ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΩΝ ΟΜΑΔΩΝ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ - Η μελέτη αρχαϊκού DNA αποκάλυψε άγνωστες μετακινήσεις από την Βόρεια προς την Νότια Αμερική - Κοινή είναι η γενετική προέλευση των πρώιμων κατοίκων της ΒΟΡΕΙΑΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ και ΝΟΤΙΑΣ Αμερικής - του Κων. Τριανταφυλλίδη

ΑΝΑΣΥΝΘΕΣΗ
ΤΗΣ ΓΕΝΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ
ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΙΑΚΩΝ
ΟΜΑΔΩΝ ΤΗΣ ΑΜΕΡΙΚΗΣ

Η μελέτη αρχαϊκού DNA αποκάλυψε
άγνωστες μετακινήσεις
από την Βόρεια
προς την Νότια Αμερική

Κοινή είναι η γενετική προέλευση
των πρώιμων κατοίκων
της ΒΟΡΕΙΑΣ, ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ
και ΝΟΤΙΑΣ Αμερικής

Του καθηγητή Κωνσταντίνου Τριανταφυλλίδη

Η συζήτηση για το ποια πληθυσμιακή ομάδα έφθασε πρώτα στην Αμερική συζητείται στην επιστημονική κοινότητα για δεκαετίες.
Η προέλευση/ταυτότητα των ιθαγενών Αμερικανών παραμένει άγνωστη, και κανείς δεν μπορεί να αποφασίσει με βεβαιότητα πώς ταξίδεψαν οι πρώτοι Αμερικανοί ή πώς διασκορπίσθηκαν από την στιγμή που έφθασαν.

Αλλά τώρα, τρεις νέες αρχαιογενετικές μελέτες, που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Cell (*), στο Science (**), και στο Science Advances (***) - γενετική μελέτη σε προγονικούς πληθυσμούς των Άνδεων της Νότιας Αμερικής - φωτίζουν την γενετική ιστορία ορισμένων από εκείνους τους πρώτους ταξειδιώτες.
Διεθνής ομάδα επιστημόνων ανακοίνωσε ότι η πλειοψηφία των ανθρώπων στην Κεντρική και Νότια Αμερική προέρχονται από μια προγονική πληθυσμιακή ομάδα μεταναστών, που διέσχισαν το Στενό του Βερίγγειου Πορθμού, κάποια στιγμή πριν από 15.000 χρόνια. Μετά το ταξείδι τους προς τον νότο στην αμερικανική ήπειρο, αυτός ο αρχικός πληθυσμός διαχωρίσθηκε σε τουλάχιστον τρεις κλάδους.
Ο ένας κλάδος συνδέεται με τους ανθρώπους του Clovis - που θεωρούνταν οι πρώτοι Αμερικανοί μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2000. Διαπιστώθηκε ότι και οι άνθρωποι αυτού του κλάδου εξαπλώθηκαν στην Νότια Αμερική. Οι δύο άλλοι από τους τρεις κλάδους είναι νέοι στην επιστήμη. Αυτοί δύο συνδέονται με αρχέγονους πληθυσμούς που μετακινήθηκαν, τουλάχιστον 9.000 χρόνια πριν, από την βόρεια Αμερική στην Νότια και έζησαν στο νότιο Περού και την Βόρεια Χιλή. Αυτά τα ευρήματα είναι συναρπαστικά καθώς ανοίγουν νέες προοπτικές στην αρχαιολογική και την γενετική έρευνα.

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Τα δεδομένα περιλαμβάνουν την ανάλυση του DNA από 64 αρχαία δείγματα από την Αλάσκα μέχρι την Παταγονία που καλύπτουν περισσότερα από 10.000 χρόνια γενετικής ιστορίας.

ΠΗΓΕΣ:

** Lizzie Wade «Ancient DNA tracks migrations around Americas», Science 9.11.2018, vol. 362, issue 6415, σελ. 627-628.

*** John Lindo, Randall Haas, Courtney Hofman, Mario Apata, Mauricio Moraga, Ricardo A. Verdugo, James T. Watson, Carlos Viviano Llave, David Witonsky, Cynthia Beall, Christina Warinner, John Novembre, Mark Aldenderfer, Anna di Rienzo «The genetic prehistory of the Andean highlands7000 years BP though European contact», Science Advances, 2018; 4: eaau4921, DOI:10.1126/sciadv.aau4921.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τους (κακώς λεγομένους)* ΙΝΔΙΑΝΟΥΣ, ΕΔΩ.

(*) σ. σ.: Ινδιάνοι ονομάσθηκαν από τους Ευρωπαίους, όταν τους είδαν, και νόμιζαν πως είχαν φτάσει στις... Ινδίες...