Ο γιγάντιος Κούρος της Σάμου (ύψους 4,8 μ.!) τραυματίσθηκε στον μηρό, από τον σεισμό… Και τα λάθη του υπουργείου Πολιτισμού...

Ο γιγάντιος Κούρος της Σάμου
(ύψους 4,8 μ.!)
τραυματίσθηκε στον μηρό,
από τον σεισμό…

Και τα λάθη του υπουργείου Πολιτισμού...

Ο υπερμεγέθης Κούρος της Σάμου - ύψους 4,80 μ. - βρέθηκε στην Ιερά Οδό στο Ηραίο, σε βάθος μόλις 20 εκατοστά. Στον σεισμό υπέστη ένα μικρό τραυματισμό στη σύνδεση του μηρού του με την εξαιρετικά καλοκαμωμένη γύψινη προσθήκη του γόνατός του. Για να εκτεθεί στο Αρχαιολογικό Μουσείο του Βαθέος χρειάστηκε ειδικό κατασκευαστικό πρόγραμμα, ενώ στήθηκε σε ειδική αντισεισμική βάση, η πρώτη σε αρχαιολογικό μουσείο, στην Ελλάδα. Χωρίς αυτήν, το κολοσσικό άγαλμα θα μπορούσε να έχει πέσει, και τότε η ζημία θα ήταν ανεπανόρθωτη. Η ρωγμή που δημιουργήθηκε στη σύνδεση μηρού και γόνατος θα αποκατασταθεί αμέσως από την Διεύθυνση Συντήρησης του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού.

Οι ανασκαφές στο Ηραίον ξεκίνησαν τον 18ο αιώνα. Την δεκαετία του ΄70 η αρχαιολογική σκαπάνη αποκάλυψε την δεξιά μνήμη (σ.σ.: Το ΥΠΠΟΑ προφανώς εννοεί... κνήμη) του γιγαντιαίου κούρου. Το 1980 βρέθηκε ο κορμός του - μηροί και βραχίονες - ενώ το κεφάλι με το τμήμα του προσώπου του βρέθηκε τέσσερα χρόνια αργότερα. Στο δεξιό μηρό του φέρει χαραγμένο το όνομα του αναθέτη του: «Ο Ισχής, ο γιός του Ρήσιου». Η επιγραφή μαρτυρεί όχι μόνον τον πλούτο του αναθέτη και της αρχαϊκής Σάμου, αλλά και το επίπεδο της καλλιτεχνικής δημιουργίας της εποχής.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΣΑΜΟ, ΕΔΩ.
Ενώ το κίτρινο λάθος της επίσημης ανακοίνωσης του υπ. Πολιτισμού της Ελλάδος μπορεί να εκληφθεί ως προχειρότητα και παραδρομή,
το
κόκκινο λάθος είναι συνειδητή αποδόμηση της καλλιτεχνικής αξίας της αρχαίας ελληνικής τέχνης, κάτι που δεν θα περίμενε κανείς σε επίσημες ανακοινώσεις ενός επισήμου φορέα, που είναι εκεί για να την διατρανώνει...


Το πρόσωπο του αγάλματος είναι πλατύ, με υψηλό μέτωπο, με μακρόστενα αμυγδαλωτά μάτια και σαρκώδη χείλη, το σώμα του εύπλαστο και εύσαρκο. Χαρακτηριστικά της τεχνοτροπίας που αναπτύχθηκε στο Ανατολικό Αιγαίο. Εξαιρετικό δείγμα μνημειακής ελληνικής τέχνης, με επίδραση από την γλυπτική της Αιγύπτου, με την οποία η Σάμος τότε είχε στενές επαφές.

ΠΗΓΗ: ΥΠΠΟΑ, 8.11.2020. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 9.11.2020.

ΛΕΞΕΙΣ: γιγαντιος Κουρος Σαμου, μηρος, σεισμος Σαμου 2020, υπερμεγεθης Κουρος Σαμου, Ιερα Οδος Σαμου, Ηραιο Σαμου, γυψος, γονατο, Αρχαιολογικο Μουσειο Βαθεος, αντισεισμικη βαση, αρχαιολογικα μουσεια Ελλαδας, κολοσσικο αγαλμα, ρωγμη, Υπουργειο Πολιτισμου, ανασκαφες, Ηραιον Σαμου, 18ος αιωνας, γιγαντιαιος κουρος, 1980, κορμος, βραχιονας, κεφαλι, προσωπο, 1984, αναθετης, Ισχης, Ρησιος, επιγραφη, αρχαικη Σαμος, αμυγδαλωτα ματια, σαρκωδη χειλη, Ανατολικο Αιγαιο, ελληνικη τεχνη, γλυπτικη Αιγυπτου, Αιγυπτος
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ