Το ΣτΕ ακύρωσε την «ηγεμονική» επέκταση του Λιμένος Πειραιώς από την Cosco, στην Πειραϊκή – Το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ αισθάνεται υπερήφανο που συνέβαλε στην αποτροπή της διαφαινόμενης πολιτιστικής καταστροφής!

Το ΣτΕ ακύρωσε
την «ηγεμονική» επέκταση
του Λιμένος Πειραιώς από την Cosco,
στην Πειραϊκή
Το ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ αισθάνεται υπερήφανο
που συνέβαλε στην αποτροπή
της διαφαινόμενης
πολιτιστικής καταστροφής!

Με την απόφαση ΣτΕ Ολ 547-9/2022: Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο (Master Plan) Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε. της 11/03/2022 (ΣτΕ Ολ 547, 548, 549/2022):

«1/ Με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 955/2020) ακυρώθηκαν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί, στο πλαίσιο έγκρισης του Γενικού Προγραμματικού Σχεδίου (Master Plan) της εταιρείας “Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π.) Α.Ε.”, οι υποχρεωτικές επενδύσεις - βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ ΑΕ και κυρώθηκε με το ν. 4404/2016 - και οι πρόσθετες επενδύσεις της ΟΛΠ ΑΕ στο Λιμένα του Πειραιά. 

Ειδικότερα, το Δικαστήριο έκρινε ότι οι πράξεις αυτές ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006  (Β΄ 1225), στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του Σταθμού Διακίνησης Αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτηρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων. Μειοψήφησαν επτά μέλη του Δικαστηρίου, κατά τη γνώμη των οποίων δεν απαιτείτο να πραγματοποιηθεί στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση πριν από την έγκριση των επενδύσεων που περιλαμβάνονται στο Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο της ΟΛΠ ΑΕ.

ΔΕΙΤΕ το σχετικό βιντεορεπορτάζ του Γ. Λεκάκη "ΟΧΙ στην καταστροφή της Πειραϊκής με την δημιουργία προβλήτα για κρουαζιερόπλοια!"ΕΔΩ.

2/ Με την απόφαση 548/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 1056/2020), η δίκη καταργήθηκε, κατά το μέρος που προσβάλλονταν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων ακυρωθείσες με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας (εκδοθείσα επί της αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 955/2020), και ακυρώθηκε η πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά.

3/  Με την απόφαση 549/2022 της Ολομελείας του Συμβουλίου της Επικρατείας (εκδοθείσα επί αιτήσεως ακυρώσεως υπ΄ αριθμ. καταθ. 1334/2020), η δίκη καταργήθηκε, με την αιτιολογία ότι προσβάλλονταν πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων οι οποίες ακυρώθηκαν με την απόφαση 547/2022 της Ολομελείας».

Πρόεδρος: Ε. Σαρπ, Πρόεδρος ΣτΕ

Εισηγήτρια: Μ. Σωτηροπούλου, Σύμβουλος Επικρατείας.

ΠΗΓΗ: ΣτΕ, 11.3.2022. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ 12.3.2022.

ΣτΕ ακυρωση επεκταση του Λιμενος Πειραιως κοσκο Cosco, Πειραικη πολιτιστικη καταστροφη αποφαση 547/2022 Ολομελεια του Συμβουλιου της Επικρατειας αιτηση ακυρωσεως πραξη Λιμανι Οργανισμος Λιμενος Πειραιως ΟΛΠ επενδυση Συμβαση Παραχωρησης, Ελληνικο Δημοσιο ν 4404/2016 Πειραια, Δικαστηριο μη νομιμες, παραβαση οδηγια 2001/42/ΕΚ κοινη υπουργικη αποφαση ΥΠΕΧΩΔΕ ΕΥΠΕ 2006 περιβαλλοντικη εκτιμηση Πειραιας επιβατικος επιβατικο σταθμος, ξενοδοχειο Σταθμος Διακινησης Αυτοκινητων εμπορικος Ηρακλεους σταθμευση Προβλητα αποθηκη περιβαλλον
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ