ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

Της ΜΑΡΙΑΣ ΣΤΟΥΠΗ, ΜΟΥΣΙΚΟΥ-ΠΙΑΝΙΣΤΑ-ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ-ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΑΣ



 ΚΕΦΑΛΑΙΑ Ή ΜΕ ΤΟΝΟΥΣ;
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΕ ΟΛΟΥΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ. ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΠΑΣΧΟΛΕΙ!
 ΕΝΩ ΟΙ ΕΡΙΔΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΝΤΑΙ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ. ΝΑΙ! ΑΛΛΑ ΠΟΙΟΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΡΧΗ.
 ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΧΑ ΑΓΟΡΑΣΕΙ (ΑΚΟΜΑ ΥΠΗΡΧΑΝ) ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΤΟ ΔΙΓΑΜΜΑ F ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΠΟΛΛΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΠΟΤΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΜΕΣΗ OΠΩΣ KAI ΤΟ ΓΙΩT J. JΙΑΤΡΟΣ JIOS ΤΟΤΕ ΘΥΜΗΘΗΚΑ ΟΤΑΝ ΗΜΟΥΝ ΜΙΚΡΗ ΚΑΙ ΠΗΓΑΙΝΑ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣTHN KEΡKYΡA, ΟΤΑΝ ΚΑΝΑΜΕ ΚΑΛΛΙΓΡΑΦΙΑ ΕΡΩΤΗΣΑ ΤΟ ΔΑΣΚΑΛΟ ΜΟΥ ΑΝ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΚΑΛΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟ ΓΙΩΤ, ΚΙ ΑΥΤΟΣ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕ: ΝΑΙ! ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ! ΟΜΩΣ ΜΗ ΤΟ ΞΑΝΑΓΡΑΨΕΙΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΗΚΕ. ΑΥΤΟ ΜΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΗΣΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΓΑΛΛΙΚΑ ΚΑΙ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΑ (JAI, TRE JOLI ΚΛΠ.) 
ΤΑ ΠΙΟ ΠΑΛΑΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΥΜΝΟΙ ΤΟΥ ΟΡΦΕΩΣ, ΤΟΥ ΟΜΗΡΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΛΙΓΑ, ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΜΕ ΦΘΟΓΓΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ. ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΤΑ ΛΕΞΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΜΟΙΑ ΜΟΝΟ ΡΗΜΑΤΑ, ΠΤΩΣΕΙΣ ΚΛΠ. ΑΛΛΑΖΟΥΝ. ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΤΑ ΛΕΞΙΚΑ ΘΑ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΑ ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝΟΥΣ ΔΕ ΛΕΜΕ ΓΙΑ ΥΠΟΓΕΓΡΑΜΜΕΝΕΣ Κ.Α. ΚΑΙ ΤΟ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΔΙΦΘΟΓΓΑ…
ΤΟ 1877 ΣΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΣΤΗ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΟΙ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΙ ΑΠΕΦΑΝΘΗΣΑΝ, ΟΤΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΡΩΤΑ ΕΒΓΑΛΑΝ ΗΧΟΥΣ, ΜΕΛΟΣ, ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΑΝ ΧΩΡΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΟΠΩΣ Ο “ΣΚΑΡΟΣ” ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΠΗΡΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΜΙ ΤΟ ΕΞΥΣΕ, ΤΟ ΦΥΣΗΞΕ ΚΙ ΕΒΓΑΛΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΑΙΣΘΑΝΟΤΑΝ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ.
ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΥΦΥΪΑ ΠΟΥ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΟΛΟ ΚΑΙ ΑΝΕΠΤΥΣΣΕΤΟ ΕΒΓΑΖΑΝ ΦΩΝΕΣ Α,Ε,Ο ΚΛΠ. ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ Η ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ:ΑΗΛ, ΕΗΛ, ΗΗΛ, ΒΗΛ, ΓΗΛ ΠΑΡΑΛΕΙΨΑΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΗΞΗ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΗ ΠΡΟΣΕΤΕΘΕΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ:ΟΠΩΣ ΗΛ-ΙΟΣ, ΒΗΛ-ΙΟΣ ΚΛΠ. ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ: Α-Α=ΝΕΡΑ. Α-Ι-Α= ΝΗΣΙΑ ΟΠΩΣ Α-Ι-Γ-Α-ΙΟ, ΚΛΠ. ΑΝ Ο ΣΕΜΝΟΣ ΑΥΤΟΣ ΙΕΡΕΑΣ ΓΝΩΡΙΖΕ ΚΑΙ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΜΑΛΛΟΝ ΑΝ ΤΟΝ ΑΦΗΝΑΝ ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΥΣ ΛΑΜΠΕΛΕΤ ΝΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ EΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΑ ΜΑΣ ΕΙΧΑΝ ΒΑΛΕΙ Σ'ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΔΡΟΜΟ.

Α.Β.Γ.Δ.Ε Ζ. Η
ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΦΘΟΓΓΟΥΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΑΝ ΟΙ ΠΡΟΓΟΝΟΙ ΜΑΣ, ΑΛΛΑ ΕΜΕΙΣ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ, ΠΡΟΤΙΜΗΣΑΜΕ ΤΟ ΝΤΟ.ΡΕ.ΜΙ.ΦΑ.ΣΟΛ.ΛΑ.ΣΙ. ΕΝΟΣ ΞΕΝΟΥ ΚΑΛΟΓΕΡΟΥ ΠΟΥ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΣΤΑ ΩΔΕΙΑ ΜΕ ΠΟΛΥ ΚΑΜΑΡΙ.
 ΔΙΑΦΩΝΩ ΚΑΘΕΤΑ ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΠΙΣΤΕΥΟΥΝ, ΟΤΙ ΟΙ ΤΟΝΟΙ ΚΡΥΒΟΥΝ ΜΟΥΣΙΚΟΤΗΤΑ. ΑΝ ΗΤΑΝ ΕΤΣΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕ ΒΡΗΚΑΜΕ ΠΟΥΘΕΝΑ ΜΕ ΤΟΝΟΥΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗ. (ΤΑ ΜΑΚΡΑ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΑΧΕΑ ΕΙΝΑΙ ΡΥΘΜΟΙ).
 ΟΙ ΤΟΝΟΙ ΟΣΟ ΚΙ ΑΝ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΗΣΑΜΕ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΑΝ ΟΥΤΕ ΤΟΤΕ, ΟΥΤΕ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΟΞΕΙΑ Ή ΧΩΡΙΣ ΤΙΠΟΤΑ

 ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΒΓΑΛΑΝ ΜΟΥΣΙΚΗ
 ΒΡΗΚΑΜΕ ΤΟΣΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΟΥ ΑΛΥΠΙΟΥ ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΟΛΛΩΝ ΑΛΛΩΝ.
ΔΕΝ ΚΑΘΗΣΑΜΕ ΟΜΩΣ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΝΑ ΕΝΤΡΥΦΗΣΟΥΜΕ ΣΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ. ΕΙΧΑΜΕ ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗ ΣΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΞΕΝΟ.
ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝΕ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΠΑΣΣΟΟΥ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙ ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΩΔΙΑ. ΟΙ ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΑΥΤΟΙ ΑΝ ΤΑ ΠΙΣΤΕΨΑΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ. ΑΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΤΟ ΦΤΑΙΞΙΜΟ. ΟΥΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΣΠΡΩΧΝΑΝΕ ΝΑ ΤΡΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΛΑ!.
 ΑΥΤΑ ΟΛΑ ΤΟ ΦΤΑΙΞΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΑ ΜΟΥΣΟΥΡΓΟΥ ΠΟΥ ΟΤΑΝ ΕΓΡΑΨΕ ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΩΝ ΩΔΕΙΩΝ, ΔΕΝ ΕΒΑΛΕ ΞΕΧΩΡΙΣΤΗ ΕΔΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. ΕΒΑΛΕ ΜΟΝΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ. ΕΝΩ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΜΕ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.
 ΑΝ ΘΕΛΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΝΑΚΕΣ ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΟΥ ΔΙΑΣΩΘΗΚΑΝ.
ΠΟΙΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΘΑΧΕΙ ΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ; ΟΠΩΣ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΡΩΣΙΚΑ. ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΚΛΠ.;

 Η ΠΡΟΣΩΔΙΑ ΕΙΧΕ ΟΛΑ ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΚΙ ΟΛΑ ΤΑ ΗΜΙΦΩΝΑ
ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΗΜΙΦΩΝΟ. ΚΙ ΑΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΓΑΛΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΓΓΛΙΚΑ ΚΙ ΑΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ.
ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΚΑΙ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΤΕ ΟΤΙ ΤΟ ΜΩΡΟ ΟΤΑΝ ΒΓΑΖΕΙ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΔΕ ΛΕΕΙ ΚΟΦΤΑ: Α! ΛΕΕΙ Αα και Ααα. ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΣΠΑΝΙΑ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΜΕ ΝΑ ΦΩΝΑΞΟΥΜΕ ΜΕ ΚΟΦΤΗ ΦΩΝΗ ΕΝΩ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΚΟΦΤΑ. ΓΡΑΦΟΥΜΕ “ΓΕΙΑ ΣΟΥ “ ΑΛΛΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ: Γ Ε ι α Α σ ο Υ υ υ. ΑΥΤΟ ΑΝ ΤΟ ΔΟΥΜΕ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΝΟΤΕΣ ΘΑ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΑΜΕΣΩΣ. ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΟΜΩΣ ΟΧΙ, ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ. ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΜΑΘΑΜΕ ΟΤΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΔΙΑΣ Ή ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΗΤΑΝ ΓΡΑΜΜΕΝΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΛΕΞΕΙΣ. ΤΩΡΑ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΑΜΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕΝ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΑΛΛΑ (ΑΝΑΠΟΔΑ, ΜΙΣΑ, ΠΛΑΓΙΑ, ΚΟΜΜΕΝΑ, ΛΥΓΙΣΜΕΝΑ ΚΛΠ.) ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΟΛΟ ΤΟ ΑΛΦΑΒΗΤΟ ΓΙΑ ΣΗΜΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ. ΜΟΝΟ Ο ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΜΠΟΡΕΣΕ ΝΑ ΜΑΣ ΜΑΘΕΙ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΗΜΙΤΟΝΙΑ.
 ΣΗΜΕΡΑ ΛΕΜΕ :ΥΓΕΙΑ ΤΟΤΕ ΕΛΕΓΑΝ :ΥΓΕΪΑ. ΤΟΤΕ ΤΟ Α ΤΟ ΕΛΕΓΑΝ ΟΠΩΣ ΤΟ ΛΕΕΙ Η ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕΤΑΞΥ Α+Ε ΚΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΔΙΑΣ. ΕΜΕΙΣ ΠΝΙΞΑΜΕ ΤΑ ΦΩΝΕΝΤΑ ΣΕ ΕΝΑ:ΕΙ, ΑΙ, ΟΙ ΚΛΠ.
ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΠΗΡΑΝ ΤΟ ΗΜΙΦΩΝΟ = uU ΕΜΕΙΣ ΛΕΜΕ ΟΥ ή Ι. ΟΠΩΣ ΤΗΝ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΠΡΟΦΟΡΑ ΤΟΥ CHE, CHEMEN, CHAPEAU, ΠΕΝΤΑ-ΚΟCHA, SCHIAI, ΤΟ NEΡO = LEAU =ΛΟ κλπ. ΕΔΩ ΟΙ ΓΑΛΛΟΙ ΜΑΣ ΞΕΠΕΡΑΣΑΝ 3 ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΤΑ ΠΡΟΦΕΡΟΥΜΕ ΕΝΑ Ο ΦΩΝΗΕΝ

 ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΣΕΙΚΙΛΟΥ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΟΛΑ ΟΣΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΕΙ ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΛΙΓΗ ΓΝΩΣΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ.
 ΜΕ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΧΑΘΗΚΕ Η ΣΤΗΛΗ ΤΟΥ ΣΕΙΚΙΛΟΥ, ΑΛΛΑ ΞΑΝΑΒΡΕΘΗΚΕ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΚΟΠΕΓΧΑΓΗΣ ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΕΙΤΑΙ.
ΕΤΣΙ, ΗΘΕΛΑΝ ΔΕΝ ΗΘΕΛΑΝ, ΜΑΘΑΜΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΩΝ ΑΡΧ. ΕΛΛΗΝΩΝ. ΚΙ ΟΛΗ ΑΥΤΗ Η ΠΛΗΘΩΡΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΩΝ: ΟΜΗΡΟΥ, ΟΡΦΕΩΣ, ΠΥΘΑΓΟΡΑ ΚΑΙ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΟΥΣΙΚΩΝ -ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ, -ΜΗ ΞΕΧΝΑΜΕ ΟΤΙ, -ΟΠΩΣ ΕΜΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΕΤΣΙ ΚΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΤΟΤΕ ΕΜΑΘΑΙΝΑΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΓΡΑΜΜΑΤΑ.
 ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΜΕΓΑΛΗ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΑΝ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΟΛΑ ΝΑ ΤΑ ΚΡΥΨΟΥΝ, ΝΑ ΤΑ ΚΑΨΟΥΝ Ή ΝΑ ΤΑ ΕΞΑΦΑΝΗΣΟΥΝ.
 ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΜΩΣ, ΚΑΘΕ ΤΟΣΟ ΤΑ ΕΥΡΗΜΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΓΙΝΕΙ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΜΑΘΟΥΜΕ. ΣΕ ΛΙΓΟ ΚΑΙΡΟ ΘΑ ΜΑΣ ΜΑΘΟΥΝ ΠΟΛΛΑ ΟΙ ΑΝΑΣΚΑΦΕΙΣ. ΑΠΟ ΠΟΥ ΑΝΤΕΓΡΑΨΑΝ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΕ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΗ ΤΟ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟ…
ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΕΥΦΕΥΡΑΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΟΡΕΣΟΥΝ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟΝΟΥΣ. ΟΙ ΥΜΝΟΙ ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΑΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΜΠΗΚΑΝ ΚΑΤΕΥΘΕΙΑΝ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΦΘΟΓΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ..
ΔΕΝ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΕΣΤΩ ΓΙΑ ΕΝΘΥΜΙΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΑΠΟΙΑ ΠΛΑΚΑ… ΤΑ ΚΑΤΕΣΤΡΕΨΑΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΝΤΙΛΗΨΗ.
 Η ΣΤΗΛΗ ΤΟΥ ΣΕΙΚΙΛΟΥ ΕΧΕΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ 1-2ος μ.Χ αι.ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΜΕ ΤΟ ΤΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΩΝ ΑΛΕΞΑΝΔΡΙΝΩΝ…
 ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΜΠΟΔΙΟ ΠΟΥ ΣΤΑΘΗΚΕ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΤΗΝ 1η ΤΟΥ ΟΜΙΛΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΟΣΩΔΙΑ ΟΥΤΕ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΩΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΜΙΛΑΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ.

 Η ΠΡΟΣΩΔΙΑ
 Η ΠΡΟΣΩΔΙΑ ΥΠΗΡΧΕ ΟΤΑΝ ΗΤΑΝ ΑΠΛΩΜΕΝΑ ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΗΜΙΦΩΝΑ. ΟΤΑΝ ΑΥΤΑ ΕΓΙΝΑΝ ΔΙΦΘΟΓΓΟΙ, ΧΑΣΑΜΕ ΜΕΓΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΔΙΑΣ ΕΝΩ ΤΑ ΗΜΙΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΓΑΜΜΑ κλπ. ΤΑ ΧΑΡΙΣΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.
 ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΞΙΑ ΤΟΥΣ. ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΗΝ ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ, ΠΩΣ ΑΡΧΙΣΕ ΤΗ ΓΡΑΦΗ ΤΟΥ, ΚΙ ΟΧΙ ΟΤΙ ΣΕΡΒΙΡΟΥΝ ΟΙ “ΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΤΟΙ.” ΘΕΛΕΙ ΔΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΔΙΟΤΙ ΚΙ ΕΚΕΙ ΠΡΟΣΧΩΡΗΣΑΝ ΕΣΚΕΜΜΕΝΑ ΛΑΘΗ.
 ΟΙ ΜΗ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΟΤΙ ΠΡΟΣ+ΩΔΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ., ΜΙΛΑΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΜΑΣ, ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟΝ ΕΓΚΕΦΑΛΟ. ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΧΑΜΕ ΜΑΖΕΨΕΙ ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΣΕ ΔΙΦΘΟΓΓΟΥΣ
 ΔΕΝ ΘΑ ΧΑΝΑΜΕ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΔΙΑΣ. ΣΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΣΤΗΡΙΧΤΗΚΑΝ ΟΙ ΠΡΟΠΑΤΟΡΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑ.
ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ 1600. ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΛΕΞΗ ΕΓΡΑΦΑΝ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ. ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ 5ΓΡΑΜΜΟ ΚΑΙ ΝΟΤΕΣ, ΕΓΙΝΕ ΟΤΑΝ ΕΒΑΛΑΝ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΕΠΕΙΤΑ ΑΠΟ ΤΟΣΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ ΔΕΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΙ ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙ ΕΡΙΔΕΣ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΜΕ ΤΟΝΟΥΣ.
 ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΟΛΗ ΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΕ ΤΟ ΤΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΣΠΑΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΠΟΥ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΣΑΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ. ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΓΚΛΗΜΑ. ΚΙ ΑΦΟΥ Τ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΑΝ ΜΕ ΤΟ ΤΟΝΙΚΟ, (ΙΣΩΣ ΤΟΤΕ ΝΑ ΚΑΫΚΑΝ ΚΙ ΟΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ) ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΦΥΛΛΑΞΟΥΝ ΣΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑ;. ΔΕΝ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΑΝΑΜΝΗΣΗ! ΑΥΤΑ ΟΛΑ ΚΡΥΒΟΥΝ ΜΙΣΟΣ…
 ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΣΥΝΑΝΤΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΜΑΣ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ, ΑΦΟΥ Η ΓΗ ΑΚΟΜΗ ΚΡΥΒΕΙ ΜΕΣΑ ΤΗΣ ΠΟΛΥ ΥΛΙΚΟ, ΝΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΟΥΝ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΤΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.

 ΑΡΧΑΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ - ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΟΠΩΣ BΛEΠOYME OI TONOI ΛΙΓΟ-ΛΙΓΟ ΧΑΝΟΝΤΑΙ. ΑΛΛΑ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΦΙΛΟΞΕΝΟΥΝ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.
 ΑΠΟ ΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ, ΗΜΙΦΩΝΑ ΚΛΠ.. ΕΡΧΕΤΑΙ ΤΟ ΤΟΝΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΔΙΦΘΟΓΓΟΙ, ΤΑ ΗΜΙΦΩΝΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝΤΑΙ. ΒΓΑΙΝΕΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΑΖΕΥΕΙ ΤΑ ΦΩΝΗΕΝΤΑ ΣΕ ΕΝΑ. ΣΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΓΡΑΦΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝΟΥΣ, ΔΕΝ ΒΡΗΚΑΜΕ ΛΕΞΙΚΟ ΜΕ ΚΕΦΑΛΑΙΑ. ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΜΙΚΡΑ. ΚΑΘΑΡΕΥΟΥΣΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΗ. ΣΗΜΕΡΑ ΕΜΕΙΣ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΜΟΝΟΤΟΝΙΚΑ Η ΧΩΡΙΣ ΤΟΝΟΥΣ Η, ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΟ Κ.Α.

 Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΦΥΑΔΕΣ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ. ΚΑΙ ΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΟΧΙ; Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΝΟΟΥΜΕΝΟΥΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΤΑ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΕΝΑ ΣΤΑΘΜΟ ΤΗΣ “ΚΛΑΣΣΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ”. ΟΣΟΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ, ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΤΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΣΤΙΛ. ΚΥΡΙΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΛΙΓΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ…ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΗ ΕΞΕΛΙΞΗ.
 ΟΙ ΟΠΕΡΕΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΑΝ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΟΤΑΝ ΠΟΥΜΕ ΟΠΕΡΑ, ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΑΣ! ΤΥΧΑΙΟ ΚΙ ΑΥΤΟ; ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ. ΟΛΟ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΕΝΟ ΜΟΥΣΙΚΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΣΤΗΡΙΧΘΗΚΕ ΣΕ 2 ΚΛΙΜΑΚΕΣ (ΜΕΙΖΟΝΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΑΣΣΟΝΕΣ) ΟΛΟΙ ΕΓΡΑΨΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΕ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ. ΟΠΕΡΕΣ, ΣΥΜΦΩΝΙΕΣ, ΣΟΝΑΤΕΣ ΚΛΠ.ΟΙ ΟΠΕΡΕΣ ΔΕΝ ΦΤΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ. ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΒΗΚΕ ΚΙ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΡΑΓΩΔΙΕΣ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΓΟΥΔΙ-ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΜΕΛΩΔΙΑ-ΛΑΪΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΣΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙΣ ΠΟΙΟ ΝΑ ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ;
 ΘΑ ΚΑΝΩ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ. Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΚΑΙ ΧΟΡΕΥΕΙ.
 ΤΙ ΚΑΙ ΠΟΙΟΣ ΒΟΗΘΑΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΚΑΘΕ ΕΠΟΧΗ ΝΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑΕΙ ΤΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΟΥ, ΞΕΡΕΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΝΑΡΙΘΜΗΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΧΟΥΝ ΓΕΜΙΣΕΙ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ. ΞΕΡΕΙ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ. ΑΞΙΟΠΕΡΙΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΞΟΡΓΙΖΕΤΑΙ ΟΤΑΝ ΑΚΟΥΕΙ ΜΙΑ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΜΟΤΣΑΡΤ.
ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΜΕΡΙΔΑ ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΙ ΤΗΝ ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΗΤΑ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΙΩΠΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΤΙΔΡΑ. ΕΧΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΤΑΙ ΑΚΟΥΓΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ν’ ΑΚΟΥΣΕΙ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, Ή ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ Η ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΝΑ ΑΝΤΙΔΡΑ.
 ΑΛΛΟΙ ΜΕ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΚΑΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΤΩΝ ΚΙ ΟΤΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ.

 ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΚΑΝΕΙ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ.
ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΤΗΝ ΕΙΧΕ Η ΠΡΩΤΗ ΟΜΙΛΙΑ ΜΑΣ :Η ΠΡΟΣΩΔΙΑ.
ΚΑΠΟΙΟΙ ΟΜΩΣ, ΠΟΙΟΣ ΞΕΡΕΙ ΠΟΙΟΙ, ΟΠΩΣ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΕΤΑΙ ΕΝΟΧΛΟΥΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΥΝΕΧΕΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΟ ΥΦΟΣ.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ:
ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ ΜΕ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΤΡΟΠΟ, ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΛΑΓΕΣ ΤΗΣ.
ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Η ΠΡΟΣΩΔΙΑ ΗΤΑΝ Η ΠΡΩΤΗ ΟΜΙΛΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ. ΓΙ ΑΥΤΟ, ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΑΣ ΜΕ ΟΛΑ ΤΑ ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ. ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ Η ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΛΕΤΗ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΔΩΣΟΥΜΕ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ Σ’ ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΜΗ. ΣΤΕΝΟΧΩΡΙΕΜΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΝΕΟΥΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΝΑ ΜΗ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΙΠΟΤΑ.
 ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΙ ΟΠΟΤΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΘΑ ΣΚΑΒΕΙ ΤΗ ΓΗ, ΠΑΝΤΑ ΘΑ ΒΡΙΣΚΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΤΕΙ ΑΠΟ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΠΑΤΟΡΩΝ ΤΟΥ.
ΕΤΣΙ ΣΚΕΦΤΗΚΑΜΕ ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΘΟΥΜΕ ΣΑΝ ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝ. ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗΣ “ΜΑΡΙ-ΓΑΙΑ”, ΝΑ ΣΥΣΠΕΙΡΩΘΟΥΜΕ ΣΑΝ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ, ΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ, ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΚΛΠ.
ΕΤΣΙ ΘΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΙ ΟΙ ΝΕΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ, ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΜΙΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ.
 ΠΩΣ ΑΛΛΟΙΩΣ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΝΕΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΤΟΥ. ΒΓΑΙΝΟΝΤΑΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ, ΒΓΑΙΝΕΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΟΡΦΩΘΕΙ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΖΗΣΕΙ. ΚΙ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΑΕΙ, ΠΑΛΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΕΡΧΕΤΑΙ. ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΟΡΦΩΜΕΝΟ.


Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ