Μια αρχαία σφυρίχτρα, με τον μύθο της γέννησης της θεάς Αθηνάς, στο… Περού….


Μια αρχαία σφυρίχτρα,
με τον μύθο της γέννησης
της θεάς Αθηνάς,
στο… Περού….



Δεν είναι λίγες οι φορές που οι κοινοί μύθοι, θρύλοι και παραδόσεις, Ελλήνων και αυτοχθόνων / «Ινδιάνων» / κατοίκων της Νοτίου Αμερικής (ιδίως του Περού) μας οδηγούν σε συμπεράσματα για κοινή καταγωγή ή έστω σχέση / διασύνδεση.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τους ΙΝΔΙΑΝΟΥΣ, ΕΔΩ.

Ένα τέτοιο εύρημα είναι και αυτό το αρχαίο πνευστό μουσικό όργανο, είδος σφυρίχτρας, θα λέγαμε, από την φτωχή παραλίμνια Τεμπλαδέρα / Tembladera του Περού.

Εικονίζει γυναίκα (;), με πρησμένη κοιλιά (έγκυο ή μόλις να έχει γεννήσει), ή έναν χονδρό / γεροδεμένο άνδρα – το φύλο δεν προσδιορίζεται. Εάν είναι γυναίκα δεν τίκτει από την φυσική οδό, η οποία δεν σημειώνεται, αλλά από το κεφάλι της… από το οποίο ξεπηδά ένα άλλο μικρότερο κεφάλι παιδιού… Εάν γεννά άνδρας, τότε η παράσταση είναι ακόμη πιο κοντά στον μύθο της γεννήσεως της Αθηνάς από το κεφάλι του Διός!


Ο άνδρας ή η γυναίκα που γεννά, τρομάζει με αυτήν την μη φυσιολογική γέννα, και βάζει τα χέρια του / της στο πρόσωπο…

Πρόκειται για ένα κεραμικό μουσικό όργανο του 9ου  – 5ου  αιώνα π.Χ.
Οι διαστάσεις του είναι 6 × 3,8 × 3,2 εκατ.



Αυτήν την στιγμή ευρίσκεται στο MET (1992.60.3), δώρο των Conny και Frederick E. Landmann, από το Ανόβερο, οι οποίοι δημιούγησαν μια… «συλλογή» από το 1969, έως το 1992, όταν και το… εδώρισαν στο Μητροπολιτικό Μουσείο Ν. Υόρκης!
Και φυσικά η σφυρίχτρα πρέπει να επιστρέψει στο Περού

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 24.6.2020.


ΛΕΞΕΙΣαρχαια σφυριχτρα, μυθος, γεννηση Αθηνας, Περου, μυθοι, θρυλοι, παραδοσγ, Ελληνες, αυτοχθονες, Ινδιανοι, Νοτια Αμερικη, αρχαιο πνευστο μουσικο οργανο, Τεμπλαδερα, γυναικα, πρησμενη κοιλια, εγκυος, γεννα, φυλο, κεφαλι, κεφαλι παιδιου, γεννηση θεας Αθηνας, κεφαλι Διος, Διας, Ζευς, κεραμικο μουσικο οργανο, 9ος αιωνας πΧ, 5ος αιωνας πΧ, Λαντμανν, Λαντμαν, Ανοβερο, Μητροπολιτικο Μουσειο Νεας Υορκης
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ