Ξεπουλιέται μια υπέροχη αρχαία ελληνική λήκυθος, με σπάνια παράσταση του 7ου Άθλου του Ηρακλέους, να πατάσσει τον Ταύρο της Κρήτης!


Ξεπουλιέται μια υπέροχη
αρχαία ελληνική λήκυθος,
με σπάνια παράσταση
του 7ου Άθλου του Ηρακλέους,
να πατάσσει
τον Ταύρο της Κρήτης!

Την παρανομία, όμως,
ποιος θα την πατάξει;




Υπό τον τίτλο «Wonderful Greek lekythos depicting Hercule's 7th Labor» ξεπουλιέται μια σπουδαία, αρχαία ελληνική λήκυθος (ύψους 19,2 εκατ.)., του 5ου αι. π.Χ….
Εικονίζει σε πανέμορφη εικαστική παράσταση μια υπέροχη ελληνική μαύρη φιγούρα, τον Ηρακλή, να φορά κάτι σαν κρητική βράκα, και τον κρητικό ταύρο, δηλ. τον 7ο άθλο του Θηβαίου Ηρακλέους!


Πράγματι, σε αυτόν τον λιγότερο γνωστό εικονογραφημένο άθλο του ημιθέου Ηρακλή, όλα εξεκίνησαν από μια υπόσχεση του βασιλιά της Κρήτης, Μίνωα, προς τον θεό Ποσειδώνα, που έλεγε ότι θα του θυσίαζε οτιδήποτε έβγαινε από την θάλασσα. Τότε, αναδύθηκε μέσα από την θάλασσα ένας ταύρος! Ο Μίνως, εκστασιασμένος από την ομορφιά του, εθυσίασε άλλο ζώο στην θέση του! Ήλπιζε ότι θα ξεγελούσε τον θεό! Ο Ποσειδών εκνευρίσθηκε και έκανε τον ταύρο μανιακό! Έτσι, άρχισε να προξενεί τεράστιες καταστροφές στο νησί. Κατ’ άλλους, ο Ποσειδώνα έκαμε την σύζυγο του Μίνωος, Πασιφάη, να ερωτευτεί τον ταύρο! (Από την ένωσή τους εγεννήθη ο Μινώταυρος). Ο βασιλιάς Μυκηνών τε και Τίρυνθος, Ευρυσθέας, θέλοντας να δυσκολέψει περισσότερο την αποστολή του Ηρακλέους, διέταξε να του φέρει τον ταύρο ζωντανό. Ο Μίνως εδέχθη να του δώσει τον ταύρο, αφού πρώτα τον δαμάσει. Πράγματι, ο Ηρακλής αιχμαλώτισε τον ταύρο με ένα δίχτυ! Τον κουβάλησε στους ώμους του και τον επήγε και τον παρέδωσε στον, Ευρυσθέα. Εκείνος φοβήθηκε και τον ελευθέρωσε. Ο ταύρος διέσχισε την Πελοπόννησο, και έφθασε στον Μαραθώνα της Αττικής, όπου συνέχισε να προξενεί καταστροφές. Ο βασιλιάς της Αθήνας, Αιγεύς, ενοχλημένος από τις καταστροφές που δημιουργούσε το ζώο στην περιοχή του, ανέθεσε την εξόντωσή του στον Ανδρόγεω, γιο του Μίνωα, και πρωταθλητή στα Παναθήναια. Όμως ο Ανδρόγεως απέτυχε και έχασε και την ζωή του. Μετά ανέλαβε ο υιός του Αιγέα, Θησεύς. Αιχμαλώτισε τον ταύρο, χωρίς όπλα και τον περιέφερε σε διάφορες πόλεις της Ελλάδος, ώσπου τον εθυσίασε στον Δελφίνιο Απόλλωνα (βλ. Πλούτ.).


Η παραπάνω ιστορία είναι προφανώς ένας μετεώμυθος, και αφορά μια περίοδο σφοδρών κακοκαιριών που έπληξαν Κρήτη, Πελοπόννησο και Αττική, επί (αστερισμού) Ταύρου.

Η σκηνή στην λήκυθο που ξεπουλιέται εικονίζει τον Ηρακλή, που στέκεται δεξιά, πράγματι να πατάσσει/υποτάσσει τον ταύρο στο έδαφος, και όχι να τον φονεύει. Είναι έτοιμος να του περάσει και τιμητικό στεφάνι! Το ρόπαλό του και η λεοντή είναι πίσω του! Πίσω από τον ταύρο στέκεται ένας νεαρός, με χλαμύδα επάνω από τον ώμο του, κρατώντας ένα ζευγάρι μακριά δόρατα/λόγχες. Ένα άγνωστο αινιγματικό αντικείμενο παραπάνω. Το φόντο είναι γεμάτο με ένα όμορφο μοτίβο αμπέλου, μαύρες ζώνες κάτω, διακοσμημένο στον ώμο με μια φανταστική λουλουδένια ζεύξη με κατακόρυφες γλώσσες επάνω, και λαβή με μαύρο χρώμα. Η σκηνή είναι όμορφα ζωγραφισμένη. Το αγγείο είναι προϊόν ενός εργαστηρίου υψηλού επιπέδου.


Ξεπουλιέται από την Ancient Resource LLC, στις... 25 Μαρτίου 2018 και «εκτιμάται» 4.500 δολ., ενώ όλοι οι νόμοι λένε πως τα αρχαία έργα τέχνης είναι… ανεκτίμητα… Μάλλον το μόνο… ανεκτίμητο είναι η διεθνής παρανομία, τελικά…
Το αρχαίο τεχνούργημα «ανήκε», λένε, «σε ιδιωτική συλλογή στην Ν. Υόρκη»… Πόσο λίγη δικαιολογία! Πόσο νομικά καταρρεύσιμη…

Κι όμως κανείς δεν κάνει τίποτε… Ούτε οι Κρήτες, ούτε οι Πελοποννήσιοι, μήτε οι Αθηναίοι, για αυτό το κομμάτι της μυθιστορίας τους!!!

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑ, ΔΗΜΟΠΡΑΣΙΑ, ΗΡΑΚΛΗΣ, ΤΑΥΡΟΣ ΚΡΗΤΗΣ, κρητικος ταυρος, Θηβα, υποσχεση, Μινωας, Μινως, Ποσειδωνας, θαλασσα, Ποσειδων, μανια, Πασιφαη, ερωτας, ερως, Μινωταυρος, Μυκηνες, Τιρυνθα, Ευρυσθεας, Μυκηναι, Τιρυνς, διχτυ, Πελοποννησος, Μαραθωνας, Αττικη, Μαραθων, Αθηνα, Αιγευς, Αιγαιας, Αθηναι, Ανδρογεως, Παναθηναια, Θησευς, Θησεας, Δελφινιος Απολλωνας, Πλουταρχος, Απολλων, ληκυθος, στεφανι, αμπιλι, Νεα Υορκη, μυθιστορια


Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ