ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ και ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ των χωριών της ΘΗΒΑΣ στ’ αρβανίτικα - του Σπ. Παπανικολάου

ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
και ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΑ
των χωριών της ΘΗΒΑΣ
στ’ αρβανίτικα

ΔΑΣΚΑΛ ΑΡΜΠΑ ΝΤΟ ΑΠΟΚΟΝΤΙ
ΕΔΕ ΤΙΜΟΛΟ Ι ΚΑΤΟYΝΤ Ι ΦΙΒ(Α)

 

Του Σπύρου Παπανικολάουsepapiros@gmail.com,

μηχανικού του Εμπορικού Ναυτικού, master in BUSΙΝESS ADMINISTRATION,

Βοιωτού, κατόχου της αρβανίτικης διαλέκτου


ΠΡΟΛΟΓΟΣ


Η ΑΡΒΑ ΝΤΟ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ Η ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΑΡΘΡΩΜΕΝΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΈΝΗ, ΜΕ ΜΕΤΡΟ ΓΡΑΜΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ. ΤΗΝ ΜΙΛΟΥΣΑΝ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΟΛΟΙ ΟΙ ΜΥΗΜΕΝΟΙ. ΒΑΣΙΛΙΚΗ - ΑΡΧΟΝΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ. ΤΗΝ ΜΙΛΟΥΣΕ Η ΜΟΡΦΩΜΕΝΗ ΦΑΡΑ ΚΑΣΤΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΟΛΟΥ, ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΟΙ ΑΤΛΑΝΤΙΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΙΝΥΕΣ.

ΠΟΛΥ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΤΗΝ ΕΜΑΘΕ ΚΑΙ Ο ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΑΥΤΗΝ ΜΌΝΟ ΜΙΛΟΥΣΑΝ.

ΕΤΣΙ ΕΓΙΝΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΓΛΩΣΣΑ!!!

ΛΕΓΕΤΑΙ (η / ι) ΝΤΟ.[1]

ΟΙ ΕΝΟΡΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΙ ΕΦΕΥΡΕΤΕΣ ΤΗΣ ΤΕΛΕΙΑΣ ΑΥΤΗΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΑΡΘΡΩΣΗΣ ΕΙΝΑΙ Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΦΑΡΑ των ΕΛΛΗΝΩΝ, οι ΓΚΡΕΕΚ[2], οι ΣΕΛΛ(ΗΝΕΣ)[3], οι ΙΕΡΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΝΤΕΙΟΥ ΝΤΟΝΑ[4], ΟΙ ΝΤΟ ΝΤΟΝ[5]. ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΗΣ ΑΡΒΑ ΝΤΟ. ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΔΑΣΚΑΛ Ι ΝΤΟ. ΔΑΣΚΑΛ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ (ΣΚΟ) ΠΕΡΝΑ ΜΕ ΣΚΑΛΑ ΚΑΤΩ ΣΤΗΝ ΔΑ ΣΤΟΝ (ΝΑΟ) ΣΤΗΝ ΜΑΝΤΙΣΣΑ ΘΕΟΤΗΤΑ ΝΤΟΝΑ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΑ ΝΤΟ ΤΩΝ ΠΙΣΤΩΝ. (ΑΥΤΑ ΓΙΝΟΝΤΑΝ ΤΕΛΕΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΠΛΗΡΗ ΤΑΞΗ ΚΑΙ ΜΥΣΤΙΚΟΤΗΤΑ[6]).

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΛΕΓΕΤΑΙ ΝΤΟ[7]. Η ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΕΙΝΑΙ Ηατλ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:

Γ. Λεκάκης «Ήπειρος, η γωνιά που πέτρωσε στο 5».

ΠΡΙΝ ΤΟ ΑΡΒΑ ΝΤΟ, ΤΟ ΟΝ ΜΙΛΟΥΣΕ ΑΝΑΡΘΡΑ ΔΗΛΑΔΗ ΜΙΛΟΥΣΕ ΑΝΑΡΘΡΗ ΑΥΔΗ! Η ΑΡΘΡΩΜΕΝΗ, Η ΜΟΥΣΙΚΗ Ι ΝΤΟ, ΦΩΝΗ. ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΕΘΗΚΑΝ ΚΑΤΑΛΗΞΕΙΣ ΚΑΙ ΔΙΕΧΩΡΙΣΘΗ Η ΑΡΘΡΩΣΗ ΣΕ ΣΥΛΛΑΒΗ. ΑΥΤΟ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΑΝΑΟΥΣ ή ΔΟΥΡΕΙΟΥΣ[8] και ΓΙΟΥΝΙΟΥΣ[9] (ΕΝΩΜΕΝΟΥΣ) ΑΘΗΝΑΙΟΥΣ, ΩΔΗ.

 ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΓΙΑ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ «ΚΑΤΕΚΛΥΣΘΗ». ΟΙ ΑΠΥΘΜΕΝΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑ ΤΩΝ ΣΕΛΛ(ΗΝΙΩΝ) ΚΑΤΑΧΩΘΗΚΑΝ…

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΑΜΥΗΤΟΙ ΠΟΥ ΜΙΛΗΣΑΝ Ι ΝΤΟ ΕΙΝΑΙ Η ΦΑΡΑ ΑΡΒΑ ΡΙ (ΑΡΒΑΡΙ = ΜΕΝΩ-ΖΩ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΡΒΑ).

ΧΙΛΙΔΕΣ ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΓΟΤΕΡΑ ΟΙ ΡΩΜΙΟΙ ΤΟΥΣ ΟΝΟΜΑΣΑΝ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ. ΔΗΛΑΔΗ Η «ΑΓΡΑΜΜΑΤΗ, ΒΑΡΒΑΡΗ ΚΑΙ ΑΞΕΣΤΗ ΦΑΡΑ». ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΝΕΑ ΔΙΑΛΕΚΤΟ. ΚΑΙ ΜΙΛΟΥΝ ΜΙΑ ΑΓΝΩΣΤΗ «ΒΑΡΒΑΡΙΖΟΥΣΑ» ΓΛΩΣΣΑ. ΟΙ ΡΩΜΙΟΙ ΣΟΦΟΙ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΝ ΤΗΝ ΑΡΒΑ ΝΤΟ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΤΟΥΣ. ΕΤΣΙ ΟΙ ΓΚΡΕΕΚ ΟΝΟΜΑΖΑΝ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΡΒΕΡΙ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΤΟΥΣ ΕΙΠΑΜΕ ΑΡΒΑΝΙΤ.

ΤΟΣΟ ΑΠΛΑ!!!

ΚΑΤΟΥΝΤ (Χωριό)

ΚΑΤ- = κατά - κάτω. ΟΥΝΤ =όντος.

ΚΑΤΟΥΝΤ = Το όντος κάτω – το όντος όνομα του χώρου, του χωριού.

 

ΧΩΣΤΙΑ

ΧΩ- =χωσιά ΣΤΙΑ = ΕΣΤΙΑ

ΧΩΣΤΙΑ =Η εστία του είναι κτισμένη σε χωσιά σε(φωλιά γης)

 

ΚΑΚΟΣΙ

ΚΑ-= κατά -κάτω ΚΟΣ-= Το κομμένο Ι= άρθρο «η γλώσσα ντο έχει ένα μόνο άρθρο το ι που τοποθετείται με πολλούς τρόπους, συνήθως στο τέλος της λέξεως «

ΚΑΚΟΣΙ= Το ακριβώς πάνω στο κοφτό

Το χωριό πράγματι είναι κτισμένο σε ξαφνικά κοφτό μέρος δίπλα στο πανάρχαια πόλι ΘΙΣΒΗ.

 

ΘΙΣΒΗ

ΘΙΣ-= αμμώδες σημείο, όχθη. ΒΗ = βιώνω, ζω.

ΘΙΣΒΗ πανάρχαια προ-μύθου βοιωτική πόλις κτισμένη στις όχθες αλυκής (λυκέρι - λιμνούλα) Είναι φανερό ότι ήταν παραλίμνιος «πόλη». Ήταν σημείο εκβολής του ποταμού καναβάρι

ΚΑΝ-κανάλι ΑΒ- αβαίνει Ρ-ρέει Ι άρθρο (ο χείμαρρος καναβάρι πηγάζει από το βουνό Ελικών διέσχιζε΄ τον κάμπο αρκετών χωριών και εκβάλει στο λικέρι.

Τα τρία νοήματα της λέξεως ΘΙΣ.

α) ΘΙΝ - Αρχικά είχε την έννοια, του φύομαι γεννιέμαι. Όμηρος «μη θιναι» (να μην φυτρώσεις) Διότι άμα θίναι θα περάσεις στο Άδη. Δηλαδή άμα γεννηθείς θα πεθάνεις. Ο πατέρας ονομάζονταν και ΤΙΤΙΣ (θύτης) στα προ-ομηρικά χρόνια.

β) Θι - τίθεται στο τέλος Για να τονισθεί η σημασία, σε πολλά ουσιαστικά -επίθετα αλλά και αντωνυμίες. πχ λέμε οίκοΘΙ άλλο-ΘΙ κατακάΘΙ κάτωΘΙ

γ) Θινες= αμμώδεις σωροί, αμμώδεις ακτές, παραλία, ακτή, όχθη. Ομήρου Ιλιάς.»πάρα θιν αλός»- «πάρα θίνα θαλάσσης « = παραθαλάσσιο - παράλιο.

 

ΝΤΟΥΜΠΡΕΡΑ (ΔΟΜΒΡΑΙΝΑ)

ΝΤΟΥ- = Τάχιστη νοητή κίνηση. «Τάχιστόν πάντων νους εστί- Θαλής Μιλήσιος « (θα κάνω ντου, ρε πονηρή) ρεμπέτικο άσμα. Τούρκικη μας λένε οι α μέντορες ακαδήμιοι δεν μας την ετυμολογούν όμως!!! απλώς το είπε ο νομπελίστας χ καθηγητής! (δηλαδή οι αρβανίτες όλοι έκαναν μάστερ στην Πολη!!

 ΜΠΡΕ- = βρε(χει) ΡΑ- = πολύ δυνατή ροή (εδώ νερού) ΡΑ σημαίνει και κτυπώ Θα καταλάβατε γιατί λέμε η «ράχι) είναι πανάρχαια προ ομηρική λέξις και όχι Αττική.

ΝΤΟΥΜΠΡΕΡΑ = Το ταχύτατο δυνατό και ξαφνικό βρέξιμο -νεροποντή. Δηλαδή χωριό με ξαφνικές δυνατές βροχές.

 

ΤΑΤΙΕΖΑ (ΟΝΟΜΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΞΗΡΟΝΟΜΗ ΠΟΥ ΑΝΗΚΕ ΣΤΗΝ ΔΟΜΒΡΑΊΝΑ)

Τ-= Το αρχικό σημείο, η αρχή. ΑΤΙ-= ατιω εκτίω αποτιμώ – γεννιέμαι εκπληρώνω αποτιμώ. ΕΖΑ = και ζω, και διάγω ζωή. (στην Αττική γλώσσα το ΖΑ μπαίνει μπροστά) ζάπλουτο ζάλωμα ζακέτα ζάλη.(Τόσο άγνωστη γλώσσα τα αρβανίτικα)!!

ΤΑΤΙΕΖΑ =Το αρχικό μέρος που σε υποδέχεται, που σου κάνει την τιμή. να γεννηθείς να εκπληρώσεις τα της ζωής και να αποτιμήσεις.

 Θεωρώ πως είναι το σημείο που πρώτο εγκαταστάθηκε κάποια οργανωμένη μεταναστευτική φάρα Γκρεκών(που μιλούν την αρβανίτικη), και από κει απλώθηκε στα γύρω μέρη να κτίσουν τα χωριά, Οργανωμένα. Άρα σημαίνει το γονικό. Των γονιών μας Σημείο.

 

ΞΕΡΟΜΙ (ΞΗΡΟΝΟΜΗ)

ΞΕΡ-=ξερό στεγνό ΟΜ-= όμοιο ομώνυμο Ι άρθρο

 Χωριό που είναι ομώνυμο του ξερού λέγεται Ξηρονομή

 

ΤΙΦΑ (σήμερα ονομάζεται Αλυκή)

Τ-αρχικό σημείο Ι- άρθρο ΦΑ- τα φαεα τα ευ,τα αγαθά, τα καλά. Τα πλούτη.

Το αρχικό σημείο προς τα φωτεινά τα ναυτικά την αναζήτηση, τα πλούτη, ονομάζεται Τιφα

 Η ΤΙΦΑ ΕΙΝΑΙ λιμάνι των ατλάντων Θηβαίων, στον κορινθιακό κόλπο. Θα έπρεπε να έχει ελεγχθεί με μεγάλη προσοχή από αρχαιολόγους ποιος ποιοι και γιατί;; κατασκεύασε ένα τόσο ασφαλές και προσεγμένο λιμάνι Προσωπικά θεωρώ πως εδώ βρίσκεται το πανάρχαιο προμηθεικό ατλάντων ΑΡΓΟΣ. Το Άργος είναι άρχος και αρχή αρχηγός

Και άρχων. Κάτι τέτοιο είναι και οι Άτλαντες Θηβαίοι.

 Από εδώ θα πρέπει να ξεκίνησαν πολλές από τις Αργοναυτικές περιπλανήσεις των ατλάντων Θηβαίων. που όργωναν τον κόσμο όλο. Αυτό μαρτυρά το ασφαλέστατο σημείο διαμονής των κατοίκων, δηλαδή στον κρημνιαίο λοφίσκο. Το κυκλώπειο κάλλιστο τειχισμένο (χωριό και λιμένας) Το όνομα ΤΙΦΑ. Ο Γουλάς στο βουνό ψηλά, επιλεγμένο σημείο τείχισής Πύργου ώστε τα να ελέγχουν όλα. Όλο τον κορινθιακό κόλπο, αλλά ταυτοχρόνως και την εσω γη Οι άτλαντες Θηβαίοι που κυριαρχούν παντού είναι σημεία και στοιχεία προσοχής για τους αρχαιολόγους.

 

ΚΑΡΑΝΤΑ (νυν ΕΛΛΟΠΙΑ)

ΚΑΡΑ-= ΚΑΤΑ διότι το ΡΑ σημαίνει μεγάλη δύναμη κατα ροής. κτύπημα.

 ΑΝΤΑ = αντάμα εντελώς. Αντά = πρόσωπο με πρόσωπο, δηλαδή αντάμα « Άντα ιδείν =«κοιτάζω μπροστά (από κάποιον- από κάτι). Αντά= (τοποθετημένο) εντελώς-κατά Εντελώς αντάμα.

ΚΑΡΑΝΤΑ= Σημαίνει το κατά κάτω, το εντελώς, το αντάμα με το (έδαφος) Το εντελώς επίπεδο. Το χωριό αρχικά πρέπει να ήταν κτισμένο άλλου. Σε επίπεδο μέρος.

 

Οι γλωσσολόγοι δεν μας ετυμολογούν το άστοχο και άσχετο τούρκικο όπως λένε «μαύρη πέτρα» Το θέμα δεν είναι οι τούρκοι αλλά οι δικοί μας ακαδήμιοι.!!

Το καρά δεν είναι τούρκικο όπως μα έχουν μάθει. Το ΡΑ είναι πανάρχαιο. Σημαίνει πρωτίστως την υπέρτατη ροή φωτός που απλώνεται σε όλο το πλανήτη. Η ροή φωτός ΚΑΤΑβαίνει αστραπιαία. Κτυπά. Κλητική του ΡΑ είναι Ω-ΡΕ!! (ω-ρε συ! Ω-ρε Μήτρο ! Μας τα έχουν όλα παραμορφώσει ωρέ!!!!

«Οι Ραμολί - α μέντορες. συνεδριάζουν χάμου ρεύονται, χασμουριούνται και καταλήγουν. Δάνειο αντιδάνειο. Ίσως τουρκικό μπορεί βαλκάνιο μάλλον λατινικό. Τορός υπάρχει ξεκάθαρος! λαγωνικά όμως; Το α μέντορ είναι παιδάκι του πα- μέντουρ. ραμολί σημαίνει. Το μ το μέντι(μυαλό) είναι ΡΑ. Κτυπημένο, βαρεμένο πεπόνι Βαρεμένο μυαλό. Το μαλάκιο.

 

ΕΛΛΟΠΙΑ

ΕΛΛ = το μέσα στην λαμπρότητα, Το έλλαμπον. ΟΠ- = όπσις- όψις- πρόσωπο. Ι = άρθρο Α =απλωμα Κανονικά λέγεται ΕΛΛΟΠΙ(το Α είναι η Δωρική κατάληξη.

ΕΛΛΟΠΙΑ= λαμπρό πρόσωπο - όψη - φάτσα. Δηλαδή Το χωριό που έχει πρόσωπο ολόλαμπρο.

 ΦΩΤΕΙΝΗ και λαμπρή είναι και η νύμφη Ελλοπία. Είναι η Δούρεια αντικατάσταση της πανάρχαιας Ντόνα.

 

ΘΕΣΠΙΑΙ

ΘΕΣ- =θέση Π- =πόστο πέρασμα Ι-= άρθρο ΑΙ =Επάνω

ΘΕΣΠΙΑΙ = Η θέση πάνω σε πόστο. Δηλαδή θέση πρώτη- Θεσπέσια (γνωρίζουμε ότι το χωριό δεν ήταν πανάρχαια στο σημερινό μέρος) Ήταν θα λέγαμε πέρασμα κόμβος. πόλις πέρασμα προς Ασκραία Μούσα και προς το λιμάνι Τιφα.

 

ΚΑΤΣΚΑΒΕΛ

ΚΑΤ-= κατά ΣΚ- = στα κοφτά- στην- «κόκα»- στο καύκαλο. ΒΕΛ- = βέλειν βλέπειν =(βάλλειν με τα μάτια μου)

ΚΑΤΣΚΑΒΕΛ = Δηλαδή κατά(απάνω) στη κεφαλή, στο κοφτό (υψώματος), βάλ(λειν) -βλέπειν.

Μέρος, ακριβώς πάνω στα τσακισμένα (υψώματος) με απεριόριστη θέα.

 

ΑΣΚΡΗ - ΠΑΛΙΟΠΑΝΑΓΙΑ

Τα πανάρχαια προ Ησιόδου χρόνια υπήρχε ο ιερός ναός της μιας και μόνο Μούσας. « ΕΛΙΚΟΝ ΑΣΚΡ. ΜΟΥΣΑ.»Αυτό είναι το όλον όνομά της. ΕΛΙΚΟΝ-Σημαίνει ελιω και οικώ κινούμαι ελικτικα- κυλιέμαι - οικώ και νεω. ΑΣΚΡ-Σημαίνει αρχή σάλου έσω νους, κυρία κεφαλή, Μακάρια. ΜΟΥΣΑ. Το γράμμα Μ= σημαίνει όλα τα αγαθά- όλα τα καλά. Υλικά και πνευματικά. ΟΥΣΑ και ΟΥΣΙΑ.

ΜΟΥΣΑ Σημαίνει Η φέρουσα η προσφέρουσα όλα τα αγαθά ότι υπάρχει καλό. (αρά κάτι σαν την παναγία σήμερα). Η ΜΟΥΣΑ ελατρεύετο και ε τιμάτο από όλους. Για να μπεις στον ναό έπρεπε να περάσεις από πλήθος αφιερωματικών. Ο ναός Δεν πειράχτηκε δεν καταστράφηκε ούτε από τους Πέρσες. Λειτουργούσε μέχρι πρόσφατα τα χρόνια των Ρωμιών. Κατακλύστηκε και αυτή!! Τα αφιερώματα εξαφανίσθηκαν.

 Η Μούσα ετιμάτο με ευλάβεια. Πλήθος κόσμου καθημερινά προσέτρεχε για προσκύνημα από όλα τα μέρη. (Κάτι σαν την Παναγιά Τήνου) χιλιάδες χρόνια Αργότερα, έγιναν αρχικά τρεις και υστερότερα εννέα, οι εννέα Μούσες στη μυθολογία μας συμβολίζουν μόνο τα πνευματικά αγαθά, Τις τέχνες και την γνώση. Μητέρα των μουσών Θεωρείται η Τιτάνια Μνημοσύνη. Και όλα τα άριστα πνευματικά αγαθά καλλιτεχνήματα φυλάσσονται για να τα βλέπουμε να τα μνημονεύουμε και να μαθαίνουμε στο μουσείο.

Άρα μουσείο προέρχεται από την ΤΙΤΑΝ Θεότητα και όχι την μουσική.

 

ΛΕΥΚΤΡΑ

ΛΕΥ-= λίαν ευ δηλαδή τα πάρα πολλά αγαθά ΚΑΤΡΑ που κάτα ρέουν -καταρρέουν άπλετα.

«Ο Μαρκόπουλος στο λαϊκό άσμα βάζει τα λόγια αυτά στον απλό φτωχό λαό. ΣΑΜΠΑΡΑΚΑΤΡΑΝΕΜΙΑ. δηλαδή τα τάμπαρα (τα ορθάνοιχτα) κατρανεμια (κατρακυλούν - ρέουν και νέμονται μόνο λίγοι. Εμείς οι φτωχοί νέμια νέμια. Τίποτα Τίποτα. Έλεος.. έλεος!!

ΛΕΥΚΤΡΑ Πανάρχαια πόλις. Προσοχή στην σοφία!(νόημα)

Αυτός είναι και ο λόγος που οι Αρβανίτες που ήξεραν το νόημα της αρχαίας πόλεως χιλιάδες χρόνια αργότερα ονόμασαν το νέο χωριό τους Παραπούν για. (όνομα που μέχρι πρόσφατα έφερε το χωριό)

 

ΠΑΡΑΠΟΥΝ ΓΙΑ

ΠΑΡΑ- χρήμα ΠΟΥΝ- δουλειά ΓΙΑ είναι

 Σημαίνει ακριβώς χρήμα και δουλειά υπάρχει!!! Δηλαδή έχει αφθονία παραγωγής και πάντα υπάρχει δουλειά και παράς. Πράγματι και σήμερα φημίζεται και για την ποικίλη και άφθονη παραγωγή. Δύσκολο να βρεις φτωχή οικογένεια!

Τι νομίζεται πως «παράς» είναι τούρκικη λέξις; που μας μαθαίνουν

 οι « διαφωτιστές μας «; Οι τούρκοι είναι χθεσινός λαός δεν ξέρει τιποτα! ΔΕΝ υπάρχει απολύτως τίποτα Τούρκικο (ας μας τα ετυμολογήσουν επί τέλους οι κορυφαίοι μας ακαδημαϊκοί που το δέχονται!

«Παρά» Πανάρχαια λέξη των σοφών ΣΕΛ(ήνιων) ιερέων της Ντόνα. Σημαίνει το αντί τιμο το νόμισμα για να την περάσεις, για να πας» Πάρα « πέρα. «παρά» για πέραν πέρασμα και σε χρόνο και σε χώρο. «Σε ένα κοσμολογικό επίπεδο σημαίνει, για να περάσεις στην πέραν ζωή στην Χαρωνία μέσω της λίμνης αχερο ντο «Από το πανάρχαιο αυτό «παρά» πηγάζουν όλα» τα πάρα και παρά « και στην Αττική και στη σημερινή μας γλώσσα. Πρέπει να ξέρουμε ότι το μοναδικό νεκρομαντείο του κόσμου, είναι το πριν τουλάχιστο 8000 π.Χ. και είναι στη Θεσπρωτία (ΘΕΣΠΡΟΤΙ) αρβανίτικα δηλαδή Θέση πρώτη!!! Η ΘΕΣΗ ΠΡΩΤΗ Η ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΟΝΤΟΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΚΡΟ ΜΑΝΤΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ. Ο τρόπος που λειτουργούσε το νεκρομαντείο είναι κάτι το απίστευτο και όμως αληθινό. Οι γνώσεις των ΣΕΛΛ(ηνιων) και οι τεχνικές επικοινωνίας με τους νεκρούς είναι μοναδικές και ασύλληπτες (Αν δεν είχαμε την μαρτυρία του Ομήρου (Οδύσσεια) και δεν το είχαμε ανακαλύψει «αχαλίνωτη και αρρωστημένη φαντασία» θα μας έλεγαν οι Νομπελίστες. Χωρίς γνώση της παγκόσμιας ΝΤΟ δεν μπορείς να γνωρίσεις, ούτε γλωσσολογία ούτε αρχαιολογία.

 

ΚΑΠΑΡΕΛΙ

ΚΑΠ - = η καπαλή - κεφαλή – η εξοχή προεξοχή εδάφους.

Α-= απάνω Ρ-= ρέει ΕΛ- =ελύε-ι κυλιέται Ι= άρθρο

ΚΑΠΑΡΕΛΙ= Χωριό, ελυκτικα απλωμένο πάνω σε προεξοχή εδάφους.

 Προσοχή! στην λακωνικότητα στη συμπύκνωση όλων αυτών των νοημάτων σε μια λέξη.

 

ΒΙΛΙΑ

ΒΙ- = Βάλλω τάχιστα κάτι με την ματιά μου. Βιδώνω με τα μάτια μου. ΛΙΑ-= λίαν -πολύ

ΒΙΛΙΑ = μέρος που μπορεί κάποιος να βλέπει απεριόριστα -τα πάντα. Άρα Τι το καλύτερο για παρατηρητήριο. (καταλάβατε τώρα τι σημαίνει Βίλα ;; Όλα είναι αρμπεντι και όχι Ελληνικά

 

ΒΑΓΙΑ

ΒΑΓ-= βάλλω με την ματιά μου γη. ΙΑ αστραπιαία (ίειμι= είμαι γρήγορος όπως ο ιός το βέλος.. μόνο η ματιά και το μυαλό είναι (τάχιστα όλων)

ΒΑΓΙΑ = Μέρος που βλέπεις μπροστά μόνο απέραντη γη. (καλλιεργήσιμη) Το χωριό πράγματι αντικρίζει μόνο κάμπο.

 

ΤΑΧΙ

Όλες οι λέξεις προέρχονται από τους σοφούς ΣΕΛΛ(ην) και την Ι ΝΤΟ γλώσσα.

Εδώ το Τ- σημαίνει το σταθερό σημείο αρχής. Το Α- αρχή (ροής – κάθε ρήματος κάθε κίνησής)

 Το Χ- Αρχικά και Κοσμογονικά σημαίνει το Χ Χάμω σημείο επικοινωνίας με την χάμω χθόνια θεότητα ΝΤΟΝΑ. Που μιλούσε την γλώσσα ΙΝΤΟ ΔΗΛΑΔΗ γράμματα με τριμερή νοήματα. Τον κώδικα αυτόν μόνο οι δημιουργοί και εμπνευσμένοι Σελλ(ΗΝ) οι δάσκαλοι αποκωδικοποιούσαν για να δώσουν ΝΤΟ. την κατά βούλησή της. που μπορεί να είναι και χάρος και χαρά και χαράδρα και χαραυγή και χαλάλι και χαράμι και χαβάς και χαλάς και χάχας και χάνος. Έτσι οπού Χ γράμμα, σημαίνει το άγνωστο. Παγκόσμια.

 Το γράμμα Χ για μας εξαρτάται και εξηγείται από τα εκατέρωθεν γράμματα. Εδώ το συνεχόμενο γράμμα είναι το Ι που σημαίνει (η κάθετη και αστρο φωτεινή ακτίνα ακίδα. Με αστραπιαία ταχύτητα και δύναμη.

ΤΑΧΙ σημαίνει Σημείο αρχής Προς όλες τις κατευθύνσεις.

Είναι δηλαδή σημείο συνεχούς μετακίνησης, και κίνησης από και προς. Αρά είναι η πιάτσα. Σημείο συνάντησης ανθρώπων-ζώων αγαθών.

 ΤΑΧΙ = Σημείο σταθερό εκκίνησης και επανεκκίνησης (ανθρώπων η πραγμάτων, εμπορευμάτων μεταφορών.

 Άρα ΤΑΧΙ πανάρχαια σήμαινε κάποιο σημείο, μέρος μιας πόλεως που περιμένουν πελάτες τα κάρα μεταφοράς η τις άμαξες μετακίνησης ανθρώπων με κομίς (κομίσιον κόμιστρο)

Το ΤΑΧΙ έγινε ΤΑΞΙ Παγκόσμια. Είναι παράδειγμα πως η γλώσσα ΝΤΟ ονόμασε τον κόσμο όλο. Από τους « σοφούς» Αυτό λέγεται δάνειο η αντί δάνειο. Εμείς βέβαια που είμαστε πιστοί στον μύθο, μυθοποιούμε και τον»δάσκαλο»

 

ΜΑΥΡΟΜΑΤΙ

Μ – (το γράμμα Μ χρησιμοποιείται ΚΑΙ για να δηλώσει συγκριτικό βαθμό επιθέτου.) λέμε. « μ σιούμ - μ πάκ - μ άφρ «πιο πολύ. πιο λίγο. πιο κοντά».

 ΑΦΡ-= Σημαίνει κοντινό -σε λίγο χρόνο- πιο κοντά. (Ο αφρός γρήγορα -σε ελάχιστο χρόνο χάνεται). ΡΟ -=ροή απόσταση-δρόμου Μ-= αγαθά καλά ΑΤ- ατιω – αποτίω συνεχώς.

ΜΑΥΡΟΜΑΤΙ -ΜΑΦΡΟΜΑΤΙ. Είναι το μέρος που τιεται (είναι κτισμένο πιο κοντά στα αγαθά. Το χωριό πράγματι πιο κοντα από αλλα αρβανιτικα χωρια στον κάμπο της κοπαίδας

Προσοχή!!! Μια λέξη πόσα εκφράζει.

 

ΟΓΧΗΣΤΟΣ

ΟΓΧ-το Ο ορισμένο σημείο γης Χ (κέντρο) ΙΣΤΟΣ ο ιστός το σύμπλεγμα των βοιωτικών πόλεων.

Το κέντρο των πολλών βοιωτικών πόλεων λέγεται ΟΓΧΙΣΤΟΣ.

Σήμερα έχουμε ακόμα τα πανάρχαια απομεινάρια του σημείου Χ. Είναι το αρχαιότατο Καβείρια. Είναι οι πρώτοι Κάβειροι. Όλα τα άλλα Καβείροι κτίστηκαν χιλιάδες χρονια αργοτερα.

ΚΑΒΕΙΡΟΙ > ΚΑΒΙΡΟΙ

ΚΑΒ- Κάτω βιουν. ΡΙ – Μένουν ζουν.

 Ο Καβείριος «ναός» είναι πάντα υπόγειος και η ιστορία των Καβείρων πανάρχαια Προμηθεικη Ατλάντια, και πολύ ενδιαφέρουσα. Η υψηλου βαθμου μύηση ηταν για ελάχιστους.

 

ΑΚΡΑΙΦΝΙΟ

ΑΚΡ- άκρη-αρχή ΕΦΝΙ- αιφνιδιασμού Ο Ορισμένο Σημείο.

 Το ακραίο σημείο επίθεσης και αιφνιδιασμού κάθε απειλής που πλησιάζει στα σύνορα των βοιωτικών πόλεων. Ονομάζεται ΑΚΡΑΙΦΝΙΟΝ.

 

ΚΥΡΙΑΚΙ

ΚΥΡΙΑ-= Κυριαρχία ΚΙ εκεί

 Το χωριό Εκεί είναι κυριαρχία των Θηβαίων.

 

ΑΡΑΧΩΒΑ

ΑΡΑ- θέμα Λέξις που αναμένει συνέχεια ς ΧΩ- χωμάτινης καλλιεργήσιμου γης. ΒΑ βατο μέρος

 Είναι χωριό με συνέχειας καλλιεργήσιμης και βατής γης. Ύστερα αρχίζει το ορεινό μέρος.

Πράγματι το χωριό είναι κτισμένο πολύ ψηλά αλλά σε βατό και καλλιεργήσιμο μέρος.

 

ΓΛΑ

Σημείο, ΓΗ,που βλέπει και ελέγχει ούλα όλα. Παρατηρητήριο.

 

ΑΣΩΠΙΑ

ΑΣ-= η αρχή σαλέματος ο ασος ΟΠ(Α-=) το αρχικό ΟΝ ΠΡΙΝ Αρθρώσει φωνή. τα πρώτα όντα η πρώτη ζωή αρχίζει από το ύδωρ. Το πρώτο ρέον ύδωρ πρακτικά προέρχονται από τα αρχικά νερά που είναι το ποτάμι Ασωπος. Γιαυτό πολλά ποτάμια φέρουν αυτό το όνομα.

 Το χωριό που περνά μέσα ο Ασωπός ονομάζεται ΑΣΩΠΙΑ.

 

ΑΡΜΑ

ΑΡ-= αρχή ΜΑ-= αγαθά καλά

Το χωριό ο χώρος που άρχονται όλα τα αγαθά του κάμπου των Θηβων ονομάζεται ΑΡΜΑ.

 

ΛΙΒΑΔΙΑ

ΛΙ-=λίαν πολύ Β- βιος ΑΔ-= άδει Α-=Απέραντα

 Η πόλις που πολύ και απείρως άδει ο βίος ονομάζεται ΛΙΒΑΔΙΑ.

 

ΑΛΙΑΡΤΟΣ

ΑΛΙ-= ΛΙΑΝ ΑΝΩ ΑΡΤΟ-= απλώνεται ρέει και τίθεται Ο σημειο

Το χωριό που ψηλά είναι κτισμένο, (ψηλά από την στάθμη της λίμνης κωπαιδας.

Το ονομάζουν ΑΛΙΑΡΤΟ.

 

ΤΑΝΑΓΡΑ

ΤΑΝΑ-= Δική μας Γ-= γη ΡΑ-= Σημαίνει κάτι που΄ΧΕΙ ΡΑΒΔΩΘΕΙ έχει ονομασθεί εχει τελειωσεΙ Είναι δικιά μας.

Το χωριό η γη που έχει ρα(βδωθεί) έχει ονομασθεί δικό μας (Θηβαίων) είναι ΤΑΝΑΓΡΑ.

ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 2.2.2022.


ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ Γ. Λεκάκη:

[1] Κάποιοι εξ αυτής «έφτιαξαν» / εφηύραν την ΙΝΔΟ ΝΤΟ (> ινδοευρωπαϊκή, γλώσσα, θεωρία, φυλή, η οποία ως έννοια, έτσι όπως πλασαρίσθηκε, έχει ήδη καταρριφθεί πριν πολλές δεκαετίες)...

[2] Γραικοί.

[3] Σελλείς, Σέλληνες, οι μάντεις υποφήτες του ιερού του Διός στην Δωδώνη.

[4] Ντόνας < Δίας, Δίωνας > Ντόνα (> μαντόνα) < Διώνη. Το θήλυ, η γυναίκα πάνω στην οποία μπορεί να δομήσει κανείς (οικογένεια, κοινωνία, κλπ.). Μην ξεχνάτε πως οι πρώτες κοινωνίες ήταν μητριαρχικές.

[5] Ντον < Δον, δόνηση, δόναξ > Δωδώνη, Δωδωναίοι > Δούναβις, Donau, κλπ. > Ποσειδών, Αϊδών (Άδης), μαζί με τον Δόνα-Δία, η πρώτη αγία τριάς, κλπ.

[6] Βλ. ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΝΤΟΝ - ΝΤΟΝΤΟΝΑ.

[7] Το ΝΤΟ είναι η βάση > Ντόμους < δομώ, δόμηση > δόνα, ντόνα κλπ. Δείτε το στην σημερινή μουσική.

[8] Δώριοι, Δωριείς.

[9] Ίωνες.


ΙΝΔΟΝΤΟ Ινδοευρωπαικη γλωσσα, θεωρια, φυλη, Γραικοι Σελλεις, Σελληνες, σελλοι, μαντης υποφητης μαντεια, ιερον Διος Δωδωνη, διας, ζευς, Ντονας < ντονα, Διωνας > μαντονα Διωνη θηλυ, θηλυκο γυναικα δομη οικογενεια, κοινωνια, μητριαρχικη Ντον < Δον, δονηση, δοναξ > δονακας, Δωδωνη, Δωδωναιοι > Δουναβις, δουναβης, Ποσειδων, Αιδων Αδης, Δονας αγια τριας, τριαδα, ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ ΝΤΟΝ ΝΤΟΝΤΟΝΑ, ντογκον, ντονγκον, do, ΝΤΟ βαση > Ντομους < δομος, δομω, δομηση > μουσικη Δωριοι, Δωριεις ιωνες ιωνια, αρβανιτικα αρβανιτες
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ