Divina Cypria - Discovering the Symbols of Christianity in Cyprus – του F. Morroni

Divina Cypria
Discovering the Symbols of Christianity
in Cyprus – του F. Morroni 


Το βιβλίο ‘Divina Cypria - Discovering the Symbols of Christianity in Cyprus’, η έκδοση του οποίου πραγματοποιήθηκε με την ευγενή χορηγία της AstroBank, αποτελεί ένα μοναδικό ταξίδι αναζήτησης των αρχών της χριστιανοσύνης στα μνημεία της Κύπρου και στον κόσμο των συμβόλων που αποτέλεσαν τις απαρχές της καλλιτεχνικής και πνευματικής έκφρασης της χριστιανικής πίστης στην Κύπρο.


«Σκοπός του έργου μου είναι να οδηγήσω τον αναγνώστη σε ένα ταξίδι

ανακάλυψης των εικόνων που είναι βαθιά ριζωμένες στον Χριστιανισμό,

και να αναλύσω την προέλευση και την έννοια περίπου 120 χριστιανικών

συμβόλων που βρήκα και φωτογράφησα στο νησί, τα οποία χρονολογούνται

από τον 4ο έως τον 19ο αιώνα. Στόχος του βιβλίου μου είναι να προσεγγίσω

αναγνώστες που ενδιαφέρονται για τη χριστιανική ιστορία και τον συμβολισμό,

και να τους προσφέρω σημαντικά στοιχεία για τα κείμενα των Πατέρων της

Εκκλησίας, και των μεγαλύτερων συμβολιστών των τελευταίων αιώνων.

Επιπλέον, προσπάθησα όχι απλά να επισημάνω την προέλευση των συμβόλων,

που συχνά έχουν τις καταβολές τους σε λατρείες και πολιτισμούς που

προηγήθηκαν του Χριστιανισμού, αλλά και να εξηγήσω πώς απέκτησαν τη

σημασία τους με την πάροδο του χρόνου, και μέσω ποιων ιστορικών,

καλλιτεχνικών και πολιτιστικών μεταβάσεων προέκυψε αυτό. Το βιβλίο

περιλαμβάνει 300 σελίδες κειμένου και πάνω από 500 φωτογραφίες, με ανάλυση

των συμβόλων που συναντάμε σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους στην

Κύπρο, καθώς και σε δώδεκα βυζαντινές εκκλησίες που συμπεριλαμβάνονται

στον Κατάλογο Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO».

 

FURIO MORRONI

Δημοσιογράφος & Eρευνητής

 

 

«Ο Furio Morroni οργανώνει με μεθοδικότητα το πλούσιο

υλικό του και προσεγγίζει με άνεση τις αρχαίες πηγές, τους

μύθους και τα σχετικά εκκλησιαστικά κείμενα, φωτίζοντας

τόσο το μυθολογικό και εννοιολογικό υπόβαθρο των

συμβόλων στην τέχνη της ύστερης αρχαιότητας, όσο και

το νέο σημασιοδοτικό τους περιεχόμενο, έτσι ώστε να γίνει

απολύτως κατανοητή η επαναχρησιμοποίησή τους από

τους χριστιανούς εικαστικούς. Ο συγγραφέας κατορθώνει

με μοναδικό τρόπο να καταστήσει κατανοητά τα ανωτέρω

και να εμβαθύνει και να αναδείξει τη βαθύτερη σημασία

των συμβόλων, να αποκαλύψει την απόκρυφη και έντονα

συμβολική και διδακτική «εικονογραφία» τους, που ήταν

προσιτή μόνο στους μυημένους. Το τελικό αποτέλεσμα της

ερευνητικής προσπάθειας του Furio Morroni είναι η πλήρης

παρουσίαση της πνευματικής έκφρασης της πρώιμης

χριστιανικής τέχνης στην Κύπρο».

 

ΕΛΕΝΑ ΚΟΡΚΑ

Aρχαιολόγος

Γενική Διευθύντρια Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς

του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού της Ελλάδας

 

 

Why, unlike all other places where Christianity put down early roots and spread, is there not a single early Christian representation of the Agnus Dei in Cyprus? This symbol only appeared on the island in the Middle Ages. What is the relationship between the mythological Greek hero Meleager and Jesus and how did a guinea-hen become the symbol of Christ’s Passion? What serious sin was committed by the peaceful partridge so that it became the emblem of the devil? Why, in a small 13th century Cypriot church is there the only Saint George in the world spearing a dragon with a human face and torso and a snake’s tail? What is the true meaning of two pairs of sandals depicted on the mosaic floor of a 4th century Christian basilica? 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ: Γ. Λεκάκης: Τα 105 είδη υποδημάτων των αρχαίων Ελλήνων.

Why is the only Gothic cathedral in Europe with a rose window divided into nine segments instead of the more common 6, 7, 8, 11 and 12 found in Famagusta?

These are just some of the questions answered in this book, which also explains why the Solomon’s Knots and the overlapping but staggered squares portrayed in Christian basilicas (as well as in Byzantine churches) are not just geometric ornamental motifs but precise representations of creationist theories and mathematical knowledge from the Graeco-Roman world which were taken up by Christianity. The so-called Seal of Melchizedek, as the author reveals, has never been an ancient symbol: it was created by an American mason in the 1800s, and then widely disseminated by one of his compatriots, a Mormon historian, during the last century.

With this book, Furio Morroni intends to provide a kind of “travel companion” to the reader who wants to embark on a fascinating journey to discover the hundreds of symbols of Christianity extant on this wonderful Mediterranean island. Inside 463 colour photos and 60 illustrations

 

ISBN 978-9963-2451-0-9

 

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 7.10.2020.

ΛΕΞΕΙΣ: χριστιανοσυνη, μνημεια Κυπρου, συμβολο, καλλιτεχνια, πνευματικη εκφραση, χριστιανικη πιστη, Κυπρος, Κορκα, Μορονι, Μορρονι, χριστιανισμος, χριστιανικα συμβολα, χριστιανικο συμβολο, κυνοκεφαλος, μελχισεδεκ, Μελεαγρος, Ιησους, φραγκοκοτα, φραγκοκοττα, παθη Ιησου, περδικα, εμβλημα, διαβολος, κυπριακη εκκλησια, 13ος αιωνας, αγιος Γεωργιος, ουρα φιδιου, φιδι, σανδαλια, ψηφιδωτο δαπεδο, χριστιανικη βασιλικη, 4ος αιωνας, γοτθικος καθεδρικος ναος, τριανταφυλλο. εννεαφυλλο, Αμμοχωστος, κομβοι του Σολομωντα, Σολομων, γεωμετρικα διακοσμητικα μοτιβα, μαθηματικα, Σφραγιδα του Μελχισεδεκ, αρχαιο συμβολο, Μορμονος, Μορμονοι, Μεσογειος, ροδο, ροδον

Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ