ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ του κορωνοϊού - του Γ. Σ. Γκανάσου


ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ
ΚΑΙ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ
του κορωνοϊού



Γνωρίζαμε μέχρι πρότινος ότι το προσωπείο ή κοινώς την μάσκα την έφεραν, για συγκεκριμένο σύντομο χρονικό διάστημα, οι ηθοποιοί των τραγωδιών, κυρίως οι γιατροί στα χειρουργεία, οι μασκαράδες τις απόκριες και κάποιοι επαγγελματίες ή μη σε ειδικές περιπτώσεις λόγω σωματικής προστασίας, συνήθως των οφθαλμών ή εισπνοής δηλητηριωδών αερίων.

Να διευκρινίσουμε, επί πλέον, ότι αυτό που στον καθημερινό μας λόγο εσφαλμένως αποκαλούμε προσωπικότητα είναι το ΠΡΟΣΩΠΟ.

Η ανεκτίμητη ακριβώς αξία του ανθρώπου είναι και λέγεται Πρόσωπο και όχι προσωπικότητα. Θα λέγαμε μάλιστα ότι δεν είναι και τόσο εύκολο να είναι κάποιος Πρόσωπο, και αυτό για τον απλούστατο λόγο ότι η ουσία του Προσώπου δεν είναι η ίδια η αυθυπαρξία του αλλά η σχέση του με τους άλλους. Άλλωστε, και ετυμολογικώς, όπως λέει φίλος φιλόλογος: σημαίνει «προσ-ωπο» τον προς τους άλλους προσανατολισμό της όψεως μας, την προς τους άλλους κατεύθυνση του είναι μας.

Μέχρι μόλις δύο μηνών πριν, ήμασταν και εμείς πρόσωπα. Αποδεχόμασταν ο ένας τον άλλον με τις παραξενιές του και τις ιδιοτροπίες του, τώρα δυστυχώς, κάποια Κίρκη εξαπέλυσε τον κορωνοϊό και μας μεταμόρφωσε σε άτομα που διάγουν σε ακουσία αποστασίωση.

Η μάσκα λειτουργεί πλέον ως ένα νέο σύμβολο του ιδανικού σκλάβου, του υπεξουσίου αυτής της ακατανόητης νέας ανθρωπότητας. Η μάσκα ακυρώνει αποτελεσματικά την ανθρωπιά μας. Η μάσκα στερεί τον διάλογο μεταξύ των προσώπων και μας καθιστά ανίκανους να μιλήσουμε. Με την μάσκα δεν μπορούμε να εκφραστούμε.

Και εδώ γεννάται ένα σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα και θα πρέπει ίσως να εξετάσουμε τις προθέσεις και τους σκοπούς της Κίρκης. Διάφοροι σοβαροί διανοητές και ειδικοί ακόμη ιολόγοι, ας πούμε αιρετικοί ως προς τον μοναδικό κυρίαρχο λόγο της εποχής μας, εγείρουν προβληματισμούς και διατυπώνουν λογικές υποθέσεις και έχουν και στο παρελθόν μιλήσει για την ύπαρξη πιθανής βιοτρομοκρατίας.

Η εμφάνιση του εν λόγω ιού φαίνεται να συμπίπτει εν μέσω ενός νέου ψυχρού πολέμου μεταξύ των υπερδυνάμεων, κυρίως της επιβολής του νέου υπερσυγχρόνου συστήματος ψηφιακής διακυβέρνησης και επικοινωνίας που φέρει το όνομα 5G.

Βεβαίως, όπως σε κάθε μικρό κράτος έτσι και σε κάθε υπερδύναμη της δίδεται η ευκαιρία, πέραν των άλλων, να διευθετήσει τις πάντα υπάρχουσες και εσωτερικές εντάσεις της. Και για να επιτευχθεί αυτό μια λιγότερο ή περισσότερο αυστηρή καταστολή, πραγματικού ή επινοημένου κινδύνου, βοηθάει.

Ένας ψυχρός πόλεμος θα μπορούσε επίσης να διεξαχθεί σαν ένας βακτηριολογικός πόλεμος, ένας πόλεμος βιοτρομοκρατίας με μη συμβατικά όπλα.

Πρόκειται βεβαίως για υποθέσεις που μάλλον δεν αντικρούονται λογικά, αλλά ούτε αποτελούν φθηνή συνομωσιολογία. Φαίνεται να παίζεται ένα πολύ σημαντικό παιχνίδι και ίσως παρακολουθούμε σε πλανητική διάσταση μια μεγάλη προσομοίωση βακτηριολογικού πολέμου με τον κορωνοϊό.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΚΟΡΩΝΟΙΟ, ΕΔΩ.

Μοιάζει να εφαρμόζεται ένα σχέδιο στρατιωτικοποίησης που αποκλείει και ακυρώνει αποτελεσματικά την διαφορά μεταξύ στρατιωτικών και πολιτών, απομονώνοντας και φράζοντας τον κόσμο στις οικίες του. Δηλαδή, ένα είδος οικιακού τάφρου για ολόκληρο τον παγκόσμιο πληθυσμό.

Το αντιλαμβανόμαστε επίσης από τα εντελώς παράλογα μέτρα, από υγειονομικής απόψεως, της εφαρμογής παντού της απόστασης του ενός μέτρου. Επαρκεί η απόσταση του ενός μέτρου; Και αν όχι γιατί ένα μέτρο και όχι δύο ή τρία; Εάν εγώ σταθώ ένα μέτρο μπροστά από τον καθρέφτη και φτερνιστώ, ο καθρέφτης θα βραχεί από τα σταγονίδιά μου.

Άρα, αφού μία πιθανή ιογενής μετάδοση πραγματοποιείται από ένα μέτρο μακριά, το να πούμε στάσου ένα μέτρο μακριά από τους άλλους είναι συμβολικά οχυρωματικό στρατιωτικό μέτρο ορύγματος. Μας λένε κάποιοι ότι και τα γάντια είναι απολύτως άχρηστα από υγιεινής απόψεως, αν όχι και επιβλαβή, επειδή τα χέρια μας είναι πολύ πιο αποτελεσματικά στην απολύμανση γιατί οι μύκητες και τα καλά βακτήρια που έχουν απενεργοποιούν τους ιούς ή μέρος αυτών. Αντιθέτως τα γάντια εκτός από αηδιαστικά καταντούν υποδοχείς των πιθανών ιών και όχι μόνον.

Συμπερασματικά η πλειονότητα των ανθρώπων με το να μη κάνει χρήση των μασκών και των γαντιών με αυστηρά κριτήρια, όπως θα έπρεπε, μάλλον επιτυγχάνει το γελοίως και επισφαλές για την υγεία του αντίθετο αποτέλεσμα.

Μια απλή παρακολούθηση των ανθρώπων, στον δρόμο, στα μέσα συγκοινωνίας, στα καταστήματα, στα καφενεία και διαπιστώνουμε αμέσως ότι οι άνθρωποι με τις μάσκες κάνουν τα πάντα, τις αγγίζουν συνεχώς, τις μετακινούν άνω κάτω, τις αφαιρούν και τις ξανά φορούν επί ώρες μετατρέποντάς τες έτσι σε εν δυνάμει υποδοχείς ιών και εκκόλαψης κάθε είδους επιβλαβών βακτηριδίων που στην συνέχεια θα εισπνεύσουν.

Μήπως η συνέχιση όλου αυτού του παραλογισμού είναι, εν αγνοία μας, μια επιτυχής μεγάλης κλίμακας προσομοίωση πολέμου η οποία λειτουργεί και καταγράφεται ως δοκιμή άγχους ή αντοχής του πληθυσμού (test stress) για να δεχτεί συλλήβδην και χωρίς αντιρρήσεις τα δώρα της νέας τάξης πραγμάτων;

Προσωπικώς επειδή και από εποχής προ κορωνοϊού ανήκα ούτως ή άλλως στην λεγομένη ευάλωτη ομάδα, συνεχίζω, όπως και πριν, να εφαρμόζω τις λογικές προφυλάξεις που μου είχαν συστήσει οι θεράποντες γιατροί μου.

Λοιπόν, χρήση της λογικής φίλοι μου.

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 16.6.2020.


ΛΕΞΕΙΣ: κορωνοιος, κορονοιος, γκανασος
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ