Πῶς θὰ σᾶς φαινόταν ἂν
μαθαίνατε ὅτι ἡ περίφημη Ποιήτρια τῆς ἀρχαιότητος, ἡ μεγίστη Σαπφὼ (*) ἀπὸ τὴν
Λέσβο, αὐτοκτόνησε πηδῶντας ἀπὸ ἕναν γκρεμὸ στὴν Λευκάδα γιὰ τὰ μάτια ἑνὸς
ναύτη ποὺ ἀπέρριψε τὸν ἔρωτά της ἀποκαλῶντας την «γρηά»;
Κι ὅμως, ἔτσι πέθανε ἡ δεκάτη
Μοῦσα, ποὺ ἔχει γίνει σημαία τῶν ἀπανταχοῦ ὁμοφυλοφίλων... Ὁ Φάων ὁ Μυτιληναῖος,
ἀρνούμενος τὸν ἔρωτά της, τὴν ὡδήγησε στὸν θάνατο.
Οἱ διαβολὲς ἐναντίον της ἄρχισαν
ὅταν ἡ Ποιήτρια ἐξεδιώχθη ἀπὸ τοὺς Δημοκρατικοὺς ποὺ τὴν μίσησαν ὡς Ἀριστοκρατική,
καὶ σίγουρα κατὰ τοὺς ρωμαϊκοὺς χρόνους, ὥστε πιθανῶς οἱ αἰσχρότητες ἀφοροῦν
κάποια ρωμαία συνονόματη.
Ὁ Λουκιανὸς (120 - 190 μ.Χ.) στὸ
ἔργο του «Περὶ τοῦ μὴ ραδίως πιστεύειν τὴν διαβολὴν» (πῶς νὰ μὴ πιστεύῃς εὔκολα
τὴν συκοφαντία) διασώζει: «ἡ Σαπφὼ διαβολὴν ἔσχεν αἰσχρὰς φιλίας» (ἔπεσε θῦμα
συκοφαντίας γιὰ αἰσχρὴ φιλία).
Στὸ Λεξικὸ τοῦ Ἡσυχίου Ἀλεξανδρέως
(4ος μ.Χ. αἰ.) διαβάζουμε: «αἰτίας εἶχον ἀτόπους αἱ ἀπὸ Λέσβου» (κατηγορίες ἔπεσαν
ἀστήρικτες στὶς ἀπὸ Λέσβου γυναῖκες).
Στὸ Λεξικὸν ΣΟΥΔΑ (10ος αἰ.) ἐπίσης:
«Σαπφὼ, διαβολῆς ἔσχε αἰσχρᾶς φιλίας».
Ἀπὸ τὸ θεόπνευστο ἔργο της,
ποὺ ὑμνήθηκε ἀπὸ τοὺς ἀρχαίους συγγραφεῖς ὅσο κανένα, ἐλάχιστα σπαράγματα ἔχουν
σωθῆ, ὥστε δὲν προκύπτει εἰκόνα ποὺ νὰ ἐπιβεβαιώνει ὅσα ὑποστηρίζουν οἱ
σύγχρονοι γιὰ τὸν «θηλυκὸ Ὅμηρο».
Ἐπίσης στὶς μεταφράσεις, οἱ
ξένοι μελετητὲς ὀργιάζουν ἀποδίδοντας τὶς λέξεις καὶ τὶς φράσεις ὅπως βολεύει τὸ
ἀφήγημά τους.
ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ,
21.8.2022.
(*) Η Σαπφώ (αιολικά Ψάπφω ή Ψάπφα, (Ερεσός; 630; - 570 π.Χ.), ήταν Ελληνίδα λυρική ποιήτρια από τη Λέσβο.
ΣΧΟΛΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook