Πενθηφορούσα Ελληνίδα της Κωνσταντινούπολης του 17ου αιώνα, από ζωγράφο που δεν έχει σωθεί ούτε ένα πρωτότυπο έργο του!


Πενθηφορούσα Ελληνίδα
της Κωνσταντινούπολης
του 17ου αιώνα,
από ζωγράφο που δεν έχει σωθεί
ούτε ένα πρωτότυπο έργο του!


Ο διάσημος πίνακας πενθηφορούσας Ελληνίδος της Κωνσταντινουπόλεως του ζωγράφου Georges de La Chapelle.


Η σύνθεση (λάδι σε χαλκό, 21,5 x 16,5 cm) περιλαμβάνεται στην σειρά των 12 χαλκογραφιών με ενδυμασίες, που εξέδωσε το 1648 στην πόλη των Παρισίων ο ζωγράφος Georges de La Chapelle («Recuel de divers portraits des principales dames de la Porte du Grand Turc, tiree au naturel sur les lieux»).

Ο la Chapelle καταγόταν από την πόλη Caen της Γαλλίας.

Έζησε πολλά χρόνια στην Ανατολή, όπου είχε την ευκαιρία να μελετήσει εκ του πλησίον τις τοπικές ενδυμασίες.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για ΕΝΔΥΜΑΣΙΕΣ, ΕΔΩ.


Από την αφιερωτική επιστολή του προς την κόμισσα Fiesque, μαθαίνουμε ότι της προσέφερε επίσης τους ζωγραφικούς πίνακες που αποτέλεσαν τα πρότυπα για την χάραξη των χαλκογραφιών.

Ό,τι γνωρίζουμε για τον ζωγράφο προέρχεται από την έκδοσή του αυτή.
Δεν φαίνεται να έχει σωθεί κάποιο πρωτότυπο έργο του!

ΠΗΓΗ: ΒΕΡΓΟΣ. Γ. Λεκάκης "Κωνσταντινούπολη και Αγία Πετρούπολη". ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 4.2.2018.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ, ΕΔΩ.


ΛΕΞΕΙΣΠενθηφορουσα Ελληνιδα, Κωνσταντινουπολιτισσα, 17ος αιωνας, ζωγραφος, πινακας, πενθος, Κωνσταντινουπολη, ζωγραφικη, λα Σαπελ, λαδι, χαλκος, χαλκογραφια, ενδυμασια, 1648, Παρισι, Καεν, Γαλλια, Ανατολη, τοπικη ενδυμασια, αφιερωτικη επιστολη, κομισσα Φισκ, ζωγραφικος πινακας
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ