Τουριστική ανάκαμψη στην μετά-covid εποχή - του Κ. Κουσκούκη

Τουριστική ανάκαμψη
στην μετά-covid εποχή

Η μάστιγα της πανδημίας covid-19 ως νέα πανώλης, η υπερπληροφόρηση και η παραπληροφόρηση που ανατρέπουν σταθερές σε όλους τους τομείς, δημιουργούν ψυχολογική και συναισθηματική κόπωση σχεδόν σε όλους, ενώ η πρόκληση της εύρεσης τρόπος σωματικής άσκησης  λόγω του lock down, οδηγεί περισσότερους ανθρώπους να λαχταρούν τους ανοιχτούς χώρους στην ύπαιθρο, τα ταξίδια δε στην φύση αναμένεται να είναι μια από τις μεγαλύτερες τάσεις το 2021.

Το μέλλον παραμένει αβέβαιο καθ' όσο οι τάσεις που εμφανίστηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης είναι πιθανό να συνεχιστούν και το 2021. Το 2020 ήταν μια πρωτόγνωρη χρόνια για την παγκόσμια ξενοδοχειακή βιομηχανία, γι’αυτό και οι ξενοδόχοι, μετά την αναπάντεχη κρίση, προετοιμάζουν τον δύσκολο δρόμο της ανάκαμψης στα επίπεδα του 2019 δίνοντας προτεραιότητα στην εξοικονόμηση κόστους το 2021 αυξάνοντας την εστίαση στο άμεσο κανάλι για να μειώσουν πληρωμές προμήθειας σε τρίτα κανάλια διαμονής.

Ο τοπικός τουρισμός θα συνεχίσει να είναι κρίσιμος για την ανάκαμψη των ξενοδοχείων με τον αυξανόμενο αριθμό ξενοδόχων να αναδιαμορφώνουν και τις στρατηγικές marketing γύρω από τις τοπικές αγορές από το επόμενο έτος καθ' όσο οι επισκέπτες απαιτούν αυξημένη επικοινωνία σε όλα τα στάδια της ταξιδιωτικής τους εμπειρίας με πιστοποιημένα πρωτόκολλα πρόληψης επειδή δε τα διεθνή ταξίδια είναι σε μεγάλο βαθμό αναμονής στο άμεσο μέλλον, οι ξενοδόχοι όμως προσαρμόζουν τις προσφορές για τις εγχώριες ταξιδιωτικές αγορές ώστε να συμβάλλουν στην τοπική οικονομία, επενδύοντας σε ταξιδιωτικές εμπειρίες στην ίδια την χώρα με περιβαλλοντική ευθύνη για οικονομική βιωσιμότητα.

Οι ξενοδόχοι πρέπει να συνεχίσουν και το 2021 να εφαρμόζουν ευέλικτες πολιτικές ακυρώσεων, καθώς οι άνθρωποι εξακολουθούν να ανησυχούν για το πως θα εξελιχθεί η πανδημία, προσφέροντας ακόμη και επιστροφές ακυρώσεων με τη μορφή πίστωσης για μελλοντική διαμονή, με αποφυγή συρρίκνωσης της ρευστότητας, να παραμείνουν ανταγωνιστικοί, να διατηρήσουν όμως την ακεραιότητα των τιμών κυρίως στο Food & Beverage  και τα vouchers, ενώ οι υπηρεσίες φαγητού και κατανάλωσης των ξενοδοχείων πρέπει να συνεχίσουν να ανακαλύπτουν νέους τρόπους εξυπηρέτησης των πελατών. Περαιτέρω επιβάλλεται να επενδύσουν και σε soft brands  καθώς τεράστιος αριθμός ανεξάρτητων boutique Hotels επιθυμούν να ενταχθούν σε soft brands που αναμένεται να αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα πέντε χρόνια ως franchises.

Η ανάγκη για κοινωνική απόσταση έχει αυξήσει την ζήτηση για υπαίθριες εμπειρίες περιπέτειας, όπως θαλάσσια σπορ και πεζοπορίες σε εθνικά πάρκα, όπου κοινωνική απόσταση εφαρμόζεται πιο εύκολα, ενώ οι κορυφαίες τάσεις για προσωπική υγεία, φυσική κατάσταση, ψυχική υγεία και ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, αυξάνονται όπως και τα άτομα που θέλουν εποχιακές μεταναστεύσεις και διαμονές ευεξίας, αναζητώντας ειδικά καταφύγια ευεξίας για αποκαταστατικές θεραπείες και υγιεινές δραστηριότητες με στόχο την αυτοβελτίωση και αυτοφροντίδα.

Οι άνθρωποι αναζητούν να αποσυμπιεστούν, όμως η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα διεθνή ταξίδια θα αργήσει να ανακάμψει, οπότε θα ψάχνουν τρόπους για να απολαύσουν χαλαρωτικές διακοπές πιο κοντά στο σπίτι, οι διακοπές απομακρυσμένης εργασίας, καθόσον η τεχνολογία της 4ης βιομηχανικής επανάστασης επιτρέπει σε πολλούς εργαζόμενους να εργάζονται αποτελεσματικά, εκμεταλλευόμενοι την ευκαιρία για χαλάρωση και δραστηριότητες ευεξίας εξ αποστάσεως.

Η κοινωνική απόσταση είναι κορυφαία επιλογή για όλους τους ταξιδιώτες, γι αυτό οι προορισμοί με μικρούς πληθυσμούς και άφθονο χώρο είναι σημαντικοί στην απόδραση ευεξίας, το 2021 δε, οι ταξιδιώτες θα επιλέξουν θέρετρα ευεξίας που έχουν δεσμευτεί για βιώσιμες πρακτικές που υιοθετούν μια ολιστική προσέγγιση για την διαμονή των επισκεπτών με μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ, ΕΔΩ.

Συμπερασματικά, η καταπολέμηση των ειδικών ψυχολογικών επιπτώσεων του lock down και διαβίωση μέσα σε μια ατμόσφαιρα εντάσεων, φόβου και σύγχυσης και ηθικής κρίσης, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιβάλλει εξατομικευμένες αποδράσεις για χαλάρωση και ψυχική ανάκαμψη μέχρι τον καθολικό εμβολιασμό, καθ' όσο ουδείς δεν είναι ασφαλής αν δεν είμαι όλοι, χωρίς άνιση κατανομή και προβάδισμα των πλουσίων οικονομιών, παρά το τεράστιο κόστος στο πλανήτη. Επιβάλλεται να εφαρμόσουμε πρακτικές συναισθηματικής νοημοσύνης καθ' όσο η ενσυναίσθηση αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο των προτεραιοτήτων στις διανθρωπικές  σχέσεις για ψυχική ανάταση, σε  μια πολλά υποσχόμενη ανάκαμψη του τουρισμού της χώρας μας με ποιοτικά χαρακτηριστικά που επιβάλει ο τουρισμός πολυτελείας και ο πράσινος μετασχηματισμός για την αξιοποίηση των πόρων του Next Generation eu, προς απεξάρτηση της διασωληνωμένης τουριστικής οικονομίας μας, με τις ανυπολόγιστες και απροσδιόριστες ακόμη συνέπειες. 

ΠΗΓΗ: ΕπιχειρείνDeal της Realnews, Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2020. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 13.2.2021.

Τουριστικη ανακαμψη, covid 19, Κουσκουκης, τουρισμος, κορωνοιος, κορονοιος
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ