ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΚΙΝΗΣΑΝ ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ «ΠΙΣΩ ΜΑΣ», ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ - της Μ. Στούπη


ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΠΑΡΕΚΙΝΗΣΑΝ
ΝΑ ΚΟΙΤΑΞΟΥΜΕ «ΠΙΣΩ ΜΑΣ»,
ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ
ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ
ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ



Η ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΩ ΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΥ ΥΠΗΡΧΕ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΦΩΛΙΑΖΕ ΣΤΟ ΝΟΥ ΜΟΥ, ΑΠΟ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΟΥ ΣΤΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ.

ΤΟΤΕ ΕΙΧΑ ΤΗΝ ΑΠΟΡΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΜΑΣ Ή ΤΑ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΟΥ ΜΕΛΕΤΟΥΣΑΜΕ ΔΕΝ ΕΚΑΝΑΝ ΚΑΠΟΙΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ.
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟ ΣΟΛΩΝΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗ ΚΑΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ «ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ» ΜΟΥ ΑΝΟΙΞΑΝ ΑΛΛΟΥΣ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ…
ΕΠΕΧΕΙΡΗΣΑ Ν’ ΑΠΟΤΥΠΩΣΩ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΑ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΠΛΩΣΗΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΤΕΧΝΗΣ ΤΩΝ ΗΧΩΝ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ.
 ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΟΤΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ Η ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ 3 ΩΡΑΙΟΤΑΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ – ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ - ΩΡΑΙΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ:

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΠΑΟΙΚΟΝΟΜΟΥ-ΚΗΠΟΥΡΓΟΥ, ΜΟΥΣΙΚΟΣ - ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΣ - ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ.

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΑΡΔΥΣ (1853-1901): ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ ΓΙΑΤΡΟΣ ΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ. ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΒΡΑΒΕΥΘΕΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΔΥΟ ΑΠΟ ΤΑ ΠΟΛΛΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΣ ΚΟΡΣΙΚΗΣ, ΚΑΙ ΓΙΑ Α-ΤΟΝΟ ΚΑΙ Α-ΠΝΕΥΜΑΤΙΣΤΟΥ ΓΡΑΦΗΣ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΕΣ ΑΛΛΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ: ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΟΜΩΣ ΕΝΤΥΠΩΣΗ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΠΕΡΙ ΑΤΟΝΟΥ ΚΑΙ ΑΠΝΕΥΜΑΤΙΣΤΟΥ ΓΡΑΦΗΣ. ΑΥΤΟ ΓΙΑ ΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΘΕΛΕΙ ΣΚΕΨΗ!!! ΚΑΙ ΣΥΣΚΕΨΕΙΣ!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον Ν. ΦΑΡΔΥ,

ΛΑΜΠΕΛΕΤ ΓΕΩΡΓΙΟΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥΣΙΚΩΝ, 1832. ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΕΛΒΕΤΙΑ. ΓΕΝΝΗΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΑΓΩΝΙΣΤΗΚΑΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΔΙΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ, ΕΓΡΑΨΑΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΙ ΕΔΙΩΧΘΗΣΑΝ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΕΚΕΙΝΗ ΩΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ. ΔΥΣΚΟΛΑ ΣΗΜΕΡΑ ΝΕ ΒΡΕΘΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΚΙ ΕΓΩ ΠΟΥ ΕΙΧΑ ΜΙΑ ΕΚΔΟΣΗ ΝΑΠΟΛΕΟΝΤΑ ΛΑΜΠΕΛΕΤ ΧΑΘΗΚΕ ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΔΙΝΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΟ-ΙΤΑΛΙΚΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ 1940 Ο ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΛΑΜΠΕΛΕΤ ΕΓΡΑΨΕ “Ο ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ. ΚΑΙ Η ΕΛΛΗΝ. ΔΗΜΩΔΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΜΕΧΡΙ ΠΡΟ ΤΙΝΟΣ ΥΠΗΡΧΑΝ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΜΕ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.ΕΙΧΑΝ ΠΑΙΞΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΜΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑΣ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ, ΚΛΠ.

ΜΕΝΕΛΑΟΥ ΖΩΤΟΥ «ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ - Η ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΙΚΗ ΚΛΙΜΑΚΑ», ΚΟΙΝΟ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ. Η 5ΦΘΟΓΓΗ ΚΛΙΜΑΚΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΣΙΚΑ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΕΠΑΦΗΣ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΙΝΟΥ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΗΠΕΙΡΟ, ΕΔΩ.

ΠΑΡΑΘΕΤΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΣ «ΔΕΡΟΠΟΛΙΤΙΣΣΑΣ» (ΔΡΟΠΟΛΙΤΙΣΣΑ) ΑΠΟ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΠΥΡ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΗ:

 Η-Β-Γ-#Δ = ΕΚΤΑΣΙΣ ΜΕΛΩΔΙΑΣ

 ΜΩΡ ΔΙ ΡΟ ΠΟ ΛΙ ΤΙ Σ ΣΑ ΜΩΡ ΚΑΫ ΜΕ- ΝΗ
 1.Β Η Η Η #Δ Δ ΔΓΔ Δ Δ Δ Γ Γ
 2. ΕΗΖ ΗΖ ΖΗ ΗΖ ΗΖ ΗΖ ΗΖΔ
 3, Γ Γ ΑΗ’ ΗΑΒ Β Η Η Β

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για την ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΑ,

ΣΟΛΩΝ ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ (1905-1979): ΚΥΠΡΙΟΣ, «ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΟΥΙΚΗΣ». ΣΥΝΘΕΤΗΣ, ΑΡΧΙΜΟΥΣΙΚΟΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΒΕΛΕΙΑΣ, Η ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΟΛΥΤΙΜΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΗΣ. Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΗΣΕ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΤΙΜΗ. ΕΧΕΙ ΣΥΛΛΕΞΕΙ ΠΟΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΜΑΣ ΜΟΥΣΙΚΗ ΓΝΩΣΗ.
«…ΤΟ ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕ, ΗΤΑΝ Η ΙΔΙΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ». ΓΙΑ ΜΑΣ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΙΓΑ-ΣΙΓΑ ΣΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΗΣ. ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΜΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ

ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΛΑΒΔΑΣ: ΕΜΠΕΙΡΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΣ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΜΕ ΤΟ ΠΕΝΤΑΦΘΟΓΓΟ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ. Η ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΗ ΕΣΤΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 5ΦΘΟΓΓΟ ΠΟΛΥΦΩΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ, ΞΕΧΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ 5ΤΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΦΘΟΓΓΟ. ΠΡΩΤΑ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Ο ΦΘΟΓΓΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ Ο ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΔΙΑΙΡΕΣΕ ΤΟΝ ΦΘΟΓΓΟ, ΣΕ ΤΟΝΟ-ΗΜΙΤΟΝΑ (1 ΤΟΝΟΣ = 2 ΗΜΙΤΟΝΙΑ).

ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΣ:
ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙΡΟ ΠΟΥ ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ. ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ ΓΕΝΕΑ ΣΕ ΓΕΝΕΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΤΕ Σ’ ΕΝΑ ΥΠΕΡΟΧΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑ – ΨΥΧΗΣ ΦΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΥ ΑΚΟΜΑ ΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΣΥΡΜΕΝΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ.
ΕΙΔΙΚΑ ΟΜΩΣ Η ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΑ ΕΧΕΙ 3 ΤΟΝΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΜΙΣΟ. ΟΥΤΕ ΑΤΟΝΗ ΕΙΝΑΙ!

ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΑΝ! ΚΙ ΑΚΟΜΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ! ΕΙΝΑΙ ΩΡΑΙΑ ΚΙ ΕΤΣΙ. ΟΜΩΣ ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΜΑΣ ΤΣΙΜΠΗΣΑΝ ΜΟΛΙΣ ΕΙΠΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΑ! ΟΧΙ ΕΣΕΙΣ ΔΕΝ ΞΕΡΑΤΕ… ΔΙΚΗ ΜΑΣ Η ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΑ. ΠΗΓΑΙΝΑΝ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ ΠΟΥΛΟΥΣΑΝ ΔΙΣΚΟΥΣ.
 ΝΑΙ! ΑΛΛΑ ΤΩΡΑ ΠΟΥ ΤΟ ΜΑΘΑΜΕ ΣΤΑΜΑΤΗΣΤΕ ΝΑ ΛΕΤΕ ΠΕΝΤΑΤΟΝΙΑ. ΓΙ’ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΠΡΙΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΑΘΟΥΝ ΝΑ ΜΙΛΟΥΝ ΜΕ ΦΘΟΓΓΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΟΣ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ…
ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΛΕΓΟΝΤΑΙ ΕΞΥΠΝΟΙ! ΟΧΙ ΠΟΝΗΡΟΙ! ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΜΩΣ ΜΕ ΤΟ ΕΝΑ ΠΟΔΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΥΠΝΑΔΑ ΜΑΣ…

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ κείμενα της ΜΑΡΙΑΣ ΣΤΟΥΠΗ, ΕΔΩ.

ΠΗΓΗ: Απόσπασμα από την μέθοδό της μουσικού «ΜΑΡΙ-ΓΑΙΑ». ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 24.10.2019.


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ θέματα ΜΟΥΣΙΚΗΣ, ΕΔΩ.
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ