«Η σύνθεση των ομηρικών κειμένων πραγματοποιήθηκε όχι μόνο από ελληνικά ινδοευρωπαϊκά κείμενα, αλλά και ανατολικά, με αναφορές τόσο στην ινδοευρωπαϊκή προ-μυκηναϊκή γλωσσολογία, όσο και σε σημιτικές γλώσσες»!!! λέει Έλλην ομότιμος καθηγητής!!!


«Η σύνθεση των ομηρικών κειμένων
πραγματοποιήθηκε όχι μόνο από ελληνικά
ινδοευρωπαϊκά κείμενα,
αλλά και ανατολικά,
με αναφορές τόσο
στην ινδοευρωπαϊκή
προ-μυκηναϊκή γλωσσολογία,
όσο και σε σημιτικές γλώσσες»!!!
λέει Έλλην ομότιμος καθηγητής!!!


"Ξεκινώντας από την παραδοχή η οποία τις τελευταίες δεκαετίες μετά την ανάγνωση της Γραμμικής Β, γίνεται αποδεκτή πλέον από τους ιστορικούς και φιλόλογους, ότι δηλαδή η σύνθεση των ομηρικών κειμένων πραγματοποιήθηκε στους μυκηναϊκούς χρόνους, και ακόμη ότι είναι σύνθεση όχι μόνο ελληνικών ινδοευρωπαϊκών κειμένων αλλά και ανατολικών ακκαδικών, σουμμεριακών κ.ά. – η έρευνα διεξάγεται όχι μόνο μέσα στα μυκηναϊκά κείμενα αλλά και με παράλληλες αναφορές τόσο στην ινδοευρωπαϊκή προ-μυκηναϊκή γλωσσολογία όσο και σε ανατολικές (σημιτικές κατ’ αρχήν) γλώσσες.
Λέξεις που εκφράζουν την πόλη, το άστυ, τον οίκο, ή την ακρόπολη και την «κάτω πόλη», ή την «κώμη» σε αντίθεση με την «πόλη» ερμηνεύονται σε κάθε στίχο χωριστά στην έννοια που είχαν οι λέξεις αυτές στην μυκηναϊκή εποχή του 15ου - 13ου  αι., και όχι στην λεγόμενη «εποχή του Ομήρου» του 8ου αι. Είναι εμφανής επίσης η μεταβολή των όρων, από τα αρχαιότερα κείμενα της Ιλιάδας στα νεώτερα της Οδύσσειας.
Και εδώ η έρευνα γίνεται σε παράλληλες γλώσσες και εποχές όπως στην λατινική γλώσσα, ή και άλλες ινδοευρωπαϊκές γλωσσικές οικογένειες, αλλά και επισημαίνονται ανιχνεύσεις από ερευνητές σημιτικών λέξεων.
Για την πληρέστερη αποσαφήνιση των εννοιών, είναι απαραίτητη η σύνδεσή τους με το Κοινωνικό Σύστημα που υπήρχε εκείνη την συγκεκριμένη «ομηρική» εποχή: είμαστε σε ένα καθεστώς γενών που οδεύει σε τυπικό δουλοκτητικό Σύστημα, διατηρώντας όμως πολλά από τα γνωρίσματα των πρώιμων φυλετικών κοινωνικών της Αρχαιότητας, τόσο σε θέματα ιδιοκτησίας, διοίκησης, θεσμών αλλά και αρχέγονων κοινωνιών όπως τα διάσπαρτα μητριαρχικά κατάλοιπα κ.ά."...

ΠΕΡΙΛΗΨΗ από διάλεξη του Γεώργιου Μ. Σαρηγιάννη, ομότιμου καθηγητή Ε.Μ.Π. με θέμα την "Ομηρική πόλη μέσα από τα ομηρικά κείμενα" στην σειρά Σεμιναρίων Εμβάθυνσης στην Ιστορία και Θεωρία της Αρχιτεκτονικής, που θα γίνει την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020 στις 18:30, στο αμφιθέατρο 02 στο κτήριο Αβέρωφ!!!

ΣΧΟΛΙΟ Γ. Λεκάκη: Δυστυχώς ένας ακόμη Έλλην καθηγητής (και μάλιστα ομότιμος) που ΔΕΝ έχει καταλάβει δυο βασικά πράγματα:



και

- ότι ο Όμηρος δεν έζησε και έγραψε τον 8ο αι. π.Χ., ούτε τον 15ο αι. π.Χ. αλλά πολύ-πολύ παλαιότερα...

Γιατί ένας καθηγητής Αρχιτεκτονικής καταπιάνεται με γλωσσικά ζητήματα;;;

Κρίμα!



ΛΕΞΕΙΣ: Γραμμικη Β, φιλολογια, ομηρικα κειμενα, μυκηναικη εποχη, ελληνικα ινδοευρωπαικα κειμενα, ανατολικα, ακκαδικα, σουμμεριακα, ινδοευρωπαικη γλωσσα, προμυκηναικη γλωσσολογια, σημιτικη γλωσσα, πολη, αστυ, οικος, ακροπολη, κατω πολη, κωμη, 15ος αιωνας πΧ, 13ος  αιωνας πΧ, Ομηρος, 8ος αιωνας πΧ, μεταβολη ορων, Ιλιαδα, Οδυσσεια, λατινικη γλωσσα, ινδοευρωπαιοι, σημιτες, δουλοι, ιδιοκτησια, διοικηση, θεσμος, κοινωνια, μητριαρχια, Σαρηγιαννης,ομοτιμος καθηγητης ΕΜΠ, Ομηρικη πολη, ομηρικα κειμενα, ινδοευρωπαικη θεωρια
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ