Γιατί η πατρίδα μας πήρε την… κάτω βόλτα

Γιατί η πατρίδα μας πήρε την… κάτω βόλτα

Tου Νικολάου Καρπούζη, n.karpouzis@icloud.com

Κοιτάζοντας μέσα στο αρχείο μου (το αρχείο δεν είναι συλλογή, αλλά υλικό του κάποτε πρέπει να αξιοποιείται) βρήκα 4 φωτογραφίες που δείχνουν περίτρανα και αδιαμφισβήτητα γιατί η πατρίδα μας πήρε την… κάτω βόλτα. Βέβαια τα τελευταία 8 χρόνια στα οποία η οικονομική κρίση χτύπησε την πόρτα του καθενός όλοι νομίζουν και πιστεύουν ότι αυτή είναι και η κύρια αιτία τού κακού. Όχι, η κρίση και όλα τα συναφή προβλήματα δεν παρουσιάζονται από την μια μέρα στην άλλη. Τα αίτια μοιάζουν σαν το σαράκι οιασδήποτε επάρατης αρρώστιας, που ξεκινά σαν ξερόβηχας ή μια ελαφριά ζαλάδα και έπειτα από κάποιο χρονικό διάστημα παρουσιάζεται σε όλο της το μεγαλείο μ’ αποτέλεσμα όταν διαπιστώνεται, τις περισσότερες φορές, να είναι πολύ αργά.
Οι επισυναπτόμενες διαφημίσεις, αν και δεν πάνε πολύ πίσω, εν τούτοις, είναι ένα δείγμα της πτώσης που ναι μεν αναφέρονται σε έναν συγκεκριμένο χώρο - στον χώρο τού Τουρισμού - αλλά παράλληλα δείχνουν τον λήθαργο μέσα στον οποίο ζούσε και ζει η ελληνική κοινωνία και δη ο κρατικός μηχανισμός.
Η 1η διαφήμιση είναι του Τουρκικού Οργανισμού Τουρισμού, που δημοσιεύθηκε πριν από 17 χρόνια (6.3.2000) στο καναδέζικο περιοδικό MacClean - εφάμιλλο τού αμερικάνικου TIME - στην οποία η Ιστορία διαστρεβλώνεται και παραποιείται ασύστολα πληροφορώντας τους ανιστόρητους επισκέπτες ότι η ιστορία του τουρκικού πολιτισμού πάει 10.000 χρόνια πίσω, ενώ ανερυθρίαστα βεβαιώνει τους επισκέπτες ότι τα ιστορικά ευρήματα στην Μικρά Ασία είναι… προ-ρωμαϊκά χαλάσματα. Επ’ αυτού έχω προσωπική εμπειρία, αν και δεν έχω επισκεφθεί την γενέτειρα του πατέρα μου, τις Παλαιές Φώκιες. Όπως βλέπουμε από τις 5 φωτογραφίες της διαφήμισης οι 4 είναι αρχαιοελληνικής προέλευσης (δεν θα εκπλαγώ αν ισχυριστούν ότι και ο Παντοκράτορας είναι Τούρκος) και μόνον μια είναι αμφισβητήσιμης προέλευσης. Δεν μπορώ να την βεβαιώσω.


Αυτά έγραφαν και γράφουν οι… φίλοι γείτονές μας, ενώ μέσα στο διάστημα αυτό οι Έλληνες πρωθυπουργοί (?) χόρεψαν ζεϊμπέκικο, κουμπάριασαν (τέτοιες κουμπαριές δεν τις καταλαβαίνω) και σκορπούν χαμόγελα φιλίας την στιγμή που ο… σουλτάνος απειλεί με διαγραφή από το χάρτη την πατρίδα μας, όση βέβαια έχει απομείνει.
Στην 2η διαφήμιση και φωτογραφίες φαίνεται η ηλιθιότητα των υπευθύνων της αξέχαστης ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ, οι οποίοι προσπαθούσαν να πείσουν τον υποψήφιο επιβάτη ότι η εξυπηρέτηση στην 1η θέση (για την τουριστική μήτε λόγος) ήταν άψογη, παρουσιάζοντας μια καρέκλα που μάλλον με… ηλεκτρική καρέκλα μοιάζει.

Αφού το κείμενο της διαφήμισης ήθελαν να μοιάζει με χαλί, ας το έβαφαν κόκκινο!..

Όσον αφορά τις υπόλοιπες διαφημιστικές καμπάνιες που έχουν ακολουθήσει, αυτές αναφέρονται, κατά κόρον, μονάχα στην Σαντορίνη, την Μύκονο και την παραλία του Λαγανά στην Ζάκυνθο, λες και δεν υπάρχουν άλλες φυσικές ομορφιές. Στην τελευταία περίπτωση της φωτογραφίας του Λαγανά βγάζω το καπέλο μου στους υπεύθυνους τού ΕΟΤ, οι οποίοι κατόρθωσαν να αξιοποιήσουν τα σκουριασμένα παλιοσίδερα του γνωστού ναυαγίου σε αξιοθέατο, γλιτώνοντας έτσι τα έξοδα της διάλυσής του και μεταφοράς του.


Βέβαια, δεν λέω, η σκιά που δημιουργεί ο όγκος του ναυαγίου είναι περισσότερο παχειά απ’ αυτήν της ομπρέλας. Πραγματικά είναι να απορεί κανείς για τα σκαρφίσματα του γνωστού… ελληνικού δαιμόνιου, το οποίον καθ’ ημάς είναι πατεντοποιημένο διεθνώς όπως ένα κομμάτι… ελληνικής φέτας. Ας το πάρουν, επί τέλους, χαμπάρι οι διάφοροι ιθύνοντες ότι οι ξένοι επισκέπτες και μη δεν είναι… ταγκαλάκια.



   Νομίζω ότι έπειτα από όλα αυτά είναι περιττό να αναρωτιόμαστε πώς φτάσαμε σ’ αυτό το χάλι, που όλοι μας σήμερα φταίχτες και μη το ζούμε, γιατί με λίγα λόγια η βαλίτσα έρχεται από πολύ μακριά και θα πάει, δυστυχώς, ακόμα μακρύτερα.
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ