Του Γιώργου Λεκάκη
Το «μάτι του Απόλλωνα-Ώρου», αντιπροσωπεύει
την ευημερία, την θεραπεία και την προστασία.
Προέρχεται από την μυθολογία:
Σε μια σύγκρουση μεταξύ του θεού Ωραπόλλωνα με αντίπαλό τον Τυφώνα[1], ο Τυφών
έσκισε ή κατέστρεψε το ένα ή και τα δύο μάτια του Ωραπόλλωνα. [Παραλλαγή του
μύθου της μάχης του Διός με τον Τυφώνα]. Ο Τυφών / Τυφάων / Τυφωεύς ήταν κι αυτός γιγάντιος τερατώδης[2], γέννα της
Γαίας (μαζί με τον Ουρανό) ακριβώς μετά την εξόντωση των Γιγάντων. [Τέρατα
συνεχίζουν να υπάρχουν και γεννιούνται ακόμη και μετά που νομίζεις ότι τα εξόντωσες].[3] Στον
φυσικό κόσμο εξέφραζε την διαταραχή της ατμόσφαιρας. Ακόμη και σήμερα, ένα
φαινόμενο φέρει το όνομά του.
Αλλά το (ένα τουλάχιστον) μάτι
του Ωραπόλλωνος εν συνεχεία θεραπεύθηκε ή επέστρεψε στον Ωραπόλλωνα, με την
βοήθεια του θεού Ερμή του Τρισμεγίστου[4]. Ο Ωραπόλλων προσέφερε το μάτι αυτό στον αποθανόντα πατέρα του, Διόνυσο-Άδη[5] και η
αναζωογονητική του δύναμη, εστήριξε τον Διονυσάδη στην μετά θάνατον ζωή του…
Κάποτε ο Τυφών ανέβηκε στον
Όλυμπο για να εκδικηθεί τους θεούς για τον αποδεκατισμό των αδελφών του Γιγάντων.
Εκσφενδόνιζε βράχους εναντίον τους, μαινόταν, είχε αφάνταστη οργή, έβγαζε εκκωφαντικές
βοές και οι ολύμπιοι θεοί για να γλυτώσουν, κατέφυγαν στην Αίγυπτο, μεταμορφωμένοι
σε ζώα…[6] Κι από
εκεί αρχίζει η… «αιγυπτιακή μυθολογία»…
Με τον καιρόν, ξεχάστηκε ή
αποκρύφτηκε η γνώση πως οι αρχαίοι Έλληνες ταξείδεψαν κι έδωσαν την μυθολογία τους
σε όλον τον κόσμο – και στην Αίγυπτο – τα αρχαία ελληνικά ονόματα
παραφράσθηκαν, όπως και οι μύθοι, και έμειναν μόνο τα αιγυπτιακά… Έτσι το «Μάτι
του Απόλλωνος», έμεινε γνωστό ως «Μάτι του Ώρου»…
Το «Μάτι του Ωραπόλλωνος»
ταυτίστηκε με τις ταφικές προσφορές, καθώς και με όλες τις προσφορές που δίνονταν
σε θεότητες, στα τελετουργικά των ναών, ιδίως του Απόλλωνος και σε περιοχές όπου
κύρια λατρευομένη θεότης ήταν ο Απόλλων…
Κατ’ άλλους αντιπροσωπεύει την
Σελήνη, της οποίας οι φάσεις αλληγορούνται στον τραυματισμό και την
αποκατάσταση του ματιού του Ώρου… Κατά τον Rolf Krauss, το Μάτι του Ώρου αρχικώς
αντιπροσώπευε την Αφροδίτη, ως το πρωινό και το βραδινό αστέρι (αφροδισιακό ημερολόγιο)
και αργότερα εξομοιώθηκε με την σελήνη (σεληνιακό ημερολόγιο).
Η επίφυση λέγεται και Τρίτο Μάτι, ή Μάτι του Ωραπόλλωνα, ή Μάτι του Κύκλωπα[7], μάτι του αετού / γερακιού (ιερών πουλιών του Διός και του Απόλλωνος αντιστοίχως) / του φαραώ, ή εσωτερικό μάτι (ή wedjat ή udjat), είναι μια μικρή προεξοχή στην βάση του εγκεφάλου του ανθρώπου, που έχει την ικανότητα να μας δίνει εξαιρετικές εξωαισθητηριακές ικανότητες, όπως η διαίσθηση και η διαστατική ή πνευματική σύνδεση με το Όλον / Όλυμπο. Η επιστήμη δεν έχει ακόμη μια πολύ σαφή θέση, σχετικά με αυτόν τον μυστηριώδη αδένα. Αλλά είναι γνωστό από την αρχαιότητα, ότι ο αδήν αυτός, έχει στενή σχέση με το σώμα, την ψυχή και το πνεύμα μαζί.
Η επίφυση είναι το μεγαλύτερο
μυστικό της ανθρώπινης βιολογίας. Υπεύθυνη για την πνευματική αφύπνιση και την καλλιέργεια
υπερφυσικών ικανοτήτων.
Η ενεργοποίηση αυτού του «ματιού»
πιστεύεται από τον λαό, ότι συνοδεύεται από ένα αίσθημα καθολικής κοινωνίας. Το
άτομο αισθάνεται πως είναι μέρος του Όλου / Ολύμπου, όπως και είναι. Αισθάνεται
ευτυχία, θετικότητα, χαρά και ευημερία. Πιστεύεται ότι κρατά τις ελεύθερες
ρίζες μακριά, ώστε να αποδιώχνονται οι ασθένειες. Με αυτήν την ενεργοποίηση συχνάκις
αναφέρονται περιπτώσεις επούλωσης σοβαρών ασθενειών (όπως οι ψυχογενείς καρκίνοι).
Το άτομο νιώθει πιο ισορροπημένο με τον εαυτό του, ζει το τώρα, εστιάζει στο
θετικό, αποδίδει ευγνωμοσύνη, παραβλέπει την έλλειψη. Με αυτήν την ενεργοποίηση
συνδέονται τα δύο ημισφαίρια του εγκεφαλου του. Το αίσθημα του στρες μειώνεται
πολύ. Το άτομο έχει κβαντική αντίληψη του Κόσμου. Επιτυγχάνεται η ανάπτυξη της
αντίληψης και των εξωαισθητηριακών ικανοτήτων. Οπότε μπορούμε να πούμε, αυτό
που λέει ο λαός: Οτι βλέπουμε πλέον τον κόσμο και τα πράγματα «με άλλο μάτι ή με
άλλα μάτια»!!!
Το αρχαίο «Μάτι του
Ωραπόλλωνα», έγινε σύμβολο των Illuminati, των χριστιανών («δίκης οφθαλμός»), κλπ.
ενώ ως σύμβολο υπάρχει πριν τουλάχιστον από 5.000 χρόνια.
Σύμβολο ήδη στον αρχαίο
αιγυπτιακό πολιτισμό, πολλοί λένε απομεινάρι ενός προηγμένου πολιτισμού, που
προϋπήρξε, και βοήθησε να αναπτυχθεί υψηλή τεχνολογία και τεχνικές, που
χρησιμοποιούμε ακόμη και σήμερα.
Το σύμβολο του «ματιού», με
διακριτικά σημάδια, πιστεύεται ότι έχει προστατευτική μαγική δύναμη και εμφανίζεται
συχνά στην αρχαία αιγυπτιακή – και όχι μόνο - τέχνη. Ήταν ένα από τα πιο κοινά
μοτίβα για φυλαχτά, σε χρήση ήδη από την 3η χιλιετία π.Χ. έως και την
ρωμαϊκή περίοδο. Ζεύγη (ζεύγος < Ζευς) ματιών του Ώρου ζωγραφίζονταν σε φέρετρα, λαξευμένες
πέτρινες στήλες, πλώρες πλοίων, από την Αίγυπτο, και τη Συρία (μνήμη της μάχης
Διός-Τυφώνος στο Κάσιον όρος στην σημερινή Συρία), έως και ιδιαίτερα στη
Νουβία!
Το σύμβολο του ματιού αποδόθηκε
επίσης ως ιερογλυφικό, ή/και ως κλάσμα στα αρχαία αιγυπτιακά μαθηματικά…
Και εν τέλει έμεινε σε εμάς ως
προφυλακτικό ή αποτροπαϊκό «μάτι», «ματάκι» ή ξεμάτιασμα (βασκανία, γητειά, κλπ.).
[1] Σε Λιβύη και Αίγυπτο ελέγετο, Σετ, Σεθ, Σηθ, Σουτέκ.
Ήταν ο «κακός αδελφός» του Όσιρι.
[2] Ήταν μεγαλύτερος από όλα τα βουνά! Το κεφάλι του έφθανε
στα αστέρια! Αν άνοιγε τα χέρια του, έφτανε από την Ανατολή έως την Δύση! Στους
ώμους του είχε 100 κεφάλια δράκων! Είχε 100 σώματα, που καλύπτονταν με πτερά, από
την μέση και πάνω έμοιαζε με ανθρώπου, αλλά απ' την μέση και κάτω είχε σώματα
κουλουριασμένων φιδιών! Από τα μάτια του έβγαιναν φωτιές! Από τα 100 λαρύγγια
του έβγαιναν κραυγές και συριγμοί.
[3] Με την επικράτηση του Δωδεκάθεου, ο Τυφών λογίστηκε
υιός της Ήρας / Αέρος, ο οποίος εγεννήθη σε κάποια κακιά στιγμή του ουράνιου ζεύγους
(Ζευς - Ήρας). Είναι γνωστό ότι η ψυχική υγεία ενός παιδιού σχετίζεται με τα
αισθήματα που τρέφουν οι γονείς του, κατά την πράξη σύλληψής του και ευρύτερα
κατά την περίοδο σύλληψή του – όλοι γνωρίζουν τα «παιδιά του έρωτα», ότι
είναι «καρπός έρωτα».
[4] Ο Ερμής και ο Παν κλέβουν τους κομμένους από τον
Τυφώνα, τένοντες του Διός, και τους ξαναδίνουν στον Δία. Στην Αίγυπτο ο Ερμής λέγεται Θωθ, Θωτ,
Τωθ.
[5] Στην Αίγυπτο, Όσιρις.
[6] Η συνέχεια της μάχης των θεών είναι συγκλονιστική: Η
θεά Αθηνά αντιστέκεται στην φυγή και κατηγορεί τον Δία (που είχε μεταμορφωθεί
σε κριό) ότι είναι δειλός. Ο Δίας εμπρός στην προσβολή, επιτίθεται στον Τυφώνα,
με κεραυνούς. Ο Τυφών ετράπη σε φυγή. Η καταδίωξη συνεχίστηκε στο Κάσιον όρος Συρίας
όπου ο Τυφών τον ακινητοποίησε, τον έδεσε, του αφαίρεσε τους κεραυνούς και με την
γνωστή μακρυά οδοντωτή άρπη του (το δρεπάνι με το οποίο είχε ακρωτηριάσει ο
Τιτάν Κρόνος τον Ουρανό), έκοψε όλους τους τένοντες του Διός! Ο αδελφός του Τυφώνος,
Πύθων, ανέλαβε να φυλάει τον πολύτιμο – πλην ανήμπορο - αιχμάλωτο στο Κωρύκειον
Άντρον Δελφών. Αλλά εισβάλουν κρυφίως ο Ερμής και ο Παν, κλέβουν τους κομμένους
τένοντες και απελευθερώνουν τον Δία, ο οποίος εφοδιάζεται με νέα όπλα
(κεραυνούς) από τον Όλυμπο. Στην Νύσσα (Νάουσα), δέχεται την συμβουλή των τριών
Μοιρών, να αλλάξει την διατροφή του. Του αλλάζουν τον μεταβολισμό του, με το να
διατρέφεται μόνο με κοινά φρούτα, αυτά που έτρωγαν και οι άνθρωποι, από τον
φρουτόκαμπο της Μακεδονίας. Έτσι ανέκαμψε. Έτσι δυνατός, πάει σε όρος της
Θράκης όπου αρχίζει νέα μάχη. Ο Τυφών βραχοβολεί τον Δία με τεράστιους όγκους
βουνών, αλλά ο Ζευς τον κατακεραύνωσε. Το αίμα του Τυφώνος ονοματίζει το όρος
Αίμος. Αλλά ο Τυφών καταφέρνει να καταφύγει στην Σικελία. Και εκεί ο Ζευς τον βρίσκει,
τον κεραυνοβολεί και του πετά το όρος Αίτνα, και τον καταπλακώνει! Κάτω από αυτό,
ακόμη και σήμερα, ο Τυφών, κατά Πίνδαρο, από την οργή του, συνεχίζει να
εκβάλλει κραυγές και πύρινες γλώσσες (ηφαίστεια)…. Κατά δε τον Όμηρο, ο Τυφών ευρίσκεται
αλυσοδεμένος στην χώρα των Αρίμων (Κιλικία – Φρυγία)… Απίστευτοι γεώμυθοι εν
σειρά…
[7] Είναι χαρακτηριστικό ότι μια από τις πιο γνωστές
μεθόδους ενεργοποίησης του «Ματιού» αυτού, είναι η μέθοδος «Cyclopea» της
Μεξικανής Fresia Castro, η οποία βασίζεται μια συγκρότηση γνώσης όλων των
προγονικών πολιτισμών / μυθολογιών…
ΣΧΟΛΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook