ΕΞΟΔΟΣ και ΜΑΝΕΘΩΝ

ΕΞΟΔΟΣ και ΜΑΝΕΘΩΝ


Του cpt. V. N. Makris mm

Μέχρι τώρα έχουμε από τη Βίβλο την πολύ πονεμένη ιστορία της εξόδου των Ισραηλιτών από την Αίγυπτο, όπου τόσα πολλά υπέφεραν στα χεριά άκαρδων Φαραώ και αφεντάδων.
Μια και όλες οι ιστορίες σχετικά με αυτό το θεοκρατικό λαό είναι τόσο καλά μαγειρεμένες από ένα και μοναδικό κιτάπι που εξωραΐζει και αγιοποιεί κάθε καρυδιάς καρύδι, για να μην χρησιμοποιηθούν ακραίες αλλά σωστές λέξεις, καλό θα είναι να κοιτάξουμε και κάπου αλλού μήπως μπορέσουμε και βρούμε τελικά τι περίπου συνέβη.
Είναι γνωστό πως ο Πτολεμαίος ο Φιλάδελφος ζήτησε από τον Μανέθωνα να γράψει Ιστορία της Αιγύπτου.
Ο Μανέθων ιερέας και ιστορικός γεννήθηκε στην Σεβένυτο κοντά στο δέλτα του Νείλου το 308 προ παρούσης χρονολογίας.
Ήταν Αρχιερέας στο ναό της Ηλιουπόλεως και κατά τον Ηρόδοτο οι Ηλιουπολίτες ήσαν οι πλέον μορφωμένοι Αιγύπτιοι ιερείς.
Δεδομένου ότι ο Πτολεμαίος βασίλεψε στην Αίγυπτο από το 285-246 π.π.χ. μπορούμε να υποθέσουμε ότι τότε περίπου έγραψε και ο Μανέθων τα Αιγυπτιακά.
Έγραψε τα Αιγυπτιακά στην Ελληνική γλωσσά και είχε την ατυχή έμπνευση να γράψει πράγματα που δεν θα συμφωνούσαν με τις μεταγενέστερες φτωχές συμβατικότητες της Βίβλου γι’ αυτό και η Ιστορία του δεν διασώθηκε…
Γνωρίζουμε την Ιστορία του από τους πολεμίους του και κυρίως από τον Ιουδαίο ιστορικό Φλάβιο Ιωσήφ ο οποίος στο έργο του «κατά Απίωνος» προσπαθεί να αντικρούσει την όχι και τόσο κολακευτική περιγραφή της Εξόδου.
Αποσπάσματα της ιστορίας του Μανέθωνα διασώθηκαν από τους Σέχτο, Ιούλιο τον Αφρικανό, Ευσέβιο επίσκοπο Καισαρείας και Γεώργιο Σύγγελο, υπέρμαχους του ιουδαιo-χριστιανισμού που προσπαθώντας να τον αντικρούσουν πέφτουν σε χρονολογικές γκάφες που κάνουν και τους διανοητικά ανάπηρους να γελούν.
Μας πληροφορεί ο Μανέθων ότι οι Σημίτες, που είχαν κάνει επιδρομή στην Αίγυπτο, υπέφεραν από διαφορές ασθένειες και κυρίως λέπρα λόγο διαιτολογίου (έπιναν χοιρινό γάλα).
Λεηλατούσαν την Αίγυπτο για 150 χρόνια και προέβαιναν σε κάθε είδους συλήσεις των ιερών της χώρας, ληστείες και καταστροφές, τελικά νικηθήκαν αιχμαλωτίστηκαν και ρίχτηκαν στα λατομεία, μέχρι που ο Φαραώ Αμενόφις τους λυπήθηκε και τους έδωσε την πόλη Άβαρι να ζήσουν ήσυχα.
Μόλις πήραν την πόλη την οχύρωσαν και υπό την ηγεσία ενός Αιγυπτίου ιερέα ονομαζόμενου Ωσαρσήφ, που άλλαξε το όνομα του σε Μωυσή, ζήτησαν βοήθεια από τους κατοίκους των Σωλύμων (> Ιεροσόλυμα) οι όποιοι ανταποκρίθηκαν στέλνοντας 200.000 στρατιώτες.
Η όλη εκστρατεία η οποία συμπεριλάμβανε και 80.000 λεπρούς απέτυχε παταγωδώς και τελικά ο Φαραώ Ραμσής τους έδιωξε και τους κυνήγησε μέχρι την Συρία.
Σχετικά με την εθνικότητα του Μωυσή μάλλον ο Μανέθων είχε δίκιο γιατί τελικά δεν του επετράπη να μπει στην καινούργια πατρίδα τους σαν αλλοδαπός και φυσικά μη εκλεκτός.
Όσο για την αξιοπιστία και την ιστορική αντικειμενικότητα του Μανέθωνος, αποδεικνύεται από:

1) Τον βασιλικό κατάλογο της Αβύδου (Βρετανικό Μουσείο)
2) Τον βασιλικό κατάλογο του Καρνάκ (Μουσείο Λούβρου)
3) Τον βασιλικό κατάλογο της Σαχάρας (Μουσείο Καΐρου)
4) Τον πάπυρο του Τορίνο 1200 π.π.χ. (Μουσείο Τουρίνου)
5) Την στήλη του Παλέρμου 2600 π.π.χ. (Μουσείο Παλέρμου)

Τέλος ο Ιστορικός δρ. H. Rhall στην «Αρχαία Ιστορία» του, εκδόσεις Πανεπιστημίου Κέμπριτζ στην σελίδα 260 γράφει:
«Όσον είναι δυνατόν να ελέγξουμε τον Μανέθωνα από τα σύγχρονα του μνημεία η διαίρεση των δυναστειών είναι σωστή» (μέρος της ιστορίας του Μανέθωνα).
Τέλος δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θάψαμε στα υπόγεια των Βιβλιοθηκών και Πανεπιστήμιων όλου του Κόσμου τους Βεροσσό, Μεγασθένη, Σαγχωνιάθωνα, Αβυδένιο, Μεγακλή, Ερμητικά Κείμενα, Χρονικά της Τύρου, Προφητείες του Ζωροάστρη, και τόσων άλλων και περιορίσαμε το διανοητικό μας επίπεδο και όλες τις γνώσεις μας σε μια ψευτοφυλλάδα για την οποία επαναστάτησαν ακόμη και οι Μάο-Μάο ξεμπροστιάζοντας τους διαφωτιστές τους ιεραποστόλους, δεν ξέρω ποιοι έχουν ανώτερο επίπεδο πολιτισμού αυτοί η εμείς.

Όσο για τον Μανέθωνα είναι φανερό ότι έχουμε να κάνουμε με έναν ιστορικό ολκής και δεν βλέπω το λόγο να αμφισβητήσουμε την ιστορία της Εξόδου που περιγράφει και να δεχθούμε την άλλη εκδοχή μιας φυλλάδας γεμάτης ασυναρτησίες και φαντασιοπληξίες...

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: ΜΑΝΕΘΩΝ, ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΑ, ΒΙΒΛΟΣ, ΜΩΥΣΗΣ, ΕΞΟΔΟΣ, ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ, ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΟΣ, ΑΙΓΥΠΤΟΣ, ΣΕΒΕΝΥΤΟΣ, ΝΕΙΛΟΣ, ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΗΡΟΔΟΤΟΣ, ΙΩΣΗΠΟΣ, ΑΠΙΩΝ, ΚΑΤΑ ΑΠΙΩΝΟΣ, ΙΟΥΔΑΙΟΙ, ΣΕΧΤΟΣ, ΙΟΥΛΙΟΣ ΑΦΡΙΚΑΝΟΣ, ΕΥΣΕΒΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΕΙΑΣ, ΣΥΓΓΕΛΟΣ, ΣΗΜΙΤΕΣ, ΙΟΥΔΑΙΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ, ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ, ΛΕΠΡΑ, ΧΟΙΡΙΝΟ ΓΑΛΑ, ΦΑΡΑΩ, ΑΜΕΝΟΦΙΣ, ΑΒΑΡΙΣ, ΩΣΑΡΣΗΦ, ΣΩΛΥΜΟΙ, ΣΩΛΥΜΑ, ΣΟΛΥΜΑ, ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ, ΡΑΜΣΗΣ, ΣΥΡΙΑ, ΑΒΥΔΟΣ, ΚΑΡΝΑΚ, ΣΑΧΑΡΑ, ΤΟΡΙΝΟ, ΠΑΛΕΡΜΟ, ΒΡΕΤΑΝΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ, ΛΟΥΒΡΟΥ, ΚΑΙΡΟ, ΒΕΡΟΣΣΟΣ, ΜΕΓΑΣΘΕΝΗΣ, ΣΑΓΧΩΝΙΑΘΩΝ, ΑΒΥΔΕΝΙΟΣ, ΜΕΓΑΚΛΗΣ, ΕΡΜΗΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΧΡΟΝΙΚΑ ΤΥΡΟΥ, ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΖΩΡΟΑΣΤΡΗ, ΖΩΡΟΑΣΤΡΗΣ, ΖΑΡΑΤΟΥΣΤΡΑ 
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ