Μόνο ο Έρωτας σου λύνει τα χέρια, ακόμη κι αν είσαι ο Ηρακλής…


Μόνο ο Έρωτας
σου λύνει τα χέρια,
ακόμη κι αν είσαι ο Ηρακλής…


Ακόμη κι αν είσαι ο Ηρακλής
κάποτε θα δεσμευτείς...


Ο Ηρακλής δεσμώτης κάθεται επάνω σε έναν βράχο, επάνω από τον οποίο έχει στρώσει την λεοντή του…
Είναι δεμένος με τα χέρια του πίσω από την πλάτη του!
Ο Έρως, όμως, εμφανίζεται ως σωτήρας να του τα λύσει (αυτό προκύπτει από το χαμογελαστό πρόσωπο του Ηρακλέους)...
Με άλλα λόγια, ο έρως (αφού σου δέσει) σου λύνει τα χέρια, ακόμη κι αν είσαι ο Ηρακλής…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΕΡΩΤΑ, ΕΔΩ.

Ο δακτυλιόλιθος / gemme αυτός είναι ένα αρχαίο έργο τέχνης του 1ου αιώνα π.Χ.
Οι διαστάσεις του είναι 3,54 Χ 2,18 Χ 0,49 εκατ.
Είναι από σκούρο πορτοκαλί λίθο carnelian, και έχει δεθεί στα σύγχρονα χρόνια, σε ένα χρυσό δακτυλίδι.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΑΚΤΥΛΙΔΙΑ, ΕΔΩ.


Ο ήρωας κοιτάζει πίσω του, τον Έρωτα / Cupid, ο οποίος παρουσιάζεται σαν νεαρό αγόρι με φτερά, όπως πολύ αργότερα εικονίζονταν οι άγγελοι της χριστιανικής αγιογραφίας…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ για τον ΦΥΛΑΚΑ ΑΓΓΕΛΟ, ΕΔΩ.

Ποιος και πού, ίσως, ερωτευμένος παρήγγειλε αυτό το έργο;
Δεν θα το μάθουμε ποτέ…
Διότι είναι προϊόν αρχαιοκαπηλίας, και εξαφανίζει την ιστορία…
«Άγνωστο» λένε οι υπεύθυνοι του Μουσείου, χωρίς να γίνονται τα μούτρα τους κίτρινα σαν τον λίθο αυτόν…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ περί ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΑΣ, ΕΔΩ.

Μπορούν τα παιδιά της Θήβας να θαυμάζουν την ιστορία αυτή του παππού τους;
Όχι…
Διότι σήμερα ευρίσκεται στο Μουσείο Τέχνης και Ιστορίας της Βιέννης / Kunsthistorisches Museum Wien (αίθουσα XVI, INV. NR. Antikensammlung, IXb 656).
Κάποιος στέρησε στους Θηβαίους (τους Βοιωτούς και τους Έλληνες) την ιστορία των προγόνων τους…


Το μουσείο αγόρασε αυτό το αρχαίο έργο τέχνης από τον γνωστό Albert Schindler, στην Βιέννη, το 1849…

Ο Albrecht ή Albert Schindler (1805-1861) ήταν Αυστριακός ζωγράφος και γραφίστας. Γεννήθηκε σε μια πτωχή οικογένεια υφαντών, από την Σιλεσία. Ο επίσης Αυστριακός καλλιτέχνης, Peter Fendi, ανακάλυψε το ταλέντο του. Τον πήρε μαζί του στην Βιέννη. Ο Fendi είχε δικά του παιδιά. Ο Σίντλερ έκανε μαθήματα μαζί του και το 1827 εγγράφηκε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Το 1832 πραγματοποίησε την πρώτη του έκθεση στην Ακαδημία. Ο Fendi τον εκπαίδευσε και στο Imperial-Royal Münz und Antikenkabinett (μια «αυτοκρατορική συλλογή νομισμάτων και αρχαιοτήτων» της Αυστρο-Ουγγαρίας) και εκεί, μάλλον, εδημιούργησε πολλά έργα, δένοντας αρχαίους δακτυλιόλιθους / cameo, που βρήκε… Κανείς δεν ξέρει τι, πόσα και ποια αρχαία έργα είχε στο σύνολό της αυτή η «αυτοκρατορική συλλογή»…


ΛΕΞΕΙΣ: ερωτας, Ηρακλης, βραχος, λεοντη, δεμενος, ερως, σωτηρας, δακτυλιολιθος, εργο τεχνης, 1ος αιωνας πΧ, πορτοκαλι λιθος, καρνελιαν, χρυσο δακτυλιδι, φτερα, αγγελοι, αγγελος, χριστιανικη αγιογραφια, ερωτευμενος, αρχαιοκαπηλια, Θηβα, Βοιωτια, Βιεννη, Θηβαιοι, Ελληνες, Βοιωτια, Βοιωτοι, 1849, Αυστριακος, ζωγραφος, γραφιστας, Σιλεσια, Φεντι, Σιντλερ, Ακαδημια Καλων Τεχνων, 1832, αυτοκρατορικη συλλογη νομισματων, συλλογη αρχαιοτητων, ΑυστροΟυγγαρια, καμεο, Ηρακλης δεσμωτης
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ