Ο Έλγιν έκλεψε ΚΑΙ… τον βωμό με την Μαινάδα του Διονύσου!!!

Ο Έλγιν έκλεψε
ΚΑΙ… τον βωμό
με την Μαινάδα του Διονύσου!!!

Του Γιώργου Λεκάκη

Από τα (επισήμως) 1.304 αρχαία ελληνικά έργα τέχνης και σχέδια, κλεμμένα[1] από τον 7ο λόρδο του Έλγιν, Τόμας Μπρους / Thomas Bruce, 7th Earl of Elgin - πιο απλά γνωστό στην συνείδηση των Ελλήνων ως κλέφτη λόρδο Έλγιν – τα οποία αγόρασε παρανόμως το Βρετανικό Μουσείο και εξακολουθεί παρανόμως να κατέχει, επιλέγω σήμερα να σας παρουσιάσω…

…Θραύσμα μικρού βωμού ή βάσης (ύψους 24 εκατ.), με ανάγλυφη διακόσμηση μαινάδας με θύρσο στην μία όψη, και χορεύτριας στην οπίσθια όψη… Από την βασική λατρεία του θεού Διονύσου-Βάκχου στην Αθήνα… Φιλοτεχνημένο από παριανό μάρμαρο… Έργο του 300 π.Χ. περίπου, κατασκευασθέν στην Αττική.

Το Βρετανικό Μουσείο και ο κλέφτης δεν μας πληροφορούν πού ακριβώς ευρέθη ο βωμός και πώς ήρθε στην κατοχή του λόρδου…

Το Βρετανικό Μουσείο το αγόρασε από τον Έλγιν το 1816 (αρ. 1816.0610.330). Μην πάτε στο Βρετανικό Μουσείο και το ψάχνετε… Δεν εκτίθεται… Καταρρίπτεται έτσι ο παράμυθος πως το Μουσείο «τα έχει για να τα βλέπει περισσότερος κόσμος»…

ΠΗΓΗ: «Sculpture / Catalogue of Greek Sculpture in the British Museum», αρ. 2498. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 1.4.2020.

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ:

[1] Θυμίζω ότι κάποια από αυτά, δεν είναι μόνο απλώς… «κλεμμένα», αλλά και άνευ αδείας φρικιαστικώς βιαίως αποσπασθέντα, όπως τα γλυπτά της Ακροπόλεως και όχι μόνον του Παρθενώνος…

Ελγιν κλοπη, βωμος Μαιναδα θεος Διονυσος αρχαια ελληνικα εργα τεχνης, κλεμμενα 7ος λορδος του Ελγιν, Τομας Μπρους / Thomas Bruce, 7th Earl of Elgin κλεφτης αγορα Βρετανικο Μουσειο Θραυσμα μικρος βωμος βαση αναγλυφη διακοσμηση μαινας θυρσος χορευτρια λατρεια Διονυσου Βακχος Αθηνα παριανο μαρμαρο Παρου Παρος, 300 πΧ, Αττικη Βρετανια κλεπτης 1816 Sculpture Catalogue Greek Sculpture in the British Museum κλεμμενο ανευ αδειας φιρμανι αποσπαση γλυπτα της Ακροπολεως Παρθενωνος Ακροπολης Παρθενωνας, Ακροπολις Παρθενων
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ