Η «Μήδεια» του Ευριπίδη

Η «Μήδεια» του Ευριπίδη

Η Μήδεια είναι ένα έργο για το παράφορο ερωτικό πάθος, την προδοσία και την εκδίκηση. Ο έρωτας ανατρέπει την κοινή λογική, μεταμορφώνει, πολιορκεί απόλυτα τους ανθρώπους και η ερωτική προδοσία και ο πληγωμένος εγωισμός μετατρέπονται σε αβυσσαλέο μίσος και γίνονται η πυξίδα που κατευθύνει τη μοίρα όλων. Η Μήδεια -που για χάρη του Ιάσονα πρόδωσε την οικογένειά της, έκλεψε το Χρυσόμαλλο Δέρας και εγκατέλειψε την πατρίδα της - βρίσκεται απομονωμένη στην Κόρινθο ανάμεσα σε ανθρώπους που την θεωρούν ξένη, βάρβαρη. Όταν ο Ιάσων της ανακοινώνει ότι θα παντρευτεί την Γλαύκη, την κόρη του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα, η Μήδεια από μια πληγωμένη και περιφρονημένη γυναίκα μεταμορφώνεται σε ένα σκοτεινό και εκδικητικό αγρίμι. «Μπορεί η γυναίκα να μην αντέχει ν’ ακούει για μάχες και σπαθιά, μα όταν πολιορκηθεί ο έρωτάς της, δεν υπάρχει πιο πολεμόχαρη ψυχή» και έτσι αποφασίζει να εξοντώσει την νεαρή αντίζηλό της στέλνοντας της δηλητηριασμένα δώρα που προκαλούν τον φρικιαστικό θάνατό της. Η προδομένη Μήδεια όμως δεν σταματάει εκεί. Αποφασίζει να κάνει την πιο αδιανόητη πράξη: να σκοτώσει με τα ίδια της τα χέρια τα δυο παιδιά τους. Η Μήδεια σκοτώνει τα παιδιά της όχι απλώς για να εκδικηθεί τον Ιάσονα, αλλά κυρίως για να τα σώσει από τα χέρια των εχθρών της, για να μην τα εξοντώσει η εξουσία. Γι’ αυτό ο Ευριπίδης –και παρά την αποτρόπαια πράξη της- στο τέλος αντί να την τιμωρήσει, την αποθεώνει.

Ένα από τα πιο σπαρακτικά έργα του παγκόσμιου θεάτρου.

Το καλοκαίρι του 2022 το σκηνοθετούν ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας, τη «Μήδεια» του Ευριπίδη. Ακολουθώντας το πρότυπο των τριών υποκριτών της αρχαίας τραγωδίας, όλα τα πρόσωπα του δράματος θα παιχτούν από τρεις ηθοποιούς: την Αθηνά Μαξίμου, τον Αιμίλιο Χειλάκη, και τον Αναστάση Ροϊλό.

Η Γιώτα Νέγκα και η Μυρτώ Αλικάκη αναλαμβάνουν τον ρόλο των κορυφαίων του Χορού που αποτελείται από τους: Πετρίνα Γιαννάκου, Μάιρα Γραβάνη, Αλεξάνδρα Δρανδάκη, Γιώργος Ζυγούρης, Ελευθερία Κοντογεώργη, Εριέττα Μανούρη, Βασίλης Μπούτσικος, Γιώργος Νούσης, Δάφνη Σταθάτου. Το εμβληματικότερο ίσως έργο της αρχαίας ελληνικής γραμματείας θα παρουσιαστεί σε καινούρια μετάφραση του Γιώργου Μπλάνα και με πρωτότυπη ζωντανή μουσική του Δημήτρη Καμαρωτού. Τα σκηνικά και τα κοστούμια υπογράφει η Εύα Νάθενα, την κίνηση επιμελείται η Πατρίσια Απέργη και τους φωτισμούς ο Νίκος Βλασόπουλος.

Μετάφραση: Γιώργος Μπλάνας

Σκηνοθεσία - Διασκευή: Αιμίλιος Χειλάκης – Μανώλης Δούνιας

Πρωτότυπη Μουσική – Διδασκαλία Χορικών: Δημήτρης Καμαρωτός

Σκηνικά- Κοστούμια: Εύα Νάθενα

Κίνηση - Χορογραφία: Πατρίσια Απέργη

Φωτισμοί: Νίκος Βλασόπουλος

Λογοθεραπεία-Αγωγή λόγου: Ηλίας Παπαθανασίου

 Παραγωγή: Παναγιώτης Γεροδήμος – ΘΕΑΤΡΟΧΩΡΟΣ Ε.Ε.

ΜΗΔΕΙΑ Αθηνά Μαξίμου

ΙΑΣΩΝ – ΚΡΕΩΝ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ Αιμίλιος Χειλάκης

ΑΙΓΕΑΣ – ΤΡΟΦΟΣ – ΑΓΓΕΛΟΣ Αναστάσης Ροϊλός

ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΧΟΡΟΥ Μυρτώ Αλικάκη, Γιώτα Νέγκα

ΜΟΥΣΙΚΟΣ – ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ Δημήτρης Καμαρωτός

ΧΟΡΟΣ Πετρίνα Γιαννάκου, Μάιρα Γραβάνη, Αλεξάνδρα Δρανδάκη, Γιώργος Ζυγούρης, Ελευθερία Κοντογεώργη, Εριέττα Μανούρη, Βασίλης Μπούτσικος, Γιώργος Νούσης, Δάφνη Σταθάτου.

Στο αρχαίο θέατρο Δίου Πιερίας, την Κυριακή 14 Αυγούστου 2022 στο 51Ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΟΛΥΜΠΟΥ. Το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ είναι χορηγός επικοινωνίας.

Τιμή εισόδου: Κανονικό: 20€, Μειωµένο:17€ (ανέργων / φοιτητικό / άνω των 65 ετών / ΑΜΕΑ / παιδιά 6 ετών και πάνω).

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 12.8.2022.


Μηδεια εργο παραφορο ερωτικο παθος, προδοσια εκδικηση ερωτας ανατροπη κοινη λογικη μεταμορφωση πολιορκια ερωτικη πληγωμενος εγωισμος μισος Ιασων οικογενεια κλοπη Χρυσομαλλο Δερας πατριδα Κορινθος ανθρωπος ξενη, βαρβαρη γαμος Γλαυκη, βασιλιας της Κορινθου Κρεοντας, κρεων γυναικα μαχη ερως πολεμοχαρη ψυχη αντιζηλος δηλητηριασμενο δωρο δηλητηριο φρικιαστικος θανατος προδομενη παιδι παιδι Ιασονας, εχθρος εξοντωση εξουσια Ευριπιδης αποτροπαια πραξη τιμωρια αποθεωση σπαρακτικα εργα παγκοσμιο θεατρο τραγωδια ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ χειλακης ΑΙΓΕΑΣ – ΤΡΟΦΟΣ – ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΧΟΡΟΥ Αλικακη, Νεγκα ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΧΟΡΟΣ ΑΙΓΕΥΣ
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ