Οι αρχαιολόγοι για το έργο του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης

Οι αρχαιολόγοι για το έργο
του ΜΕΤΡΟ Θεσσαλονίκης


Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων παρακολουθεί με έκπληξη ακόμη ένα επεισόδιο των εξελίξεων που αφορούν το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Σπίρτζης - κατά την πάγια πρακτική των προηγούμενων δεκαετιών - έθεσε στο στόχαστρο τον «συνήθη ύποπτο» για κάθε δυσπραγία στα μεγάλα δημόσια και ιδιωτικά έργα. Σε μπαράζ επιθέσεών του αποδίδει στην Αρχαιολογική Υπηρεσία «τεράστιες ευθύνες για τις καθυστερήσεις» στα εργοτάξια του Μετρό και απειλεί με πειθαρχικές διώξεις συναδέλφους!
Ο κ. Σπίρτζης καταφέρεται εναντίον των συναδέλφων, των Υπηρεσιών της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και των συλλογικών οργάνων (Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο) της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας, παραβλέπει τη μοναδική πυκνότητα σημαντικών ευρημάτων που έχουν αποκαλυφθεί στο σταθμό «Σιντριβάνι» και εκφράζει απόψεις για θέματα που δεν ανήκουν στην αρμοδιότητα του. Επεμβαίνει ανεπίτρεπτα στις διοικητικές διαδικασίες άλλου Υπουργείου και επιχειρεί  να καταφέρει πλήγμα στο κύρος των θεσμών. Επιπρόσθετα πυροδοτεί κοινωνικούς αυτοματισμούς αποδίδοντας αιτιάσεις «…για τα εκατομμύρια αποζημιώσεων που πληρώνει ο ελληνικός λαός και ο λαός της Θεσσαλονίκης και την ταλαιπωρία από τις αποζημιώσεις και τις καθυστερήσεις….,», τις οποίες «…πληρώνει ο ελληνικός λαός και να έχουμε αυτά τα σχολεία και όχι καινούργια, …», βεβαίως χωρίς να υποβιβάζει «τη σημασία που πρέπει να δώσουμε στην πολιτιστική κληρονομιά και στα αρχαία μας».
Κοντά σ’ αυτόν ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, κ. Γ. Μυλόπουλος, παρά τις πρόσφατες πανηγυρικές δηλώσεις περί εξεύρεσης λύσης από κοινού με την Υπηρεσία για τις αρχαιότητες του σταθμού «Αγία Σοφία», έσπευσε να συνταχθεί με τον πολιτικό του προϊστάμενο και αίφνης να διαπιστώσει προβλήματα στη συνεργασία λόγω της διαφορετικής κουλτούρας με τον αρχαιολόγο, ο οποίος «…δεν ενδιαφέρεται τόσο να τελειώσει γρήγορα το έργο, όσο να αναδείξει τις αρχαιότητες, να κάνει έρευνα»!
Μάλιστα, εντελώς απροειδοποίητα την Παρασκευή 12 Μαΐου 2017 οι αρχαιολόγοι-συντονιστές του εργοταξίου στο σταθμό «Σιντριβάνι» - οι πιο ευάλωτοι από τους εμπλεκόμενους - κλήθηκαν να υπογράψουν την απόλυσή τους και δεν τους επιτράπηκε να εισέλθουν στον χώρο εργασίας τους, με αποτέλεσμα οι ανασκαφικές εργασίες να συνεχίζονται χωρίς επιτήρηση και συντονισμό για την ώρα.
Ωστόσο, η τοποθέτηση του Δημάρχου Θεσσαλονίκης «Οι καθυστερήσεις δεν γίνανε επειδή βρέθηκαν οι αρχαιότητες. Οι καθυστερήσεις γίνανε επειδή δεν υπήρχαν λεφτά. Αυτό είναι ξεκάθαρο» βάζει τα πράγματα στην πραγματική τους βάση.
Υπενθυμίζουμε ότι η διαχρονική στάση της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας υπέρ της προστασίας, διατήρησης και ανάδειξης των μνημείων, των αρχαιολογικών χώρων και των ιστορικών τόπων είναι αυτή που κατέστησε την Πολιτιστική Κληρονομιά της χώρας εθνικό κεφάλαιο. Μάλιστα, η στάση είναι ενιαία και αρραγής χωρίς καμία κομματική απόχρωση, παρά τα κατά καιρούς καταγγελλόμενα. Είναι κοινός τόπος ότι τα πάμπολλα παραδείγματα δημόσιων και ιδιωτικών έργων, στα οποία συνυπάρχουν αρμονικά σύγχρονες δομές και μνημεία, έχουν δημιουργήσει άριστο προηγούμενο καθώς έχουν προαγάγει τον Πολιτισμό ως κοινωνικό αγαθό προστιθέμενης αξίας.
Ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων - που πάντοτε στάθηκε υπέρ της συνέχισης και της ολοκλήρωσης του έργου με παράλληλη ανάδειξη των αρχαιοτήτων - θα συνεχίζει να στηρίζει τους μαχόμενους συναδέλφους αρχαιολόγους και τις Υπηρεσίες τους, τις διαδικασίες που προβλέπει το Σύνταγμα και ο Αρχαιολογικός Νόμος καθώς και την ανεπηρέαστη λειτουργία των Συλλογικών Οργάνων του ΥΠΠΟΑ, απέναντι σε κάθε αναίτια επίθεση εναντίον τους που επιχειρείται για σκοπιμότητες που δεν αρμόζουν στο αντικείμενο της Αρχαιολογικής Υπηρεσίας.

ΠΗΓΗ: ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΩΝ, www.sea.org.gr
12.5.2017.
Και συγκεκριμένα: http://www.sea.org.gr/details.php?id=646

ΔΕΙΤΕ επίσης:

Η αρχαία πόλη της Θεσσαλονίκης, στα άδυτα του Μετρό...
http://www.arxeion-politismou.gr/2017/10/3.html




Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ