37 βυζαντινά ναυάγια πλοίων ευρέθησαν προσφάτως στην Κωνσταντινούπολη – Η Τουρκία κάνει έκθεση γι’ αυτά και σχεδιάζει ειδικό μουσείο!


37 βυζαντινά ναυάγια πλοίων
ευρέθησαν προσφάτως
στην Κωνσταντινούπολη

Η Τουρκία κάνει έκθεση γι’ αυτά
και σχεδιάζει ειδικό μουσείο!


Σχεδόν 40 βυζαντινά ναυάγια ανακαλύφθηκαν πρόσφατα στην Τουρκία!

Τα τελευταία δέκα χρόνια, οι αρχαιολόγοι στην Τουρκία χαίρονται έναν θησαυρό βυζαντινών ναυαγίων. Μέχρι στιγμής, έχουν ανακαλύψει 37 πλοία στην Κωνσταντινούπολη. Ο χώρος, το Yenikapi / Γιενίκαπι, ήταν κάποτε λιμάνι στην πολυσύχναστη Κωνσταντινούπολη, και τα απομεινάρια των πλοίων βρέθηκε ότι ήταν από τον 5ο - 11ο  αιώνα.

Οι αρχαιολογικές ανασκαφές στην Τουρκία που ξεκίνησαν το 2004 απέδωσαν έναν μοναδικό ιστορικό θησαυρό - 37 ναυάγια από την Βυζαντινή Αυτοκρατορία, 8 εκ των οποίων περιλαμβάνονται τώρα σε μια νέα έκθεση.


ΔΕΙΤΕ τα ΕΔΩ.

Το Yenikapi, στην Κωνσταντινούπολη, ήταν ένα λιμάνι της αρχαίας ελληνικής πόλεως. Τα πλοία είναι σε εξαιρετικά καλή κατάσταση, λένε οι αρχαιολόγοι.

«Ποτέ στο παρελθόν δεν βρέθηκε τόσο μεγάλος αριθμός και τύποι καλοδιατηρημένων σκαφών σε μία μόνο τοποθεσία», εδήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Cemal Pulak, του Ινστιτούτου Ναυτικής Αρχαιολογίας στο Πανεπιστήμιο Texas A&M.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για ΝΑΥΑΓΙΑ, ΕΔΩ.

Τα οκτώ ναυάγια στην νέα έκθεση, του 7ου - 10ου αιώνα, δείχνουν ότι οι ναυπηγοί τότε χρησιμοποιούσαν μια πιο περίπλοκη διαδικασία από ό,τι ενόμιζαν προηγουμένως, σύμφωνα με τους ερευνητές. Κάθε ένα από τα πλοία που οι ερευνητές εξέτασαν ενσωμάτωσε στοιχεία που χαρακτηρίζουν δύο μεθόδους ναυπηγικής. Σε μία μέθοδο, το κέλυφος ενός πλοίου κατασκευάστηκε πρώτα και στην άλλη, ο σκελετός του πλοίου κατασκευάστηκε πρώτα και στη συνέχεια προσαρτήθηκαν οι σανίδες.

 «Μέσα από σχολαστική και χρονοβόρα δουλειά σαν ντετέκτιβ αρχίζουμε σιγά-σιγά να καταλαβαίνουμε πώς αυτά τα πλοία κατασκευάστηκαν, τροποποιήθηκαν, αναθεωρήθηκαν και χρησιμοποιήθηκαν», δήλωσε ο Πούλακ.

«Προσπαθούμε να κατανοήσουμε τα μυαλά των ναυπηγών και τις διαδικασίες σχεδιασμού και σύλληψης, προκειμένου να κατανοήσουμε καλύτερα την ιστορία της επιστήμης και της μηχανικής».


Από τα οκτώ πλοία που εξέτασαν οι ερευνητές για την έκθεση, έξι ταξινομήθηκαν ως «στρογγυλά πλοία» / “round ships”, πράγμα που σημαίνει ότι προωθούνταν κυρίως ή εξ ολοκλήρου με πανί.

Το μήκος των στρογγυλών πλοίων κυμαινόταν από 8 - 14,7 μ. και είχαν πλάτος μεταξύ 2,5 - 5 μ.

Τα άλλα δύο πλοία που εξέτασαν οι ερευνητές ήταν μακρυά, με κουπιά, μήκους περίπου 100 Χ 13 μ.

Προηγουμένως, κάποια από τα βυζαντινά πλοία ήταν γνωστά μόνον από βιβλία και έργα τέχνης που χρονολογούνται από εκείνη την χρονική περίοδο. Επομένως, τα καλά διατηρημένα υπολείμματα αυτών των σκαφών στο Yenikapi διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην μελέτη των αρχαιολόγων για τα βυζαντινά πλοία, ανέφεραν οι ερευνητές.

Ένα μεγάλο μουσείο στην Κωνσταντινούπολη σχεδιάζεται να εκθέσει πολλά από τα ευρήματα, εδήλωσε ο κ. Πούλακ. Ωστόσο, μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια για να αποκατασταθούν τα ξύλα του κύτους κάθε πλοίου, είπε.

ΠΗΓΗ: BBC, 27 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 27.6.2020.


ΛΕΞΕΙΣ: ναυαγια πλοιων, ναυαγιο, πλοιο, βυζανιο, βυζαντινα πλοια, Κωνσταντινουπολη, Γενι Καπι, ναυπηγικη, ναυπηγοι, 5ος αιωνας, 11ος  αιωνας, 2004, Βυζαντινη Αυτοκρατορια, 7ος αιωνας, 10ος αιωνας, στρογγυλα πλοια
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ