«Ο Όμηρος, που έγραψε την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, ίσως, ήταν αυτόπτης μάρτυς του Τρωικού πόλεμου», λέει ο Πλούταρχος!


«Ο Όμηρος,
που έγραψε την Ιλιάδα
και την Οδύσσεια,
ίσως, ήταν αυτόπτης μάρτυς
του Τρωικού πόλεμου»,
λέει ο Πλούταρχος!


Από το βιβλίο ΟΜΗΡΙΚΟΙ ΥΜΝΟΙ (INNI OMERICI).
Μετάφραση Filippo Maria Pontani,
μ
ε εισαγωγικό δοκίμιο του Γ. Σεφέρη (σελ. 11 - 44) 
και με δέκα πρωτότυπες εικόνες από τον Corrado Cagli.
Ρώμη, εκδ. dell' Elefante, 1968.
Folio (520 x 360 mm), σελ. 178.
Στα ιταλικά.
Πολυτελής σπάνια έκδοση, που διανεμήθηκε σχεδόν κατ' αποκλειστικότητα
σε ιταλικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες!!!

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ:

ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, ΠΕΡΙ ΟΜΗΡΟΥ Α’

«5. Οι μεν λένε ότι αυτός γεννήθηκε:

- στους χρόνους κατά τον Τρωικό πόλεμο, του οποίου ήταν και αυτόπτης μάρτυς,
- οι δε 100 έτη μετά τον πόλεμο,
- άλλοι δε μετά 150.

Έγραψε δε δύο ποιήματα, την Ιλιάδα και την Οδύσσεια, όπως δε κάποιοι αναληθώς λέγουν, προσέθεσε την Βατραχομυομαχία και τον Μαργίτη, για λόγους εκπαιδευτικούς και ψυχαγωγικούς».

[ΣΧΟΛΙΟ: Αφού ΕΓΡΑΨΕ τότε,
άρα το ελληνικό αλφάβητο
υπήρχε προ του 8ου αι. π.Χ.].



 ΠΛΟΥΤΑΡΧΟΣ, ΠΕΡΙ ΟΜΗΡΟΥ Β’

«3. Όπως ακριβώς υπάρχει απορία για την καταγωγή του, έτσι υπάρχει και για την εποχή που έζησε.

- Και οι μεν γύρω από τον Αρίσταρχο λένε ότι έζησε κατά τον Ιωνικό αποικισμό [συμβατικώς 12ος-11ος αι. π.Χ.] ο οποίος είναι μεταγενέστερος κατά 60 έτη από την κάθοδο των Ηρακλειδών (τα δε σχετικά με τους Ηρακλείδες υπολείπονται των Τρωικών κατά 60 έτη).

- Οι δε γύρω από τον Κράτητα λένε ότι έζησε και πριν από την κάθοδο των Ηρακλειδών[συμβατικώς 12ος αι. π.Χ.] ώστε δεν απέχει ούτε 80 έτη από τα Τρωικά.

- Αλλά από τους περισσοτέρους πιστεύεται ότι έζησε 400 έτη μετά τα Τρωικά, όχι πολύ πριν από την θέσπιση των Ολυμπίων από τα οποία ξεκινά η χρονολόγηση σύμφωνα με τις Ολυμπιάδες».

ΔΕΙΤΕ την ΟΜΙΛΙΑ του Γ. ΛΕΚΑΚΗ:

Επισημαίνεται ότι σε ολόκληρο το ΠΕΡΙ ΟΜΗΡΟΥ Β’, όπου ο Πλούταρχος προβαίνει σε διεξοδικές αναφορές και αναλύσεις του Ομηρικού κειμένου, ουδεμία διαφαίνεται αμφισβήτηση ότι τα ποιήματα κατεγράφησαν. Αντίθετα, αναφέρει ο Πλούταρχος, ότι
«6…πλην όμως και στους μυθικούς αυτούς λόγους, αν κάποιος μελετήσει ακριβώς και όχι περιστασιακά, καθετί που έχει ειπωθεί, θα αποκαλυφθεί ότι έχει εξετάσει κάθε λογική επιστήμη και τέχνη και έχει προσφέρει στους μετά από αυτόν πολλές αφορμές και οιονεί σπέρματα λόγων και πράξεων κάθε είδους, και όχι μόνον στους ποιητές, αλλά και στους συνθέτες πεζών λόγων ιστορικών και θεωρηματικών.
Ας δούμε πρώτα την πολυφωνία του λόγου του, και έπειτα την πολυμάθειά του στην πραγματεία» (σημ. γνώση των επιστημών).

ΔΕΙΤΕ και την ΟΜΙΛΙΑ του Γ. Λεκάκη

Ο αρχιερέας των Δελφών δεν θα έμπαινε στην διαδικασία να αναλύσει διεξοδικώς τα ποιήματα του Ομήρου, ως προς τα μετρικά, γραμματολογικά, συντακτικά, πραγματολογικά στοιχεία και πάσης φύσεως αναφορές, αν γνώριζε ότι ήταν αποτέλεσμα μεταγενέστερης καταγραφής και όχι γνήσια κείμενα καταγεγραμμένα από τον ίδιο τον ποιητή.

Η άποψις του Μαντείου των Δελφών,
περί της καταγωγής του Ιθακησίου Ομήρου,
ορθώς είναι γραμμένη σε μάρμαρο
και στην κεντρική πλατεία της Ιθάκης,
η οποία είναι και η ομηρική Ιθάκη...

Δεν πρέπει βέβαια εμείς οι Έλληνες ποτέ να παραλείπουμε την άποψη των Δελφών, πως ο Όμηρος ήταν υιός του Τηλεμάχου...

Μένει τώρα να βρούμε σε ποιον απ' όλους τους Τρωικούς πολέμους αναφέρεται ο Πλούταρχος και σε ποια Τροία...

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΕΧΩΣ...


ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 19.3.2020.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΕΡΙ ΟΜΗΡΟΥ, ΕΔΩ.

ΛΕΞΕΙΣΟμηρος, Ιλιαδα, Οδυσσεια, Τρωικος πολεμου, Πλουταρχος, ΠΕΡΙ ΟΜΗΡΟΥ, Τρωικα, Τροια, αυτοπτης μαρτυς, ποιημα, Ιλιας, Βατραχομυομαχια, Μαργιτης, απορια, καταγωγη Ομηρου, Αρισταρχος, Ιωνικος αποικισμος, καθοδος των Ηρακλειδων, Ηρακλειδες, Κρατης, Ηρακλειδεις, Ολυμπια, χρονολογηση, Ολυμπιακοι Αγωνες, ομηρικο, μυθος, λογικη επιστημη, τεχνη, ποιητης, συνθετης, πεζος λογος, πεζογραφημα, πολυφωνια, πολυμαθεια, αρχιερεας, Δελφοι, Ιθακη, Τηλεμαχος, Αδριανος, Επικαστη, Νεστωρ, Νεστορας, Σεφέρης, Ομηρικοι Υμνοι, Ποντανι, 12ος αιωνας πΧ, 11ος αιωνας πΧ, 8ος αιωνας πΧ
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ