ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΥΡΑΚΟΥΣΩΝ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ Η ΕΛΛΑΣ, ΑΠΟ ΤΟ 1914…


ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ
ΑΡΧΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ
ΤΩΝ ΣΥΡΑΚΟΥΣΩΝ
ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΡΙΑ Η ΕΛΛΑΣ,
ΑΠΟ ΤΟ 1914…



Κάθε χρόνο, από το 1914, το φεστιβάλ κλασσικού θεάτρου στο Ελληνικό θέατρο των Συρακουσών επιλέγει ένα διαφορετικό θέμα.
Για το 2019 το θέμα ήταν, οι γυναίκες στον πόλεμο ή γυναίκες κατά του πολέμου. Οι θεατρικές παραστάσεις  που παίχτηκαν, ήταν η «Ελένη» και οι «Τρωάδες» του Ευριπίδους και η «Λυσιστράτη» του Αριστοφάνους.                    
Σύμφωνα με τον Λουτσιάνο Κάμφορα, που ήταν ο εισηγητής, τρείς ήταν οι λόγοι που οδήγησαν σε αυτήν την θεματολογία:
-Η κυρίαρχη σύγκρουση, άνδρα-γυναίκας, ανά τους αιώνες. (Ο Έγκελς έγραψε ότι πρόκειται για την πρωταρχική πάλη των τάξεων).
-Οι Αθηναίοι δραματουργοί, κατά τον μακροχρόνιο πελοποννησιακό πόλεμο, χάρις στον Ευριπίδη και τον Αριστοφάνη, συνειδητοποίησαν  ότι υπήρξαν γυναίκες ηττημένες και θύματα (Τρωάδες), και γυναίκες νικήτριες (Αριστοφάνης).
-Γιατί δεν αναδεικνύεται επαρκώς η σπουδαιότητα του «σκανδάλου Αριστοφάνης».
«Το θέατρο είναι δικαίωμα και χρέος  όλων. Η πόλις έχει ανάγκη το θέατρο  και το θέατρο έχει ανάγκη τους πολίτες, είπε ο Πάολο Γκράσσι. Θέλουμε να βλέπουμε το θέατρο όχι μόνο σαν μια λαϊκή τελετή, αλλά σαν Κοινοβούλιο της κοινωνίας».
«Για περισσότερο από ένα αιώνα πραγματοποιείται στις Συρακούσες μια ουτοπία», μου γράφει ο φίλος μου Κώστας Δώρας, επί τιμή προξενικός εκπρόσωπος της Ιταλίας στην Λήμνο…



ΛΕΞΕΙΣ: φεστιβαλ κλασσικου θεατρου, θεατρο, Συρακουσες, γυναικα, πολεμος, Ελενη, Τρωαδες, Ευριπιδης, Λυσιστρατη, Αριστοφανης, Καμφορα, Εγκελς, ταξη, Αθηνα, δραματουργος, πελοποννησιακο πολεμο, σκανδαλο, Γκρασσι, Κοινοβουλιο, κοινωνια, ουτοπια, Δωρας, Ιταλια, Λημνος, Γκρασι
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ