Η μάσκα του Απόλλωνος, έργο του Φειδία, ένα από τα πιο σπάνια και σημαντικά κλεμμένα έργα τέχνης που επαναπατρίσθηκαν… αλλά στην πατρίδα του… κλέφτη… όχι του δημιουργού της… Ίσως κλεμμένη από τους Δελφούς ή τον Παρθενώνα...

Η μάσκα του Απόλλωνος
έργο του Φειδία,
ένα από τα πιο σπάνια
και σημαντικά
κλεμμένα έργα τέχνης
που επαναπατρίσθηκαν…
αλλά στην πατρίδα του… κλέφτη
...όχι του δημιουργού της…

Ίσως κλεμμένη από τους Δελφούς
ή τον Παρθενώνα...



Μια «μάσκα του Απόλλωνος» από ελεφαντόδοντο είναι ένα από τα πιο σπάνια και πιο σημαντικά συλημένα αρχαιολογικά έργα τέχνης του κόσμου!
Είναι από ένα χρυσελεφάντινο άγαλμα, φυσικού μεγέθους, του 5ου αιώνα π.Χ.!
Αρχικώς ανακαλύφθηκε το 1995 στην Ρώμη από τον «ληστή των τύμβων» / tomb robber / tombarolo, Πέτρο Κασσάνδρα / Pietro Casasanta, κοντά στα ερείπια των Λουτρών του Κλαυδίου, βορείως της Ρώμης. Οι Ρωμαίοι την είχαν κλέψει (προφανώς) από την Ελλάδα, ίσως από τους Δελφούς ή από Παρθενώνα
Αλλά όλα – και τα 74 χρυσελεφάντινα αγάλματα «της Ρώμης», εξαφανίσθηκαν μετά την επίθεση τον Αλάριχου, αρχηγού των βαρβάρων Βησιγότθων, το 410 μ.Χ. Δεκάδες θραύσματά τους έχουν βρεθεί στην Ιταλία (τα οποία τώρα ευρίσκονται στην Αποστολική Βιβλιοθήκη του Βατικανού), αλλά μόνον ένα φυσικού μεγέθους!
Η μάσκα (προσωπείο στα ελληνικά) κατασχέθηκε από τα χέρια του λαθρέμπορου αρχαιοτήτων του Λονδίνου Robin Symes το 2003, αφού υποβλήθηκαν αποδεικτικά στοιχεία ότι το άγαλμα είχε ανασκαφεί παράνομα και λαθραία από την Ιταλία. Έτσι, η μάσκα κατασχέθηκε στο Λονδίνο, το 2003 και επαναπατρίσθηκε…
Η μάσκα από ελεφαντόδοντο του Απόλλωνος, είναι σήμερα σε έκθεση εκλεπτυσμένων αντικειμένων, που έχουν επιστραφεί στην Ιταλία, και εκτίθεται στο Παλλάτι Quirinale στην Ρώμη!
Στο Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών μπορεί να ιδεί κανείς ένα κατεστραμμένο σύνολο αγαλμάτων φυσικού μεγέθους, του Απόλλωνος και της Αρτέμιδος! Πολλοί ειδικοί πιστεύουν ότι η εν λόγω μάσκα είναι φιλοτεχνημένη από τον κλασσικό αρχαίο Έλληνα γλύπτη Φειδία, που θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους γλύπτες του κόσμου και σίγουρα ο μεγαλύτερος απ’ όλους τους αρχαίους Έλληνες γλύπτες. Ο Φειδίας φιλοτέχνησε δύο θρυλικά χρυσελεφάντινα αγάλματα (από χρυσό και ελεφαντόδοντο): Την θεά Αθηνά του Παρθενώνος και το άγαλμα του Διός στην Ολυμπία, θεωρούμενο ένα από τα 7 Θαύματα του Αρχαίου Κόσμου, το οποίο μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη, όπου και κατεστράφη, μάλλον από πυρκαϊά το 475 μ.Χ.


Εάν έτσι είναι τα πράγματα, και η μάσκα αυτή είναι έργο του Φειδία, τότε πρέπει να επιστρέψει και από την Ιταλία στην Ελλάδα…
Το υπ. Πολιτισμού της Ελλάδος, οφείλει να στείλει εμπειρογνώμονες να το διακριβώσουν...

Για ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ διαβάστε ΕΔΩ.

Και ΕΔΩ.

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑμασκα Απολλωνος, ελεφαντοδοντο, χρυσελεφαντινο αγαλμα, 1995, Ρωμη, ληστης τυμβων, τυμβος, Κασσανδρα, Λουτρα Κλαυδιου, Κλαυδιος, ΔελφοιΑλαριχοςΑλλαριχος, Βησιγοτθοι, βαρβαροι, 410, Ιταλια, Αποστολικη Βιβλιοθηκη ΒατικανουΒατικανο, Σαιμς, 2003, Λονδινο, Παλλατι Quirinale, Αρχαιολογικο Μουσειο Δελφων, Απολλων, Αρτεμις, γλυπτικη, Φειδιας, χρυσος, Αθηνα, Παρθενωνας, Παρθενων, Διας, Ζευς, Ολυμπια, 7 Θαυματα του Αρχαιου ΚοσμουΕπτα Θαυματα, Κωνσταντινουποληβαρβαρος, Κωνσταντινουπολις, πυρκαια, 475, επαναπατρισμος, υπουργειο Πολιτισμου, αρχαιοκαπηλια, Apollo, mask, Delphi, Parthenon




Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ