Η «κρητική οδύσσεια» στην Αίγυπτο - Και σχέση της αρχαίας Κρήτης με την Αθήνα. Στην διάλεξη «Μια γη που ονομάζεται Κρήτη», του Andrew Koh του MIT


Η «κρητική οδύσσεια»
στην Αίγυπτο
Και σχέση της αρχαίας Κρήτης με την Αθήνα.

Στην διάλεξη «Μια γη που ονομάζεται Κρήτη»,
του Andrew Koh
του MIT


Την ώρα που ελληνόφωνοι ιστορικοί, αρχαιολόγοι και επιστήμονες, λένε, χωρίς να ντρέπονται, πως η αρχαία Κρήτη δεν είχε σχέση με τους (λοιπούς) Έλληνες και πως οι Κρήτες δεν είχαν σχέση με τους φαραώ και τους δημιουργούς του ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ –κάτι που στο ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ σας έχουμε πει πολλάκις – ο Andrew Koh, του MIT (!!!) δίνει διάλεξη και ανοίγει συζήτηση, στον παγκόσμιο ιστό με τίτλο «Η κρητική οδύσσεια στην Αίγυπτο» και «σχέση της αρχαίας Κρήτης με την Αθήνα»…
 Σε μια εκδήλωση που την ονομάζει «Μια γη που ονομάζεται Κρήτη»…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τους ΦΑΡΑΩ, ΕΔΩ.

Ο Andrew Koh (*), από το MIT Center for Materials Research και το Harvard Semitic Museum, θα ανοίξει μια συζήτηση στο Ανοιχτό Κέντρο Ελληνικών Σπουδών / Center for Hellenic Studies Online Open House, με τίτλο «A Land Called Crete: From Harriet Boyd Hawes to the Cretan Collections Project».
(Θυμίζω ότι ο A. Koh ξεκίνησε αρχικώς την διεπιστημονική προσέγγισή του στον κλασσικό κόσμο, χαρακτηρίζοντας ένα εργαστήριο αρωματισμένου ελαίου στην μινωική πόλη του Μόχλου της Κρήτης).*

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΜΟΧΛΟ ΕΔΩ.

Η συζήτηση περιλαμβάνει δυο ομιλίες:

Α. Μυκηναϊκή Κρήτη - Αρχαιολογικές αποδείξεις για την σύνδεσή της με την Αθήνα / Mycenoan Crete - Archaeological Evidence for the Athenian Connection, από τον Andrew J. Koh.

Και:

Η επιγραφή στον τάφο του Ραμσή Γ΄.

Β. Μια Κρητική Οδύσσεια, μέρος 1 / A Cretan Odyssey, part 1, από τον Gregory Nagy.
Σε αυτό το μέρος θα εξεταστεί το κείμενο από τον δεύτερο πυλώνα στον ναό-μνημείο (τάφο) του Ραμσή Γ΄ / Ramesses[1] III στο Medinet Habu, ο οποίος απεικονίζει τον φαραώ να οδηγεί φυλακισμένους, μαζί με τους θεούς Amun και Mut.
Σε αυτό αναφέρεται:
«Thou puttest great terror of me in the hearts of their chiefs; the fear and dread of me before them; that I may carry off their warriors[2], bound in my grasp, to lead them to thy ka, O my august father, – – – – –. Come, to [take] them, being: Peleset (Pw-r'-s'-t)[3], Denyen (D'-y-n-yw-n')[4], Shekelesh (S'-k-rw-s)[5]. Thy strength it was which was before me, overthrowing their seed, – thy might, O lord of gods».
Στην δεξιά πλευρά του πυλώνα είναι η «Μεγάλη Επιγραφή του Δεύτερου Πυλώνα», η οποία περιλαμβάνει το ακόλουθο κείμενο: «The foreign countries made a conspiracy in their islands, All at once the lands were removed and scattered in the fray. No land could stand before their arms: from Hatti, Qode, Carchemish, Arzawa[6] and Alashiya[7] on, being cut off[8] at one time. A camp was set up in Amurru. They desolated its people, and its land was like that which has never come into being. They were coming forward toward Egypt, while the flame was prepared before them. Their confederation was the Peleset, Tjeker[9], Shekelesh, Denyen and Weshesh, lands united. They laid their hands upon the land as far as the circuit of the earth, their hearts confident and trusting: 'Our plans will succeed!'».

Για το ίδιο θέμα βλ. και τον πάπυρο «Harris»[10].

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΦΑΡΑΩ ΡΑΜΣΗ, ΕΔΩ.

Είναι γνωστό, πως κατά την διάρκεια της μακρόχρονης θητείας του (1186 - 1155 π.Χ.), εν μέσω πολιτικού χάους, στα λεγόμενα «Ελληνικά Σκοτεινά Χρόνια» / Greek Dark Ages, η Αίγυπτος συγκρούστηκε με ξένους εισβολείς (αυτούς που ονομάζουν γεκικώς (κακώς) Λαούς της Θάλασσας και Λίβυους). Εγνώρισε έτσι τις αρχές των αυξανόμενων οικονομικών δυσχερειών και των εσωτερικών συγκρούσεων, που τελικώς οδήγησαν στην κατάρρευση της 10ης Δυναστείας.
Ποιοι, όμως, τελικώς ήταν αυτοί οι λαοί;

Η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά την Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2019 στις 11 π.μ. Μπορείτε να την παρακολουθήσετε «ζωντανά» στο κανάλι YouTube του Ανοιχτού Κέντρου Ελληνικών Σπουδών.


Ο Andrew Koh.

(*) Andrew Koh received a B.S. in Biophysics and the Classics from the University of Illinois, an M.A. in Ancient Near Eastern Studies from Biblical Theological Seminary, and a Ph.D. in Art & Archaeology of the Mediterranean World from the University of Pennsylvania. He was a graduate fellow at the Penn Museum Corinth Computer Project and a Colburn Fellow at the American School of Classical Studies in Athens. He initially honed his interdisciplinary approach to the classical world by characterizing a perfumed oil workshop at the Minoan harbor town of Mochlos, dissertation research he completed as an exchange scholar at the Stanford University Department of Classics and the inaugural Archaeological Institute of America Pomerance Fellow. Koh is currently a senior research fellow at the MIT Center for Materials Research in Archaeology & Ethnology and a research associate at the Harvard Semitic Museum. He founded the ARCHEM Project in 2003 and now serves as the co-editor-in-chief of its interdisciplinary and collaborative archaeometric database.
Koh utilizes both traditional and scientific methods to better understand cross-cultural interactions and complex societies through their organic commodities and branded goods. This approach integrates text, material culture, and material science, illuminating previously invisible data sets to address questions of culture and society. This blended approach offers exciting new ways forward for Classics and archaeology by introducing processes, social groups, and practices absent from other records. This interdisciplinary, longue durée approach underlies his monograph, Luxury Trade and Social Complexity in the Ancient Mediterranean World, which is under contract with Cambridge University Press.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Γ. Λεκάκη:

[1] Ή Ramses and Rameses. Ο αγαπημένος του θεού Amun, γεννημένος από τον Ra (Ήλιο), κυβερνήτης της ελληνικής πόλεως της Αιγύπτου, Ηλιούπολης.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΕΔΩ.

[2] Phrr < φρουροί;

[3] Ή Caphtorim, Cherethites και Pelethites < Φιλισταίοι; Εκ Κρήτης.

[4] Ή Dananiyim < Δαναοί; Λογίζονται ως κάτοίκοι των Αδάνων Κιλικίας.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τα ΑΔΑΝΑ, ΕΔΩ.

Είχαν εγκατασταθεί και στην Κύπρο και την Αίγυπτο. Οι «βασιλείς των Αδάνων εντοπίζονται στην «Οικία του Μώψου». Στην περιοχή αναφέρεται επίσης η Μώψου Κρήνη (Mopsukrene / Motsus) και η Μώψου Εστία (Mopsuhestia), επίσης στην Κιλικία. Από την Αίγυπτο, ο Δαναός με τις κόρες του ήρθαν και εγκαταστάθηκαν στο Άργος της Αργολίδος. Από τον γιο της Δανάης, τον Περσέα, ότι οι Δαναοί έκτισαν τις πολύχρυσες Μυκήνες…

[5] Σικελοί;

[6] Αχαιοί;

[7] Αλέσιοι;

[8] Δηλ. destroyed.

[9] Ή Tjekru, Sikil, Djekker, Sical, κλπ. Λαός εκ Ζάκρου Κρήτης. - Βλ. Flinders Petrie

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΠΕΤΡΙ, ΕΔΩ.

Ή Τεύκροι - Teucri, εκ του Σαλαμίνιου Τεύκρου, λαός με κατοίκηση στα νότια της Τροίας, και αποικίες στην Κύπρο, την Ισπανία, κ.α. Κατέκτησαν την πόλη Δωρ (< Δωρίδα) Ντορ, στην μετέπειτα «ακτή Χαναάν» κοντά στην σύγχρονη Χάιφα του Ισραήλ, και την μετέτρεψαν σε μεγάλη, καλά οχυρωμένη πόλη (ταξινομημένη ως «Δωρ XII», 1150-1050 π.Χ.), κάνοντάς την το κέντρο του βασιλείου τους, που επιβεβαιώνεται αρχαιολογικά στην νυν βόρεια πεδιάδα Sharon. Η πόλη κατεστράφη βίαια στα μέσα του 11ου αιώνα π.Χ.

[10] «As for those who reached my frontier, their seed is not, their heart and their soul are finished forever and ever. As for those who came forward together on the seas, the full flame was in front of them at the Nile mouths, while a stockade of lances surrounded them on the shore, prostrated on the beach, slain, and made into heaps from head to tail» βλ. Michael G. Hasel «Merenptah's Inscription and Reliefs and the Origin of Israel» στο The Near East in the Southwest: Essays in Honor of William G. Dever", εκδ. Beth Albprt Hakhai The Annual of the American Schools of Oriental Research τ. 58 2003, W. F. Edgerton και John A. Wilson, 1936, Historical Records of Ramses III, the Texts in Medinet Habu, αρ. I και II. Studies in Ancient Oriental Civilization 12. Chicago: The Oriental Institute of the University of Chicago.

«Ramesses III incorporated the Sea Peoples as subject peoples and settled them in southern Canaan. Their presence in Canaan may have contributed to the formation of new states in this region such as Philistia after the collapse of the Egyptian Empire in Asia. Ramesses III was also compelled to fight invading Libyan tribesmen in two major campaigns in Egypt's Western Delta in his Year 5 and Year 11 respectively». – βλ. Nicolas Grimal «A History of Ancient Egypt», εκδ. Blackwell Books, 1992. σελ.271

ΛΕΞΕΙΣκρητικη οδυσσεια, Αιγυπτος, Αθηνα, Κρητη, Κωχ, φαραω, ΑΙΓΥΠΤΙΑΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ, αρωμα, ελαιο, μινωικη εποχη, Μοχλος Μυκηναικη,  ναος, μνημειο, ταφος, Ραμσης Γ, φυλακισμενος, Αμουν, Μουτ, Ελληνικα Σκοτεινα Χρονια, Λαοι της Θαλασσας, Λιβυη, Δυναστεια, Ρα, Ηλιος, Ηλιουπολη, φρουρος, Καφθοριμ, Φιλισταιοι, Δαναοι, Αδανα Κιλικια, Κυπρος, Μωψος, Μωψου Κρηνη, Μωψου Εστια, Δαναος, Δαναιδες, Αργος, Αργολιδα, Δαναη, Περσεας, Μυκηνες, Σικελια, Αχαιοι, Αλεσια, Ζακρος, Πετρι, Τευκροι, Σαλαμινα, Τευκρος, Τροια, Κυπρος, Ισπανια, Δωρ, Δωριδα, Ντορ, Χανααν, Χαιφα, Ισραηλ, Σαρον
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ