα 2.500 χρόνια από
τη ναυμαχία στη Σαλαμίνα το Μουσείο «Κρατική Συλλογή Αρχαιοτήτων Μονάχου», που
μαζί με τη «Γλυπτοθήκη του Μονάχου» στολίζει με το κλασσικό μεγαλοπρεπές κτήριό
του την Βασιλική Πλατεία του Μονάχου, παρουσιάζει μια λίαν ενδιαφέρουσα έκθεση
με θέμα την Ναυμαχία της Σαλαμίνας που έλαβε χώρα το 480 π.Χ.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΣΑΛΑΜΙΝΑ, ΕΔΩ.
Σε μια ειδική δίωρη
συνέντευξη τύπου ο διευθυντής του μουσείου κ. Florian Knauß και o υποδιευθυντής
Dr. Christian Gliwitzky, παρουσίασαν στους δημοσιογράφους το όλο ιστορικό,
πολιτικό, κοινωνικό, πολιτιστικό και γεωστρατηγικό πλαίσιο της εποχής της
ναυμαχίας της Σαλαμίνας, καθώς επίσης και όσα διαδραματίστηκαν προ και μετά την
ναυμαχία, που αποτελεί τη μεγαλύτερη ναυμαχία στην αρχαιότητα.
Με βάση τις παραστάσεις σε
αρχαιοελληνικά αγγεία και αμφορείς, νομίσματα και άλλα αρχαιολογικά ευρήματα που ευρίσκονται στο γερμανικό Μουσείο και με ένα ακριβές αντίγραφο του πίνακα του Γερμανού ζωγράφου
Kaulbacher, με θέμα τη ναυμαχία, ανέλυσαν την ιστορία της ναυμαχίας τόσο μέσα από τις αρχαίες γραπτές
(Ηρόδοτος) και προφορικές θεατρικές παραδόσεις (Αισχύλος), όσο και από την σύγχρονη βιβλιογραφία.
Η νίκη των Ελλήνων στη
ναυμαχία της Σαλαμίνας έθεσε τέρμα στις επιθέσεις των Περσών στην Ελλάδα και
σήμανε την απαρχή μιας νέας εποχής της Δημοκρατίας και της άνθησης της τέχνης
σε όλα τα επίπεδα.
Η Έκθεση με τον τίτλο "Salamis 480" θα λειτουργήσει μέχρι 13 Μαρτίου 2022.
Από αριστερά: Ο διευθυντής του μουσείου κ. Dr. Florian Knauß, ο πρωτοπρεσβύτερος Απόστολος Μαλαμούσης και ο υποδιευθυντής του μουσείου κ. Dr. Christian Gliwitzky. Φωτο: Απ. Μαλαμούση. |
Σε μια αίθουσα του μουσείου στήθηκε ένα ακριβές αντίγραφο του μεγάλων διαστάσεων πίνακα της Ναυμαχίας της Σαλαμίνας, έργο του Γερμανού ζωγράφου Kaulbacher, που ζωγραφίστηκε το 1868 και βρίσκεται από τότε τοποθετημένος στην αίθουσα τελετών της Βαυαρικής Βουλής.
Στο μέσον του πίνακα
παριστάνεται ο Θεμιστοκλής όρθιος με περικεφαλαία να κρατά με το δεξί χέρι το
σπαθί του κάτω από το αριστερό χέρι του και να επιβλέπει την διεξαγωγή της
ναυμαχίας, με βάση το σχέδιο μάχης που είχε εκπονήσει.
Πίσω του στέκεται ο Λεωνίδας
με περικεφαλαία να κρατά ψηλά με το δεξί χέρι το σπαθί του. Βεβαίως ο Λεωνίδας
δεν ζούσε τότε αφού έπεσε στην μάχη των Θερμοπυλών το 480 π.Χ., όμως ο ζωγράφος
τον τοποθετεί εκεί για να καταδείξει ότι και ο Λεωνίδας με την ψυχή του έλαβε
μέρος στην ναυμαχία.
Δεξιά απεικονίζεται ο Πέρσης
σατράπης Ξέρξης να βρίσκεται σε θρόνο στην Αττική απέναντι από τη Σαλαμίνα και
να παρακολουθεί οργισμένος την εξέλιξη της ναυμαχίας. Στο μέσο της θάλασσας
παριστάνεται η Αρτεμισία, όρθια με λευκή ενδυμασία και τόξο στο χέρι, η οποία
είχε συμβουλεύσει τους Πέρσες να αποφύγουν τη μάχη στα στενά της Σαλαμίνας.
Μπροστά από τον πίνακα
τοποθετήθηκε μια μεγάλη μακέττα στην οποία παριστάνεται η διάταξη των ελληνικών
και περσικών πλοίων, προτού να αρχίσει η μάχη.
ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 18.11.2021.
ΣΧΟΛΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook