Μια χρυσή μέλισσα 3.700 χρόνων, που από την Κρήτη… πέταξε στο Λονδίνο!


Μια χρυσή μέλισσα
3.700 χρόνων,
που από την Κρήτη…
πέταξε στο Λονδίνο!


Χρυσή μέλισσα – κόσμημα, στολίδι / ornament, διακοσμημένη με φιλιγκρί / filigree και κοκκοποίηση / granulation.

Δημιούργημα του μινωικού πολιτισμού της Κρήτης, λένε. (Αλλά δεν υπάρχει «μινωικός» πολιτισμός, παρά μόνον κρητικός. Το επίθετο είναι ύποπτο).

Φιλοτεχνήθηκε το 1700 – 1600 π.Χ.

Βρέθηκε τάφο της Φυλακής Αποκορώνου Χανίων Κρήτης.

Οι διαστάσεις της είναι: Μήκος: 1,90 εκατοστά και βάρος: 17 grains.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τις ΜΕΛΙΣΣΕΣ, ΕΔΩ.

Μέλισσα - κόσμημα του 1700 π.Χ.
άριστο δείγμα κρητικής χρυσοχοΐας της 2ης χιλιετίας π.Χ.


Πώς βρέθηκε από την Κρήτη στο Βρετανικό Μουσείο (αρ. 1875.0406.2); Την πώλησε ο Δ. Ν. Πετρίδης, το 1875, από τον οποίο την αγόρασε το Βρετανικό Μουσείο! Παρανομίες τρεις:

- Η πώληση από άτομο που δεν είχε την νομιμοποίηση να το κάνει,
- η (κλεπτ)αποδοχή από ένα επίσημο μουσείο, και
- η συνέχιση της παρακράτησης ενός μη νομίμως αποκτηθέντος πολιτιστικού στοιχείου…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για ΑΡΧΑΙΟΚΑΠΗΛΙΕΣ, ΕΔΩ.

Δεν είναι άγνωστο εύρημα. Υπάρχει σε βιβλιογραφικές αναφορές. Λ.χ. στο «Jewellery / Catalogue of the Jewellery, Greek, Etruscan, and Roman, in Departments of Antiquities, British Museum» (1239).

Για όλα τα παραπάνω εγκλήματα, με δεδομένο ότι το εύρημα δεν είναι κρυφό, άγνωστο και αδημοσίευτο, και με δεδομένη την μαρτυρία του κατέχοντος ότι το απόκτησε από (παράνομη) πράξη, γιατί κανείς όλα αυτά τα χρόνια δεν το έχει ζητήσει πίσω; Και απευθύνομαι στο ελληνικό υπ. Πολιτισμού, τις Αρχές της Κρήτης, κρητικούς συλλόγους και φορείς

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 5.12.2019.

ΛΕΞΕΙΣχρυση μελισσα, 3.700 χρονια πριν, Κρητη, Λονδινο, κοσμημα, στολιδι, φιλιγκρι, κοκκοποιηση, μινωικος πολιτισμος, μινωιτες, 1700 πΧ, 1600 πΧ, Φυλακη Αποκορωνου Χανιων Κρητης, Αποκορωνας Χανιων Κρητης, Χανια, Βρετανικο Μουσειο, Πετριδης, 1875, κλεπταποδοχη, αρχαιοκαπηλια, Ετρουσκοι
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ