Ο αποχαιρετισμός Δήμητρας και Κόρης Περσεφόνης εξακολουθεί να χορεύεται στα Φάρασα της Καππαδοκίας! - βίντεο


Ο αποχαιρετισμός
Δήμητρας και Κόρης Περσεφόνης
εξακολουθεί να χορεύεται
στα Φάρασα της Καππαδοκίας!



Ο πιο γνωστός αποχαιρετισμός μάνας και κόρης στην Ιστορία του πλανήτη Γη, είναι αυτός της μάνας Δήμητρας από την Κόρη Περσεφόνη. Κι αυτό γιατί η μετακίνησή της νέας στον κρύο και σκοτεινό γερο-Άδη, αυξάνει την τραγικότητά του, και συνετάραξε τις καρδιές όλων των ανθρώπων…
Ο αποχωρισμός αυτός, έγινε τραγούδι, στα χείλη όλων των Ελλήνων, και έφθασε έως τις μέρες μας να τραγουδιέται ως

…σήμερα αποχωρίζεται η μάνα από την κόρη…

στους γάμους των Ελλήνων, ευτυχώς σε χαρούμενα γεγονότα, αν και πάντα ο στίχος ακόμη και σε αυτήν την στιγμή φέρνει δάκρυα στα μάτια των παρευρισκομένων, γιατί το κύτταρο θυμιέται τον μεγάλο Αποχωρισμό στην Ελευσίνα…

Έτσι, ίσως, καταλαβαίνουμε και πώς δικαιολογείται μια τοιχογραφία με μια Ελευσίνια στην Σινασό Καππαδοκίας...

Σε κάποια σημεία του ελληνισμού, αυτός ο καταγραμμένος στο DNA του Έλληνος, αποχωρισμός έγινε και χορός.
Εντύπωση κάνει ότι τον βρίσκουμε ως χορό αποχωρισμού στα μακρινά και απομονωμένα Φάρασα της Καππαδοκίας!
Πρόκειται για τον χορό «σεήτατα – σεήτατα», που είναι τελετουργικός, γαμήλιος χορός των Φαράσων, και συμβολίζει τον αποχωρισμό της μάνας από την κόρη-νύφη. 
Σύμφωνα, όμως, με την παράδοση των Φαρασιωτών, η ρίζα του χορού είναι από τον αποχωρισμό της Δήμητρας, από την κόρη της Περσεφόνη!


Στον χορό η Βασιλική Ανδρονίδου και η Σοφία Στυλιανίδη.
Στο τραγούδι η Μαρία Φουρτουνίδου και η Μιράντα Μουρβετίδου.

Ευχαριστώ τον Σύλλογο «Βαρασός Πλατέος» Ημαθίας για το βίντεο.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τα ΦΑΡΑΣΑ της ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑΣ

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: αποχαιρετισμος, Δημητρα, Κορη, Περσεφονη, χορος, Φαρασα, Καππαδοκια, μανα, Αδης, τραγικοτητα, γαμος, Ελληνες, Ελευσινα, ελληνισμο, Σεητατα, τελετουργικος χορος, γαμηλιος χορος, νυφη, Φαρασιωτες, Βαρασος Πλατεος, Πλατυ, Ημαθια, Σινασος
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ