Η Αίγυπτος ξανα-ζητεί την επιστροφή της ελληνικής Στήλης της Ροζέτας από το Βρετανικό Μουσείο!!!


Η Αίγυπτος ξανα-ζητεί
την επιστροφή
της ελληνικής Στήλης της Ροζέτας
από το Βρετανικό Μουσείο!!!

Η επιγραφή που χάρις στα ελληνικά της, διαβάστηκαν τα ιερογλυφικά


Η Στήλη της Ροζέττας (Rosetta Stone) θα πρέπει να επιστραφεί στην Αίγυπτο από το Βρετανικό Μουσείο και να αντικατασταθεί στο Λονδίνο με ένα αντίγραφο εικονικής πραγματικότητας, εδήλωσε σήμερα ο επί κεφαλής του νέου εθνικού μουσείου Grand Egyptian Museum (GEM) της χώρας!

Η περίφημη Στήλη της Ροζέττας.

Η πέτρινη στήλη, η οποία χρονολογείται από το 196 π.Χ., είναι ένα από τα πιο δημοφιλή εκθέματα του Βρετανικού Μουσείου. Πριν βρεθεί τυχαία, από τον στρατό του Ναπολέοντος, το 1799, κανείς δεν ήξερε πώς να διαβάσει τα ιερογλυφικά. Οι μελετητές μπόρεσαν να χρησιμοποιήσουν την ελληνική επιγραφή, ως κλειδί για να τα αποκρυπτογραφήσουν! Το 1801 η Στήλη εδόθη στους Βρετανούς, σύμφωνα με την Συνθήκη της Αλεξανδρείας, μαζί με άλλες αρχαιότητες, που είχαν βρει οι Γάλλοι. Μεταφέρθηκαν όλα στο Λονδίνο, όπου παρουσιάσθηκαν έναν χρόνο αργότερα. Η Το σπουδαίο αρχαιολογικό εύρημα εκτίθεται στο Βρετανικό Μουσείο στο Λονδίνο, για περισσότερα από 200 χρόνια!
Ο δρ. Tarek Tawfik, γενικός διευθυντής του Μεγάλου Αιγυπτιακού Μουσείου, απεκάλυψε ότι είχε «ζωντανές συζητήσεις» με μεγάλα θεσμικά όργανα, συμπεριλαμβανομένου και του Βρετανικού Μουσείου, για την επιστροφή ιστορικών αντικειμένων.
«Θα ήταν πολύ ωραίο να έχουμε την Στήλη της Ροζέττας πίσω στην Αίγυπτο. Χρειάζεται ακόμα πολλή συζήτηση και συνεργασία», εδήλωσε. Είπε ότι η νέα τεχνολογία επιτρέπει να μοιραστούν έργα με τρόπο που δεν ήταν δυνατόν προηγουμένως. «Σήμερα έχουμε όλα αυτά τα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας και τα μέσα της εικονικής πραγματικότητος, και θα υπάρξει ένας τρόπος συνεργασίας και συμπληρωματικότητος μεταξύ των μουσείων»…
Η Στήλη της Ροζέττας δεν είναι ο μόνος αμφισβητούμενος θησαυρός στην μεγάλη συλλογή του Βρετανικού Μουσείου. Η πιο περίφημη αμφισβήτηση είναι της Ελλάδος, η οποία άσκησε τακτικά πίεση για την επιστροφή των γλυπτών έργων που έκλεψε ο Έλγιν, από τον Παρθενώνα, στις αρχές του 1800…
Οι αντίπαλοι του… επαναπατρισμού των κλεμμένων αρχαίων τέχνεργων έχουν συχνά υποστηρίξει ότι τα έργα τέχνης αντιμετωπίζονται καλύτερα στα μεγάλα δυτικά ιδρύματα (σ.σ.: Κάτι που δεν ισχύει, ιδίως στο Βρετανικό Μουσείο). Αλλά ο δρ. Tawfik εδήλωσε ότι το μουσείο του, το οποίο πρόκειται να ανοίξει έξω από το Κάιρο το 2020, με 50.000 εκθέματα, θα έχει την τεχνολογία να τα «προστατεύει».
Εκπρόσωπος του Βρετανικού Μουσείου εδήλωσε, ότι «δεν έχουμε λάβει αίτηση για την επιστροφή της Ροζέττας από το Grand Egyptian Museum» (σ.σ.: όχι ότι ο επαναπατρισμός είναι αστήρικτος ή αβάσιμος)…

ΠΗΓΗ: Evening Standard, 6.11.2018.

Ιστορίες κλοπής πολιτισμού, από... πολιτισμένους-απολίτιστους, κατά την άτυπη αγγλο-γαλλική αποικιοκρατική μοιρασιά του κόσμου!..
Η εποχή και πρακτική της αποικιοκρατίας επέρασε (;) ανεπιστρεπτί (;) και καταδικάσθηκε από συνειδήσεις, νόμους, διεθνείς συμβάσεις, συνθήκες και πολιτικές... Ωστόσο, τα οφέλη που προσκόμισαν οι αποικιοκράτες, απ' αυτήν την περίοδο, εξακολουθούν να ισχύουν, και να τους πλουταίνουν, εις βάρος των αδικημένων και κλεμμένων λαών...


ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: Στηλη της Ροζεττας, Στηλη Ροζεττας, Στηλη της Ροζετας, Στηλη Ροζετας, Αιγυπτος, Βρετανικο Μουσειο, αντικατασταση, Λονδινο, αντιγραφο, εικονικη πραγματικοτητα, μουσειο, πετρα, 2009, Ναπολεων, 1799, ιερογλυφικα, ελληνικη επιγραφη, ελληνικα, 1801, Βρετανια, Συνθηκη Αλεξανδρειας, Γαλλια, Αιγυπτιακο Μουσειο, Ελλαδα, Ελγιν, Παρθενωνας, επαναπατρισμος, Καιρο, 2020, τεχνολογια, αποικιοκρατια,

Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ