Του Κώστα Κατσιγιάννη
Η τουριστική αφίσα «Άθως» (έτος 1949)
Από παλιά η ανάπτυξη του θρησκευτικού τουρισμού υπήρξε σταθερό μέλημα του Ε.Ο.Τ. Εκδόθηκαν διαχρονικά πολλά έντυπα με φωτογραφίες και αφίσες που πρόβαλαν αυτήν την ειδική μορφή τουρισμού, για την οποία η χώρα μας διαθέτει συγκριτικά πλεονεκτήματα.
Η αφίσα, που εκδόθηκε από τη Γενική Γραμματεία Τουρισμού το έτος 1949,
φέρει τον τίτλο «Άθως» και προβάλει για πρώτη φορά το Άγιον Όρος ως τουριστικό
προορισμό. Εκτυπώθηκε δε σε 10.000 αντίτυπα με μέριμνα της εταιρίας Μ.
Πεχλιβανίδης και Σια.
Η καλλιτεχνική σύνθεση ήταν του πολύ γνωστού ζωγράφου Γεωργίου
Κοσμαδόπουλου. Έτσι, συνεχίσθηκε η παράδοση, που είχε ξεκινήσει πριν από τον Β’
Παγκόσμιο Πόλεμο, και που ήθελε να φιλοτεχνούν τουριστικές αφίσες γνωστοί Έλληνες
ζωγράφοι.
Το τελευταίο λεύκωμα
Πριν από 30 χρόνια εκδόθηκε το τελευταίο ετήσιο λεύκωμα του Ε.Ο.Τ., που τυπώθηκε σε 190.000 αντίτυπα με κόστος έκδοσης 2.000 δρχ. ανά τεύχος.
οι Πρέσπες (παρατήρηση πουλιών) και ο ποταμός Νέστος.
Για την έκδοση αυτή, που περιείχε 300 φωτογραφίες από όλη την Ελλάδα, οι υπάλληλοι της διεύθυνσης διαφήμισης του Οργανισμού συνεργάστηκαν με δεκάδες φωτογράφους.
Μέσα από το λεύκωμα προβλήθηκε η χώρα μας, όχι μόνο για τον ήλιο και τη
θάλασσα αλλά και ως προορισμός ειδικών μορφών τουρισμού, όπως, μεταξύ πολλών
άλλων, ο οικολογικός και ο αθλητικός τουρισμός και μάλιστα σε λιγότερο
αναπτυγμένους τουριστικά προορισμούς, όπως η Ήπειρος, η Δυτική Μακεδονία και η
Θράκη.
ΠΗΓΗ: ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 12.10.2022.
ΣΧΟΛΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook