Η «Ελένη» του Γ. Ρίτσου με την Βερόνικα Αργέντζη επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη - 2-5 Δεκεμβρίου στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ


Η «Ελένη» του Γ. Ρίτσου
με την Βερόνικα Αργέντζη
επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη

2-5 Δεκεμβρίου
στο θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Ο Δήμος Αβδελιώδης σκηνοθετεί για πρώτη φορά Γιάννη Ρίτσο, με την Βερόνικα Αργέντζη να ερμηνεύει τον ρόλο της Ελένης, στο ομώνυμο εμβληματικό έργο του μεγάλου ποιητή.
Η παράσταση επιστρέφει εκεί από όπου ξεκίνησε την επιτυχημένη πορεία της, στη Θεσσαλονίκη.

Δευτέρα 2, Τρίτη 3, Τετάρτη 4 και Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου στο θέατρο Αυλαία.


Η «Ελένη», ένας από τους πιο συγκλονιστικούς γυναικείους μονολόγους, έκανε πρεμιέρα τον Μάρτιο του 2017 στο θέατρο Αυλαία της Θεσσαλονίκης και από τότε συνεχίζει το πολύ επιτυχημένο, ονειρικό ταξίδι της σ’ επιλεγμένες στάσεις τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό. Από τις πιο πρόσφατες, το Ντύσελντορφ όπου έτυχε μεγάλης αποδοχής, με την Deutsche Welle να πραγματοποιεί εκτενές ρεπορτάζ, κάνοντας λόγο για την «εύγλωττη απλότητα» με την οποία ερμηνεύει η Βερόνικα Αργέντζη, καθώς και το ιστορικό Μπάγκειον, στο πλαίσιο μεγάλου αφιερώματος στο έργο του Δήμου Αβδελιώδη.
Προσεχώς, θα βρεθεί σε πανεπιστήμια και θέατρα του Βερολίνου, της Λειψίας και άλλων πόλεων της Γερμανίας, ενώ τον Φεβρουάριο του 2020 θα παιχτεί στην Νίκαια της Γαλλίας.

«Ἴσως ἐκεῖ ποὺ κάποιος ἀντιστέκεται χωρὶς ἐλπίδα,
ἴσως ἐκεῖ νὰ ἀρχίζει ἡ ἀνθρώπινη ἱστορία, ποῦ λέμε,
κ΄ ἡ ὀμορφιὰ τοῦ ἀνθρώπου»

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΓΙΑΝΝΗ ΡΙΤΣΟ, ΕΔΩ.

Σκηνοθετικό σημείωμα:

 Γιάννης Ρίτσος, γράφοντας την «Ελένη», καταθέτει ένα επίκαιρο ποιητικό έργο εθνικής αυτογνωσίας, αναζητώντας την ελευθερία και τη λύτρωση απ’ τα δεσμά μιας κατεστημένης σκέψης, ριζωμένης βαθιά στο παρελθόν, που δεν μας επιτρέπει να δούμε και να ζούμε το ιερό «τώρα».
Μέσα από έναν γκρεμοτσακισμένο, γερασμένο κόσμο κωμικοτραγικών εικόνων και ματαιωμένων ονείρων, στον απόηχο ενός ολέθριου εμφύλιου, αναδύεται το φάσμα της «Ελένης», ολοζώντανο, για να μας αποκαλύψει η ίδια μέσα από ένα νοητό καθρέπτη που βλέπουμε εμάς τους ίδιους, όλες τις αντιφατικές ανθρώπινες συμπεριφορές και πράξεις, που επέλεξαν οι Άνθρωποι διαχρονικά για να την κερδίσουν είτε σαν σύμβολο της ελευθερίας, είτε σαν σύμβολο της αιώνιας θεϊκής ομορφιάς.

Ο Ρίτσος με την ιδιοφυή αυτή ελεγεία επιλέγει να μιλήσει ποιητικά, αλλά και ρεαλιστικά, για μια ριζική αλλαγή πορείας του ανθρώπου και την αναζήτηση μιας νέας συνειδητής ταυτότητας, που αναγνωρίζει τη ζωή και την ύπαρξη σαν ένα ανεπανάληπτο θαύμα.

Δήμος Αβδελιώδης

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΔΗΜΟ ΑΒΔΕΛΙΩΔΗ, ΕΔΩ.

Ταυτότητα παράστασης «Ελένη» του Γιάννη Ρίτσου:

Διδασκαλία Ερμηνείας, Σκηνική όψη, Σκηνοθεσία: Δήμος Αβδελιώδης

Ερμηνεύει, η Βερόνικα Αργέντζη

Φωνή Αφηγητή: Δήμος Αβδελιώδης

Ένδυμα, μακέτες: Αριστείδης Πατσόγλου

Βοηθός Σκηνοθέτη: Κατερίνα Βοσκοπούλου

Trailers: Φοίβος Αβδελιώδης

Φωτογραφίες: Μαρούσα Μαραβέλια

Προβολή και επικοινωνία: Βάσω Σωτηρίου-We will

Πού: Θέατρο Αυλαία, Τσιμισκή 136 (Πλατεία ΧΑΝΘ), τηλ.: 2310 230013

Πότε: 2, 3 και 4 Δεκεμβρίου, στις 21:00

Τιμές εισιτηρίων: 12 € (γενική είσοδος), 10 € (προπώληση) 8 € (φοιτητικό, ανέργων, 65+)

Προπώληση: Ταμείο θεάτρου Αυλαία, Ticketservices.gr, tickets.public.gr & στα καταστήματα Public

Διάρκεια: 60΄.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για ΘΕΑΤΡΟ, ΕΔΩ.


ΛΕΞΕΙΣ: Ριτσος, Αβδελιωδης, Αργεντζη, Ελενη, Θεσσαλονικη, γυναικειος μονολογος, Ντυσελντορφ, Μπαγκειον, Βερολινο, Λειψια, Γερμανια, Νικαια Γαλλιας, Γαλλια, αντισταση, ελπιδα, ομορφια, Ανθρωπος, ποιηση, εθνικη αυτογνωσια, ελευθερια, λυτρωση, δεσμα, κατεστημενο, παρελθον, κωμικοτραγικο, ονειρο, εμφυλιος, φασμα, καθρεπτης, συμπεριφορα, ελεγεια, ρεαλισμος
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ