Του Γιώργου Λεκάκη
Το βιβλίο του Casimir LECONTE με τίτλο «Οικονομική
μελέτη της Ελλάδας, της σημερινής της θέσεως, του μέλλοντός της / Étude économique de la Grèce, de sa position actuelle, de son avenir (suivie de documents sur le commerce de l’ Orient, sur l’ Égypte, etc.)», τυπώθηκε και κυκλοφόρησε στο Παρίσι, από τις εκδόσεις
Didot, το 1847.
Ο Casimir Leconte (1796 –
1867), ήταν Γάλλος επιχειρηματίας, υιός του τραπεζίτη Léon Joseph (Λέων Ιωσήφ) Leconte
(1759-1824), διαχειριστή του βασιλικού εργοστασίου του Saint-Gobain. Ενετάχθη
στις «Βασιλικές Μεταφορές / Messageries Royales» το 1828, των οποίων έγινε γενικός διοικητής. Έγινε
επίσης ένας από τους κύριους διευθυντές των «Messageries Générales de France
Laffitte et Caillard» και επί κεφαλής του τραπεζικού οίκου «Delamarre,
Martin-Didier & Cie».
Είχε ένα αρχοντικό χτισμένο
στα σχέδια του αρχιτέκτονα Félix Callet, θέση Saint-Georges, στους Παρισίους,
το 1836.
Εξασφαλίζοντας το απαραίτητο
χρηματοοικονομικό κεφάλαιο, στηριζόμενος σε οκτώ τράπεζες (Waru, Pillet-Will,
Bartholony κλπ.) και φέρνοντας 30.000.000 φράγκα[1] και
ιδιώτες (Adrien Delahante, Count Daru κλπ.), απέκτησε την γραμμή Παρίσι - Ορλεάνη το 1838, για μια περίοδο 70
ετών, και έγινε γενικός διευθυντής της Compagnie du chemin de fer de Paris à
Orléans.
Εκτός από την παραπάνω
μελέτη, έγραψε:
- Opinion d'un habitant de la vallée de Montmorency sur le projet de
cimetière à établir à Méry et le chemin de fer destiné à le desservir (1867)
- Promenade dans l'isthme de Suez (1865)
- L'Oeuvre de Fogelberg (1856)
- Documents sur la Suède (1843)
- Chemin de fer d'Orléans à Vierzon, lettre à MM. les membres des conseils
généraux et municipaux des départemens intéressés au chemin de fer d'Orléans à
Vierzon (1841)
- Le Hâvre-Paris-Marseille, perfectionnement des voies de communication
(1840)
- Association industrielle de la propriété : première application de ce
système au chemin de fer d'Orléans à Vierzon (1840)
- Des colonies françaises aux Indes orientales (1831)
- Les Noirs libres et les noirs esclaves aux Antilles, aux États-Unis et à
Libéria
- De la Fabrication des locomotives en France
ΠΗΓΗ: Blackmer 996, Contominas
400, Λαγανᾶς 1056. Γ. Λεκάκης «Ελληνική βιβλιογραφία». ΑΡΧΕΙΟΝ
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 3.3.2020.
[1] Ο ίδιος έφερε 5.000.000 φράγκα.
ΣΧΟΛΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook