Οι Κάρες, οι πρώτοι Ηπειρώτες, και ο σκάρος

Κάρες, οι πρώτοι Ηπειρώτες

Της μουσικοκολόγου Μαρίας Στούπη


ΟΙ ΚΑΡΕΣ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ “ΚΑΘ’ ΟΛΗΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΜΙΚΡΑΣΙΑΝ, ΤΗΝ ΑΜΠΕΛΟΥΡΓΙΑΝ ΜΕΤΕΔΩΚΑΝ, ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΑΡΧΗΔΩΝ, ΚΑΛΧΗΔΩΝ. ΧΑΛΚΙΣ, ΧΑΛΚΗ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑ, ΣΗΜΑΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΑΜΠΕΛΟΝ, ΤΟΝ ΠΟΛΥΟΙΝΟΝ, ΑΛΛΑ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΧΡΥΣΟΝ ΚΑΙ ΧΑΛΚΟΝ (Αθηναγόρας).
ΑΛΛΑ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΤΙ ΕΚΤΟΣ ΑΥΤΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΚΙ ΑΛΛΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΕΝ ΔΩΣΑΜΕ ΤΗΝ ΔΕΟΥΣΑ ΠΡΟΣΟΧΗ!
Η ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΡΧΙΚΩΝ ΣΥΛΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΤΟΠΟΝΥΜΙΩΝ, ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΝΗ ΣΙΓΟΥΡΗ ΑΠΟΔΕΙΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΤΠΟΤΗΤΟΣ.
 ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΡΧΑΙΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ ΠΡΟΗΛΘΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΕΓΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ. ΟΜΩΣ ΕΠΙΜΟΝΑ ΚΑΙ ΠΕΙΣΜΑΤΙΚΑ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΕΜΠΟΔΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΤΟΥ, ΑΠΟΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ, ΝΑ ΤΟΥ ΓΙΝΕΙ ΓΝΩΣΤΗ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ, ΟΤΙ ΜΙΑ ΗΤΑΝ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΜΑΣ ΕΔΩΣΕ ΠΟΛΥΤΙΜΟΤΑΤΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ. ΑΥΤΟΣ ΑΝ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΠΙΟ ΝΩΡΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΕΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΕΓΡΑΨΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ. ΚΑΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΟΥΤΕ ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ, ΣΤΟΝ ΠΛΑΤΩΝΑ, ΣΤΟΝ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΕΛΙΔΑ.

ΚΑΡ-
ΨΑΧΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΛΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΑΠΟ ΚΑΡ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΕΣ ΠΟΥ ΞΕΡΕΤΕ, ΔΙΟΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΛΟΓΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ:
ΚΑΡ-ΕΣ, ΚΑΡ-ΗΝΟΝ, ΚΑΡ-ΗΝΑ (ΚΕΦΑΛΗ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΖΩΩΝ).
ΞΕΦΥΛΛΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΟ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟ-ΙΕΡΕΑ ΗΣΥΧΙΟ, ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΣΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΤΗ ΛΕΞΗ ΚΑΡΙΝΑΙ =ΘΡΗΝΩΔΟΙ ΜΟΥΣΙΚΑΙ, ΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΤΩ ΘΡΗΝΩ, ΠΑΡΑΠΕΜΠΟΥΣΑΙ ΠΡΟΣ ΤΑΣ ΤΑΦΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΗΔΗ, ΠΑΡΕΛΑΜΒΑΝΟΝΤΟ ΔΕ ΑΙ ΑΠΟ ΚΑΡΙΑΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΗΝ ΑΝΑΤΡΕΞΕΙ ΑΜΕΣΩΣ, ΣΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΪ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΤΗΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙ.
ΚΑΡΙΚΑ ΜΕΛΗ ΕΛΕΓΕΤΟ ΤΙΣ, ΚΑΡΙΚΟΣ ΡΥΘΜΟΣ ΕΚ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΚΑΙ ΙΑΜΒΟΥ ΣΥΓΚΕΙΜΕΝΟΣ.
ΚΑΡ-ΚΑΙΡΕ.
Ο ΟΜΗΡΟΣ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΟΤΙ ΚΑΡΚΑΙΡΕ=ΙΔΙΩΜΑ ΗΧΟΥ(!)ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΡΗΜΑ ΚΑΡ-ΚΑΙΡΩ=ΑΝΤΗΧΩ, ΚΑΡΚΑΙΡΕ, ΠΡΤ, ΕΣΕΙΟΝΤΟ, ΕΚΡΑΔΑΙΝΟΝΤΟ, (ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑ ΗΧΟΝ). ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΣΤΑΜΑΤΑΚΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΣΑΝΣΚΡΙΤΙΚΑ ΚΑΡ-ΚΑΡΙ= ΕΙΔΟΣ ΒΑΡΒΙΤΟΥ, “ΛΑΓΟΥΤΟΥ” . ΑΥΤΕΣ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΡΙΧΝΟΥΝ ΦΩΣ ΣΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΜΑΣ ΚΑΤΑΒΟΛΕΣ.
Ο ΣΟΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΜΑΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ ΠΙΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ: ΚΑΡ-ΙΚΟΝ ΜΕΛΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΕΙΔΟΣ ΕΠΙΚΗΔΕΙΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ, ΜΟΙΡΟΛΟΪ. ΕΠΙΣΗΣ ΕΙΔΟΣ ΘΡΗΝΗΤΙΚΗΣ ΑΥΛΗΣΗΣ. ΟΙ ΚΑΡΕΣ, ΟΙ ΛΕΛΕΓΕΣ, ΟΙ ΑΙΘΙΟΠΕΣ, ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ. ΟΠΩΣ ΚΙ Ο ΑΣΙΟΣ, Ο ΚΑΔΜΟΣ, Ο ΠΡΩΤΕΑΣ, Ο ΙΑΣΩΝ, Ο ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΚΛΠ. ΚΙ ΟΛΟΣ Ο ΟΜΗΡΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΡΧΙΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΘΕΣ(Ι)ΣΠΡΩΤΙΑ-ΦΑΙΑΚΙΑ-ΠΑΞΟΙ. ΠΟΣΟ ΣΥΜΠΤΩΣΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΑΝ ΣΤΟΥΣ ΠΑΞΟΥΣ ΥΠΗΡΧΕ ΤΟΠΩΝΥΜΙΟ ΜΕ ΤΟΝΟΜΑ “ΤΗΣ ΩΡΙΑΣ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ”, (ΟΡ-ΩΡ-ΧΡΥΣΟΣ) ΤΟ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟΓΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ “ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΟ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ”. ΤΟ ΜΟΙΡΟΛΟΪ ΤΡΑΓΟΥΔΗΘΗΚΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ (ΠΡΩΗΝ ΚΑΙ ΝΥΝ) ΑΛΛΑ ΚΙ ΑΠΟ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΟΠΩΣ Η ΜΑΝΗ, Η ΚΡΗΤΗ ΚΛΠ. ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΘΡΗΝΟΥΣΑΝ ΤΟΥΣ ΝΕΚΡΟΥΣ ΜΕ ΜΟΙΡΟΛΟΓΗΤΡΕΣ ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΛΗΡΩΝΟΝΤΟΥΣΑΝ. ΜΕΤΑ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 1940 ΕΛΛΗΝΟ-ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ ΕΣΒΗΣΕ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΘΙΜΟ.

ΚΑΡΙΚΟΝ ΜΕΛΟΣ
ΟΣΟΙ ΕΧΟΥΝ ΑΚΟΥΣΕΙ ΤΟ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ, ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ. ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΡΟΣΘΕΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΧΕΓΟΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ, ΟΙ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΘΕΝΤΕΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΚΑΛΟΥΣΑΝ “ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ”, ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΜΙΛΟΥΣΑΝ, ΟΠΩΣ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΕΙΧΕ ΕΞΕΛΙΧΘΕΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ.
 ΗΤΑΝ ΣΕ ΛΑΘΟΣ ΔΡΟΜΟ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ ΑΠΟΚΑΛΕΣΑΝ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ “ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ” ΜΕ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΝΟΙΑ. ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΥΠΗΡΞΑΝ ΒΑΡΒΑΡΟΙ(!) ΜΕ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΕΝΝΟΙΑ. ΑΝ ΗΤΑΝ ΔΥΝΑΤΟΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΑΝ, ΠΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ΑΣΠΙΛΟΙ ΚΙ ΑΜΟΛΥΝΤΟΙ ΠΟΥ ΠΡΩΤΑΝΤΙΚΡΥΣΑΝ ΤΟ ΦΩΣ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΣ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟ ΠΡΟΖΥΜΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΣ ΝΑ ΗΤΑΝ ΒΑΡΒΑΡΟΙ;
ΟΜΩΣ ΟΙ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΕΚΠΟΛΙΤΙΣΤΗΚΑΝ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ “ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ” , ΠΡΕΠΕΙ ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ. ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΟΤΙ ΙΔΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ, ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΕΧΟΥΜΕ ΔΩΣΕΙ ΑΛΛΗ ΕΝΝΟΙΑ, ΟΠΩΣ ΕΠΙ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΙ “ΔΑΙΜΩΝ” ΕΛΕΓΑΝ ΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ ΤΩΝ, ΣΗΜΕΡΑ ΕΜΕΙΣ ΔΙΝΟΥΜΕ ΑΛΛΗ ΚΑΚΗ ΕΝΝΟΙΑ. ΟΠΩΣ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ (ΩΡΙΑΣ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΟΡ-ΩΡ-= ΧΡΥΣΟΣ) ΟΠΟΙΟ ΛΕΞΙΚΟ ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΘΑ ΔΕΙΤΕ ΟΤΙ Η ΛΕΞΗ ΩΡ-Α, ΩΡ-ΑΙ, ΩΡ-ΑΙΑΙ, Ω-ΡΗ, (Η ΛΕΞΙΣ ΩΡΑ ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΑΚΟΜΑ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΡΟΛΟΓΙΟΥ ). ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΗΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΕΝΝΟΙΑ. ΕΙΔΙΚΑ ΤΑ ΚΑΣΤΡΑ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΠΟΥ ΕΙΧΕ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟ ΚΑΙ ΑΡΓΥΡΟ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΗΤΑΝ ΚΑΣΙΤΕΡΟ. ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ ΟΛΩΝ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΜΕΤΑΛΛΩΝ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ, ΤΟΤΕ ΕΔΙΝΑΝ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΝΟΜΑΤΑ Σ’ΕΝΑ ΜΕΡΟΣ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ Ν’ΑΠΟΔΩΣΟΥΝ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΓΛΩΣΣΑ. ΝΗΣΙΑ ΟΠΩΣ Η ΚΕΡΚΥΡΑ (ΓΟΡΓΥΡΑ, ΚΟΡΚΥΡΑ, ΜΕΛΙΤΗ, ΦΑΙΑΚΙΑ, ΜΑΚΡΗ, ΣΧΕΡΙΑ κλπ.) ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΜΕΡΗ ΕΙΧΑΝ ΔΙΠΛΑ ΚΑΙ ΤΡΙΠΛΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΚΡΥΒΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΟΥΣ, ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟ ΠΟΛΥΤΙΜΟ ΜΕΤΑΛΛΟ.

Σ-ΚΑΡΟΣ, ΟΙ ΚΑΡΕΣ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΜΟΥΣΙΚΟΙ
ΤΟ ΚΑΡ-ΙΚΟ ΜΕΛΟΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΤΑΝ ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΑ, ΗΤΑΝ ΜΟΝΟ ΦΩΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΟΙΡΟΛΟΓΗΤΡΕΣ, ΠΟΥ ΘΡΗΝΟΥΣΑΝ Ή ΣΥΝΟΔΕΥΑΝ ΤΟΝ ΝΕΚΡΟ ΣΤΗΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΟΙΚΙΑ. ΟΜΩΣ ΕΧΕΙ ΔΙΑΣΩΘΕΙ ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΕΝΟΡΓΑΝΟ, ΜΟΥΣΙΚΟ ΑΚΟΥΣΜΑ, ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΣΤΟ ΕΙΔΟΣ ΤΟΥ, ΠΟΥ ΑΠΕΔΙΔΕ ΜΕ ΤΗ ΦΛΟΓΕΡΑ, Ή ΤΟ ΚΛΑΡΙΝΟ ΤΟΥ ΒΟΣΚΟΥ ΠΟΥ ΑΛΛΟΥ; ΠΑΝΩ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ. ΔΥΣΚΟΛΑ ΦΤΑΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ Σ’ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΠΡΟΣΙΤΑ ΒΟΥΝΑ, ΙΣΩΣ ΓΙ ΑΥΤΟ ΣΩΖΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΑ ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ, ΟΠΩΣ Ο ΣΚΑΡΟΣ ΚΑΙ ΤΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΔΙΑΣΩΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ “ΣΚΑΡΟΣ” . ΣΚΑΡΟΣ, ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΟ ΠΑΡΕΛΑΒΑΝ, ΤΟ ΣΥΝΕΧΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΑΝ, ΗΤΑΝΕ ΜΟΝΟ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ. ΚΙ ΟΤΑΝ ΟΙ ΣΚΑΠΑΝΕΙΣ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΠΟΤΕ-ΠΟΤΕ ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΥΛΟ, ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΙ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΠΑΙΖΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΟΡΓΑΝΟ ΠΟΥ ΑΡΧΙΣΕ ΤΗΝ ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΕΝΑ ΚΑΛΑΜΙ, ΤΟ ΕΣΠΑΣΕ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΤΟ ΦΥΣΗΞΕ ΚΙ ΕΒΓΑΛΕ ΤΑ ΣΠΑΡΑΓΜΑΤΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΩ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΗ ΤΟΥ ΒΟΥΝΟΥ ΜΕ ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ ΚΙ ΑΚΡΟΑΤΕΣ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗ ΦΥΣΗ ΟΛΗ ΓΥΡΩ ΝΑ ΤΟΥ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΕΚΕΤΑΙ! ΜΠΕΕΕ!
 ΠΑΛΑΙΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΟΔΗΓΟΥ ΤΟΥ 1937-1940 ΜΑΣ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΕΤΟΙΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ, ΒΟΣΚΟΥΣ, ΒΡΑΔΥΝΕΣ ΩΡΕΣ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΝ …ΤΟΝ “ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΑΥΛΟ”.
 ΤΟ ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΚΟ ΥΦΟΣ ΤΟΥ ΣΚΑΡΟΥ ΠΟΥ ΑΓΓΙΖΕ ΤΙΣ ΨΥΧΕΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΠΑΛΑΙΩΝ ΗΠΕΙΡΩΤΩΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟΥ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΜΠΕΙ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΨΥΧΗΣ, ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΣΚΑΡΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΕΔΩΣΑΝ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΠΟΙΜΕΝΙΚΟ.
 ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΠΡΟΤΙΜΗΣΟΥΜΕ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟ ΤΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΟΥ ΤΑΚΗ ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ: “ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣ ΟΤΙ Ο ΣΚΑΡΟΣ ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΗ ΟΡΙΖΟΜΕΝΟ ΙΔΕΑΤΟ ΠΡΟΤΥΠΟ, ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΞΕΠΗΔΗΣΑΝ ΟΙ ΑΠΕΙΡΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ Σ-ΚΑΡΟΙ ΑΝΑΚΑΛΩΝΤΑΣ ΤΑ ΑΓΡΑΦΑ, ΑΫΛΑ ΚΑΙ ΑΝΕΙΠΩΤΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΠΑΡΑΒΑΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ”.
ΕΝΑΣ ΣΚΑΡΟΣ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟΣ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗ ΔΙΣΚΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΙΡ (ΕΡΤ), ΛΕΩ ΥΠΗΡΧΕ ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΞΑΝΑΚΟΥΣΑΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ. ΙΣΩΣ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΕ ΕΞ ΙΣΟΥ ΚΑΛΟΣ, ΑΛΛΑ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΚΟΥΓΑΜΕ ΚΑΘΕ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΚΑΙ ΤΡΕΧΑΜΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΝΑ Τ’ ΑΝΟΙΞΟΥΜΕ ΛΙΓΟ ΠΙΟ ΔΥΝΑΤΑ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ. ΙΣΩΣ ΕΠΕΙΔΗ ΜΑΣ ΣΥΓΚΙΝΟΥΣΕ ΠΟΛΥ , Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΕΚΛΑΙΓΕ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΩΝΑΖΑ: “ΘΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΩ, ΜΗΝ ΚΛΑΙΤΕ. ΟΧΙ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ! ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ, ΜΗ ΤΟ ΚΑΝΕΙΣ ΑΥΤΟ, Η ΨΥΧΗ ΜΟΥ ΚΛΑΙΕΙ ΔΕΝ ΚΛΑΙΩ ΕΓΩ, ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΤΙ ΘΥΜΑΤΑΙ ΚΑΙ ΒΟΥΡΚΩΝΕΙ ΕΤΣΙ”. ΑΥΤΟΣ Ο ΣΚΑΡΟΣ ΕΙΧΕ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΜΑΚΡΙΝΟ ΚΙ ΑΠΟΚΟΣΜΟ, ΚΙ ΟΤΑΝ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΣΕ ΣΤΙΓΜΕΣ ΠΕΡΙΣΥΛΛΟΓΗΣ, ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟ ΑΚΟΥΣΜΑ.
 ΚΑΡΙΚΟ ΜΕΛΟΣ Ή ΣΚΑΡΟΣ, ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΕΙ. ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ, ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝΕ ΑΣΕΒΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΦΩΝΙΑ Ν’ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΣΤΑ ΜΑΓΑΖΙΑ. ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΟ ΑΠΟΔΩΣΕΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΜΕΤΑ ΤΟΝ ΜΕΓΑΛΟ ΧΑΛΚΙΑ…Κ.Α.Π. ΟΥΤΕ ΝΑ ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΕΙ Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ. ΤΟ ΗΘΟΣ ΚΑΙ Η ΑΚΟΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΒΑΡΒΑΡΟΥΣ ΗΧΟΥΣ ΤΩΝ ΚΑΘΕ ΛΟΓΗΣ ΜΗΧΑΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΥ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΥΔΑΙΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΟΥ ΕΚΠΕΜΠΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΙΚΡΟΦΩΝΑ, ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΟΣ ΕΥΓΕΝΙΑΣ, ΟΥΤΕ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ, ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ ΤΥΜΠΑΝΩΝ, ΧΩΡΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΗ ΜΕΛΩΔΙΑ, ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΟΥΝ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΣΩΓΕΡΙΚΗ ΑΠΟΛΑΥΣΗ.
 ΚΙ ΑΝ ΠΑΛΙ, ΤΥΧΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟ, ΧΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΝΙΓΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΚΑΚΩΝ ΗΧΩΝ ΚΙ’ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΚΗΜΙΑ ΤΟΥΑΙΩΝΑ ΜΑΣ.
  ΠΡΙΝ ΤΕΛΕΙΩΣΟΥΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ-ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΜΟΛΙΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΘΗΚΑΜΕ. ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΑ ΟΛΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΝΗΣΙΑ ΟΥΤΕ ΙΟΝΙΟ. ΟΥΤΕ ΑΙΓΑΙΟ. ΗΤΑΝ ΟΛΑ ΑΚΟΜΑ ΠΛΑΓΙΑΣΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΓΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΓΑΙΑΣ. ΑΛΛΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΣΕΙΣΜΟΥΣ , ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΠΟΝΤΙΣΜΟΥΣ, ΚΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΑΝΑΚΑΤΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΓΗΣ, ΑΛΛΑ ΣΚΕΠΑΣΤΗΚΑΝ, ΚΙ ΑΛΛΑ ΞΕΚΟΜΕΝΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΓΗ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΗΣΙΑ ΚΑΙ ΝΗΣΑΚΙΑ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΑ ΣΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ.
 “Η Λευκάδα ή Λευκαδία οφείλει το όνομά της στους λευκούς απόκρημνους βράχους στο νοτιότερο ακρωτήρι Δουκάτο ή Λευκάτας της Λευκάδας. Τα ίχνη της ζωής στο νησί ξεκινάνε 8.000 χρόνια π.Χ. Σημαντικά ευρύματα οικισμού κοντά στο Νυδρί γύρω στα 2.000 π.Χ. μαρτυρούν την ύπαρξη ιδιότυπου πολιτισμού, συγγενούς προς τις ηπειρωτικές απέναντι ακτές. Πρώτοι κάτοικοι οι Λέλεγες, κατακτήθηκαν από τους *Κεφαλληνίους και τον Λαέρτη (πατέρα του Οδυσσέα).”
*Κεφαλληνιους ο Ομηρος δεν εννοει τους νησιωτες, αλλα του δημου υψαυχενες Κεφαλληνες (Αθηναγορας Μητροπολιτης)
ΣΗΜΕΡΑ ΕΝ ΕΤΗ 2016 ΕΓΩ Η ΕΛΛΗΝΙΔΑ ΚΑΙ ΕΞ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ, ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΡΟ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΛΑΤΡΕΨΑ, ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΗΠΕΙΡΩΤΗΣ ΤΟΝ ΞΕΡΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΙΕΤΑΙ. Ο ΣΚΑΡΟΣ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ ΜΕΣΑ Σ’ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ ΚΙ ΕΝΩ ΕΜΕΙΝΑ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΑΡΚΕΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΔΑΞΩ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΩ ΚΑΙ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΚΙ ΕΓΩ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΙΔΑΞΑ… ΔΕΝ ΕΤΥΧΕ ΠΟΤΕ Ν’ ΑΚΟΥΣΩ ΟΤΙ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΟΝΟΜΑΤΑ: ΣΚΑΡΟΣ ΟΡΟΣ, ΣΚΑΡΟΣ ΛΟΦΟΣ, ΣΚΑΡΟΣ ΔΑΣΟΣ, ΣΚΑΡΟΣ ΒΟΥΝΟ, ΚΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΚΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΟΜΟΙΑ... ΣΙΓΟΥΡΑ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΘΑ ΗΞΕΡΑΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΩΣ ΛΕΞΗ, ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΜΑΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΠΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΗΤΑΝ Η ΛΕΞΗ ΣΚΑΡΟΣ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ ΟΙ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΔΕΝ ΕΔΕΙΞΑΝ ΟΥΤΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΕΣ, ΛΕΛΕΓΕΣ, Κ.Α. ΟΛΑ ΗΤΑΝ ΠΡΩΤΑ ΦΥΛΑ, ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΡΟ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΑΓΑΠΟΥΣΑΝ. ΚΙ ΕΓΩ ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Η ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΜΟΥ ΠΟΥ ΤΟΝ ΑΚΟΥΓΑ ΝΑ ΜΟΥ ΛΕΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΡΕΣ. ΑΛΛΑ ΕΥΤΥΧΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ Μ’ ΕΣΠΡΩΞΕ ΚΑΙ ΒΡΗΚΑ ΠΟΛΛΑ ΩΡΑΙΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΣΕ ΑΛΛΗ ΜΟΥ ΜΕΛΕΤΗ. ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟ ΣΚΑΡΟ.
ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΣΟΙ ΕΠΕΖΗΣΑΝ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΘΕΟΜΗΝΙΩΝ, ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΠΑΛΕΥΟΥΝ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΑΡΧΙΣΕΙ ΝΑ ΑΝΑΠΤΥΣΣΕΤΑΙ. ΕΤΣΙ, ΤΟ ΟΡΟΣ ΣΚΑΡΟΣ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΟΣ!...ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΟΛΑΒΑΝ ΚΑΙ ΤΟ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥΣ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ! ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ Τ’ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΣΚΑΡΟΥ ΚΑΙ ΣΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ, ΚΑΙ ΤΟΠΩΝΥΜΙΑ. ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΤΑ ΕΧΕΙ Η ΗΠΕΙΡΟΣ, ΤΑ ΚΡΑΤΗΣΕ Η ΛΕΥΚΑΔΑ. ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΞΕΦΥΓΕ ΣΤΟΥΣ ΜΕΝ ΛΕΥΚΑΔΙΤΕΣ ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΝ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΔΕ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ, ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΙΜΝΕΣ, ΤΑ ΟΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΤΑΜΙΑ ΤΗΣ ΜΕΤΕΠΕΙΤΑ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΔΕΜΕΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ.
 ΝΗΡΙΚΟΣ: Δύο χιλιόμετρα έξω και ανατολικά από την πόλη, περνώντας μέσα από τον ελαιώνα, ο επισκέπτης φτάνει στο Καλλιγόνι. Η περιοχή έχει κηρυχθεί ως αρχαιολογικός χώρος – αφού εδώ βρισκόταν η αρχαία πόλη της Λευκάδας, που ονομαζόταν Νήριτος – και εκτείνεται στις περιοχές Τσεχλιμπούς, Καλλιγονίου, Καρυωτών, Λυγιάς, του Δήμου Λευκάδας.
Ο αρχαιολογικός αυτός χώρος περιλαμβάνει τα ερείπια του περιτειχισμένου οικισμού της Αρχαίας Λευκάδας, που χρονολογούνται από τα αρχαϊκά έως τα Ρωμαϊκά χρόνια, τα δύο νεκροταφεία της αρχαίας πόλης που εντοπίστηκαν στην ίδια περιοχή, μεμονωμένα μνημεία και διάσπαρτα οικοδομικά λείψανα όπως τάφους, αγροικίες και λιμενικές εγκαταστάσεις που αποτελούν – σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις – αναπόσπαστο τμήμα του προστατευμένου μνημειακού συνόλου της αρχαίας πόλης που εγκαταλείφθηκε γύρω στα 1300, ενώ στη συνέχεια οι συνεχείς σεισμοί σκόρπισαν τα ίχνη της.
Στην πεδιάδα του Νυδριού, η περιοχή που εκτείνεται από τους πρόποδες του όρους Σκάρος ως τη θέση Μαγεμένος της Νικιάνας έχει κηρυχθεί ως αρχαιολογικός χώρος.

ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΜΜΟΥΔΙΕΣ ΤΗΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΜΠΑΝΙΑ. ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ Ν’ΑΝΕΒΟΥΜΕ ΤΑ ΒΟΥΝΑ, ΝΑ ΧΟΡΕΨΟΥΜΕ ΣΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ. ΤΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΙΝΑΝ ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΚΙ ΑΝΕΒΑΙΝΑΝ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΟΙ ΒΟΣΚΟΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΦΛΟΓΕΡΑ;

ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ! ΤΟΣΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ, ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ, ΚΡΙΤΙΚΟΙ ΚΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΚΙ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΚΟΙΤΑΖΟΥΜΕ “ΤΟ ΣΗΜΕΡΑ” ΚΑΙ ΣΙΓΟ-ΜΟΥΡΜΟΥΡΙΖΟΥΜΕ(!) ΠΩΣ ΑΛΛΑΞΕ ΤΟ ΤΟΠΙΟ! ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΤΟΣΑ ΔΕΝΤΡΑ, ΣΤΕΡΕΨΑΝ ΤΑ ΠΗΓΑΔΙΑ ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΚΛΕΙΣΤΟ ΤΟ ΝΟΥ! ΟΛΑ ΕΙΧΑΝ Τ’ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ. ΚΑΘΕ ΛΟΦΟΣ, ΚΑΘΕ ΔΡΟΜΑΚΙ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ. Τ’ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΝΕΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΣ… ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΕΤΣΙ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΑΣ.
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ