ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΠΕΡΙ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ 25+25 ΕΤΗ: Εξ εν-Εθνώσεως άρχεσθαι και εξ-Εθνώσεως παύεσθαι - του Π. Ιωαννίδη

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ
ΠΕΡΙ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ
ΓΙΑ 25+25 ΕΤΗ:

Εξ εν-Εθνώσεως* άρχεσθαι
& εξ-Εθνώσεως** παύεσθαι

 

Του καθηγητή-φιλολόγου Πέτρου Ιωαννίδη


Προβληματίστηκα πολύ εν όψει του Σωτηρίου κι Επαναστατικού Έτους 2021 με ποιο θέμα να ασχοληθώ. Συνήθως αποφεύγω την τρέχουσα ανιαρή επικαιρότητα, η οποία είναι άκρως βλαπτική για την υγεία, ανούσια και κατ’ επέκταση καταθλιπτική. Τελικά κατέληξα (μην ανησυχείτε, υπάρχω ακόμα!) να προβάλω το «απρόβλητον» που κατ’ εμέ θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον για εφέτος το κύριο και καίριο θέμα, που αφορά στην Εθνική μας Υπόσταση και στη Μελλοντική μας Ύπαρξη και επιβίωση ως έθνος. Τη μεγαλύτερη ιστορική επέτειο του Νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, ήτοι τη συμπλήρωση 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση που οδήγησε στην Εθνική Ανεξαρτησία. Κυρίαρχο μέλημά μας πρέπει να είναι πώς θα τιμηθεί επάξια το Μεγάλο αυτό Ιστορικό Ορόσημο και πώς αυτή η επέτειος θα λειτουργήσει ως Άσκηση Ωριμότητας, Ανακάλυψης του Εαυτού μας και της Ταυτότητάς μας, Εθνικής Αφύπνισης και Ενότητας στα προβλήματα, τα υγειονομικά λόγω της πανδημίας, τα οικονομικά, τα κοινωνικά και τα εθνικά, εννοώ βέβαια τα ελληνοτουρκικά, που βρίσκονται διαρκώς επί ξυρού ακμής. Αν το δυσοίωνο έτος 2020 χαρακτηρίζεται ως έτος της Πανδημίας Covid-19, το 2021 θα πρέπει να ανακηρυχτεί ως έτος ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ, ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑΣ, ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗΣ και ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ.

Το 2021 δεν είναι μια τυχαία χρονολογία σε επίπεδο συμβολισμού, αλλά και σε επίπεδο ουσίας. Συμπληρώνονται 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης. Βέβαια, μέσα στον ορυμαγδό της Πανδημίας Covid-19 κινδυνεύουμε να χάσουμε τη συζήτηση και για τα αυτονόητα, αυτά που θα έπρεπε να νοηματοδοτούν αυτό το διάστημα: ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ, ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ και ΠΟΥ ΒΑΔΙΖΟΥΜΕ. Πώς πρέπει να προσεγγίσουμε αυτά τα 200 χρόνια; Γυρνάμε πίσω για να δούμε ΑΠΟ ΠΟΥ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ, ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ και ΝΑ ΠΑΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ. Και όπως έλεγε ο ποιητής και θεατρικός συγγραφέας Ιωάννης Πολέμης, 1862-1924, στο ποίημά του «Το κρυφό σχολειό», «να δούμε γι’ αυτή την Πατρίδα ΤΙ ΕΧΑΣΕ, ΤΙ ΕΧΕΙ, ΤΙ ΤΗΣ ΠΡΕΠΕΙ (σ.σ. ΠΟΥ ΣΠΕΥΔΕΙ)».

 

ΤΟ ΕΘΝΟΣ ΕΧΕΙ ΨΥΧΗ

Η ΜΑΖΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.

ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ Η ΕΓΡΗΓΟΡΟΥΣΑ ΚΑΙ ΕΞΕΓΕΡΜΕΝΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ

ΜΕ ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗΣ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΕΚΡΗΞΗΣ ΤΗΣ

 

Η πιο Μεγάλη Επανάσταση της Ιστορίας είναι η «Επανάσταση της Συνείδησης».

Το έθνος δεν είναι μια ιδεολογική κατασκευή ούτε ένα απλό ιστορικό επιγέννημα. Τι μπορεί να είναι ο άνθρωπος χωρίς το έθνος του; Ένα απρόσωπο ον χωρίς μνήμη καταγωγής, ένα μετέωρο πλάσμα που δεν ξέρει από πού έρχεται, ούτε και πού πηγαίνει. Η ταυτότητά του θα καθορίζεται από τη σφραγίδα / βούλα των πολυεθνικών, που είναι πολυεθνικές μόνο κατ’ όνομα, ενώ στην ουσία είναι μονο-εθνικές, αν βέβαια οι Αμερικανοί μπορούν να σχηματίσουν έθνος. Γιατί οι Αμερικανοί μόνο έθνος δεν είναι. Και γι’ αυτό μισούν τα έθνη και θέλουν να κάνουν τους λαούς αθροίσματα αριθμών, όχι ανθρώπων, αλλά κλάσματα ανθρώπων. Ούτε καν ατόμων, αλλά κλάσματα ανθρώπων. Ούτε καν ατόμων, αλλά τμητών και διασπασμένων όντων. Δηλαδή ονταρίων/ανθρωπαρίων. Άτομο είναι αυτό που δεν τέμνεται. Τα έθνη πρέπει να τμηθούν, οι άνθρωποι να διχαστούν, να γίνουν πολτώδες υλικό για να μεταβάλλονται πιο εύκολα σε μάζα.

Οι δυνάμεις της Παγκοσμιοποίησης προσπαθούν να ισοπεδώσουν ως οδοστρωτήρας την Ελλάδα, να την καταστήσουν πειραματόζωο και να ποδηγετήσουν τους Έλληνες στο να αποκτήσουν το σύνδρομο της Στοκχόλμης (σύμφωνα με το οποίο ο εκβιασθείς στο τέλος ταυτίζεται με τον εκβιαστή του) και να επιβληθούν ευπεπτότερα οι επιταγές/ντιρεκτίβες/γραμμές της Νέας Τάξης Πραγμάτων (Ν.Τ.Π.).

 Το Έθνος είναι η ζύμη για να σχηματιστεί το «καρβέλι» του Κράτους. Χωρίς Έθνος δεν υπάρχει Κράτος.

Η Επανάσταση του ’21 αποτελεί καταστατικό στοιχείο της Ελληνικής Ιστορίας και ψηφίδα της Παγκόσμιας Ιστορίας.

Ξεχνάμε πολλές φορές να διαβάζουμε τις αυθεντικές πηγές των Γραμμάτων, γι’ αυτό κι εμείς ΕΔΩ είμαστε για να σας τις θυμίζουμε. Εξάλλου η αληθινή αποστολή του Πνευματικού Ανθρώπου είναι να γίνεται Σωκρατικός Οίστρος, έστω και αν το βραβείο με το οποίο θα τιμηθεί είναι το … «κώνειον!».

Μεσούσης της Πανδημίας, χρήσιμο και ωφέλιμο, για να μην πω εθνικά επιβεβλημένο, είναι πέρα από τα τετριμμένα CLICK AWAY και CLICK IN SHOP, να επικαιροποιήσουμε και τοCLICK IN THE GREEK REVOLUTION 1821 !!!”

ΝΑΙ, η Ελλάδα δεν πεθαίνει ποτέ, γιατί ο καλός Θεός των Ελλήνων την αγαπά και την προστατεύει, είναι όμως αιωνίως προδομένη. Είναι πράγματι να απορεί κανείς πώς ο τόπος αυτός κι ο κόσμος που τον κατοικεί κατορθώνουν να επιβιώνουν με τόση παραγωγή προδοτών. Η Ελλάδα γέννησε Λεωνίδες αλλά και Εφιάλτες, δυστυχώς όμως σήμερα οι Εφιάλτες πλεονάζουν!!! Ενώ οι Λεωνίδες αποτελούν αγαθό εν ανεπαρκεία!

Σήμερα, αυτό που καταλογίζεται ως γενική, αλλά μη ομολογημένη διαπίστωση, είναι πως ο Έλληνας προδίδει την ιστορία του, που σημαίνει ότι προδίδει τον εαυτό του. Η Ιστορία δεν είναι τίποτε άλλο παρά η ιστορία του εαυτού μας στο χθες, η Ιστορία αυτών που μας γέννησαν. Σήμερα, το ελληνόπουλο γνωρίζει την Ιστορία του αμυδρά, «ρεπουσικά». Στο περίπου, στο «έτσι κι έτσι». Στο πνεύμα του έχει εμφυτευθεί επιτηδείως μια σύγχυση, ένα είδος ζάλης. Και χρησιμοποιώ το «επιτηδείως εμφυτευθεί», διότι η διδασκόμενη στο σχολείο Ιστορία έχει γραφτεί για να δημιουργήσει στο μυαλό του παιδιού ένα καλειδοσκόπιο, έτσι που το παιδί να μην μπορεί να ξεχωρίσει τίποτε: Ούτε το 1821 από το 1940.

Αλλά δεν πρέπει να απελπιζόμαστε, παρά να αφουγκραζόμαστε τα προφητικά λόγια του δασκάλου με μια φωνή βαριά:


«Μη σκιάζεστε στα σκότη! Η λευτεριά σαν της αυγής το φεγγοβόλο αστέρι της νύχτας το ξημέρωμα θα φέρει».


«Αν η Ψευτιά δεν υπάρχει τρόπος να καταβληθεί ούτε από το χρόνο, τότε το παιχνίδι το έχασα».

[Οδυσσέας Ελύτης, 1911-1996, «Μικρός Ναυτίλος» (Μυρίσαι το άριστον Ι)

εκδ. ΙΚΑΡΟΣ].


Ο ποιητής εκφράζει την ανησυχία του πως αν δεν επαρκεί ούτε το πέρασμα του χρόνου για να νικηθεί το ψέμα και η υποκρισία, θα έχει πια ηττηθεί σ’ αυτό το δύσκολο αγώνα που ξεκινά.

Τη συσχέτιση της ποιητικής αυτής σύνθεσης τόσο με τη χριστιανική πίστη, όσο και με τη βυζαντινή υμνογραφία, φανερώνει και ο τίτλος που έχει δοθεί από τον ποιητή στη συγκεκριμένη ενότητα: «Μυρίσαι το άριστον». Η ιδέα-έκφραση αυτή, που σημαίνει να «αρωματίσει το γεύμα», έχει αρυσθεί απ’ το κοντάκιο/εκκλησιαστικό ύμνο/εγκώμιο που ψάλλεται κατά την ακολουθία του όρθρου του Ρωμανού του Μελωδού, 6ος μ.Χ., «Εις την Πόρνην», (οίκος ιβ΄, 4) όπου παρουσιάζεται η πάντοτε ευπρόσδεκτη στάση του Χριστού απέναντι σ’ όλους όσοι επιθυμούν να ακούσουν το λόγο του και να μετανοήσουν για τον πρότερο βίο τους, μέσα απ’ την αποδοχή της μετάνοιας μιας γυναίκας ελευθερίων ηθών.

«τρέχουσα σπερ κληθεῖσα μυρίσαι το ἄριστον…»

(=τρέχοντας λες και την εκάλεσαν το γεύμα να αρωματίσει…).

Αριθμείται με λατινικά στοιχεία και περιλαμβάνει επτά άτιτλα πεζόμορφα ποιήματα, σύνολο 28, για τα τέσσερα μέρη στα οποία εμφανίζεται. Ο «ποιητής του Φωτός και του Αιγαίου» που με τα λόγια και τους στίχους του έκανε τον κόσμο να μοιάζει λίγο πιο φωτεινός…

Διαβάζοντας Ελύτη βρίσκουμε και πάλι την Τόλμη, τη Δύναμη, το Κουράγιο να συνεχίσουμε για ένα καλύτερο αύριο.


Ο ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ-ΕΚΠΑΤΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ

ΙΣΟΔΥΝΑΜΕΙ ΜΕ

ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

 

ΤΑ ΑΓΑΛΜΑΤΑ

«Είχα δυο αγάλματα περίφημα, μια γυναίκα κι ένα βασιλόπουλο, ίδια֗ φαίνονταν οι φλέβες, τόση εντέλειαν είχαν. Όταν χάλασαν τον Πόρο, τα ‘χαν πάρει κάτι στρατιώτες, και στ’ Άργος θα τα πουλούσαν των Ευρωπαίων֗ χίλια τάλαρα γύρευαν… Άντεσα κι εγώ εκεί, πέρναγα, πήρα τους στρατιώτες, τους μίλησα: «Αυτά, και δέκα χιλιάδες τάλλαρα να σας δώσουνε, να μην το καταδεχτείτε να βγουν από την πατρίδα μας. ΔΙ’ ΑΥΤΑ ΠΟΛΕΜΗΣΑΜΕΝ!

Βγάζω και τους δίνω… και όταν φιλιωθούμεν με τον Κυβερνήτη… τα δίνω και σας δίνει ό, τι του ζητήσετε δια να μείνουν εις την πατρίδα απάνου».

(Ιωάννης Μακρυγιάννης, 1797-1864,

«ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ» 1829-1850,

ΤΟΜΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟΣ σελ.303).

 

 

ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΑΡΘΡΟ 24


1. Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός.

6. Τα μνημεία, οι παραδοσιακές περιοχές και τα παραδοσιακά στοιχεία προστατεύονται από το Κράτος. Νόμος θα ορίσει τα αναγκαία για την πραγματοποίηση της προστασίας αυτής περιοριστικά μέτρα της ιδιοκτησίας, καθώς και τον τρόπο και το είδος της αποζημίωσης των ιδιοκτητών.

 

ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΘΟΣΙΩΣΕΩΣ. Η ΨΗΦΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥ –ΑΝΤΙΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΑΔΙΚΟΥ ΝΟΜΟΥ 4761/2020/ΦΕΚ Α’248/13.12.2020 ΠΕΡΙ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ 25+25 ΕΤΗ


β. Με απόφαση του αρμοδίου οργάνου του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του Συμβουλίου, επιτρέπεται, για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς της Χώρας και εφόσον παρέχονται επαρκείς εγγυήσεις για την ασφαλή μεταφορά, έκθεση και επιστροφή τους, η μακρόχρονη εξαγωγή αντικειμένων των συλλογών μουσείων, … προκειμένου να εκτεθούν σε μουσεία, μουσειακούς ή εκθεσιακούς χώρους, ιδίως όταν η ονομασία του τόπου έκθεσής τους ταυτίζεται με ή περιέχει εκείνη του εξάγοντος μουσείου και εκτίθενται μόνο δικές τους συλλογές. Με την ίδια απόφαση προσδιορίζονται οι ειδικότεροι όροι της εξαγωγής, καθώς και η διάρκειά της, η οποία δεν μπορεί να υπερβεί τα είκοσι πέντε (25) έτη, δυνάμενη να ανανεώνεται ανά πενταετία και έως είκοσι πέντε (25) έτη.


Η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ –

ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΑΝΕΥ ΑΝΤΑΛΛΑΓΜΑΤΩΝ

 

Η ορισθείσα διάρκεια του δανεισμού για 10 έτη που προβλεπόταν στο άρθρο 45 του ν.3028/2002 τροποποιήθηκε για 50+50 έτη και μάλιστα χωρίς αντισταθμιστικά οφέλη, ήτοι καταργήθηκε η αρχή της ανταποδοτικότητας/αμοιβαιότητας που σαφώς αποτελούσε ασφαλιστική δικλίδα για την επιστροφή των εξαγομένων μνημείων. Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε από 179 βουλευτές [157 της Νέας Δημοκρατίας και 22 του ΚΙΝΑΛ, στο οποίο «οφείλουμε χάριτας» διότι μείωσε τον δανεισμό από 100 (50+50) έτη σε 50 (25+25)], και καταψηφίστηκε από 120 βουλευτές των υπολοίπων κομμάτων. Η θεσμοθέτηση τέτοιας δυνατότητας αποστέρησης ολόκληρων γενεών Ελλήνων από τα στοιχεία της πολιτιστικής κληρονομιάς μας προσβάλλει ευθέως τα ατομικά μας δικαιώματα, ενώ ταυτόχρονα εγκυμονεί τον κίνδυνο της απώλειας της ιστορικής μνήμης και της συλλογικής λήθης.

Αυτή είναι η επικρατούσα αντίληψη για την ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ!!!

Η επαίσχυντη διάταξη 59 του ΥΠΠΟΑ εφαρμόζει πιστά την ευαγγελική ρήση που υπάρχει στο κατά Ιωάννη Ευαγγέλιον (κεφ.19, εδάφιο 24,4) «διεμερίσαντο τὰ ἱμάτιά μου ἑαυτοῖς καὶ ἐπὶ τὸν ἱματισμόν μου ἔβαλον κλῆρον».

Ο διαμερισμός των ιματίων του Ιησού είναι η πιο δραματική στιγμή της Σταύρωσης.

 

Συγκεντρώνουμε υπογραφές για να σταματήσει αυτό το ανομολόγητο αίσχος…


Πληροφορίες μπορείτε να ζητήσετε από τον Γιώργο Λεκάκη στο «ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ», Ιστοσελίδα ΕΔΩ, email, φορητό 6944 336980

* Κάποιοι, εκ του πονηρού μάλλον ορμώμενοι, έστρεψαν τον κόσμο να ψηφίζει προς τον ιστότοπο AVAAZ.ORG «ψηφίσματα πολιτών», ενώ σαφώς η αρχική γνωστοποίηση του θέματος παραπέμπει μόνο στο email του Γιώργου Λεκάκη!

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΣΑΡΑΝΤΟΥ Ι. ΚΑΡΓΑΚΟΥ

(1937-2019)

ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ 2 ΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΔΗΜΙΑ ΤΟΥ

 

Του φωτοδότη Δάσκαλου με το γαλήνιο ύφος, τη σοβαρότητα, τη γλυκύτητα, τις εμπεριστατωμένες γνώσεις, τη μεστότητα των επιχειρημάτων που προσπαθούσε ως εθνικός θεματοφύλακας και μέχρι το τέλος του να σώσει την πατρίδα μας από τα πλήγματα τα οποία διαρκώς επιδιώκουν να καταφέρουν οι καλοπληρωμένοι υπέρμαχοι του Ανθελληνισμού. Του Δάσκαλου που αγωνιζόταν να αρθρώσει συγκροτημένο εθνικό λόγο στις τηλεοπτικές χωματερές των απατηλών-ψευδών εντυπώσεων. Ήταν τύχη αγαθή που πέρασε από την Ελλάδα αυτή η σπάνια, εξαίσια μορφή και πικρή η αίσθηση της απώλειάς του. Όποιος επιθυμεί να τον τιμήσει, ας διαβάζει τα βιβλία του… Εμείς πάντοτε θα τον θυμόμαστε με σεβασμό, αγάπη και ευγνωμοσύνη γι’ αυτά που μας προσέφερε.

 

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

ΕΞΕΘΝΩΣΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ: Καποδιστριακός όρος που εμπνεύστηκε ο Πρώτος Κυβερνήτης της Ελλάδας για την εφαρμογή μιας «Πρωτογενούς Εθνικής Παιδείας». Σημερινοί αντίστοιχοι όροι σημασιολογικά ισοδύναμοι είναι η Αποεθνοποίηση, η Εθνοαποδόμηση, ο Εθνομηδενισμός, ήτοι η αποβολή των εθνικών πολιτιστικών χαρακτηριστικών ενός κράτους που καταντά Μισελληνισμός.


** ΕΝΕΘΝΩΣΙΣ ΕΛΛΗΝΩΝ: Νεότευκτη λέξη, πλασθείσα υφ’ ημών σε αντιδιαστολή με τον καποδιστριακό όρο, δηλούσα τον γνήσιο και άδολο Εθνοκεντρισμό, τον Πατριωτισμό, τον Εθνισμό, την Φιλοπατρία, την Εθνική Συνείδηση, δίχως όμως εθνικιστικές εξάρσεις για προπαγανδιστικούς, εθνοκαπηλευτικούς ή και εθνοκαθαρτικούς λόγους, ειμή μόνον για Εθνεγερτικούς και Εθνοαπελευθερωτικούς.

 

ΠΗΓΗ: εφημερίδα «ΕΒΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ», 16.1.2021, από την στήλη του «ΕΤΥΜΟΛΟΓΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ - ἄπιτε». ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 17.1.2021.

 

ΝΟΜΟΣ ΠΕΡΙ ΕΞΑΓΩΓΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΩΝ, δανεισμος αρχαιων, Εθνος, Εθνοτητα, Ιωαννιδης, Καργακος
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ