Η γιορτή του Έρωτα, η ημέρα
του Αγίου Βαλεντίνου...
Μόνο που ο Έρωτας δεν
ξεκίνησε ως άγιος της χριστιανοσύνης αλλά ως πρωτογενής θεός των Αρχαίων
Ελλήνων. Το μόλις εκδοθέν έργο του Χρίστου Γούδη ΠΕΡΙ ΕΡΩΤΟΣ με υπότιτλο
«Πλάτωνος Συμπόσιον: οι πολλαπλές αποχρώσεις του έρωτα» αναδεικνύει το κυρίαρχο
αυτό ανθρώπινο αίσθημα με βάση την σαγηνευτική πολυδιάστατη προσέγγιση του
Πλάτωνα στο αριστουργηματικό του έργο «Συμπόσιον».
ΔΕΙΤΕ σχετική συνέντευξη του Χρ. Γούδη
στην εκπομπή του Κρ. Κατσούλη και του Γ. Λεκάκη
Ο Έρωτας ως θεός και ο έρωτας
ως συναίσθημα που προκαλείται από τον θεό Έρωτα αποτελούν τους δύο διακριτούς
άξονες του έργου που κατά τον συγγραφέα του βιβλίου αποτελεί το ευαγγέλιο, το
vade mecum, των απανταχού της γης ερωτευμένων, και όχι μόνον αυτών.
Στην εξέλιξη της πορείας της
συζήτησης ο έρωτας προσεγγίζεται από τον Σωκράτη, δια στόματος της σοφής
Διοτίμας από την Μαντινεία Αρκαδίας, ως αναζήτηση όχι μόνον του ωραίου μέσα από την
ωραιότητα του σώματος, αλλά παράλληλα και μέσα από την ωραιότητα της ψυχής, για
να κορυφωθεί σταδιακά με την αναζήτηση της ωραιότητας της γνώσης, και τελικά
της Ωραιότητας αυτής καθ' εαυτής, που μόνο μέσα σε ένα δημιουργικό περιβάλλον
έρωτα μπορεί να επιτευχθεί.
Η πνευματική ανάταση που
προκαλεί το κυρίαρχο αυτό ανθρώπινο αίσθημα είναι ανυπέρβλητη και ανοίγει
συνεχώς νέους ορίζοντες υπέρβασης του χοϊκού εαυτού μας μέσα από την δημιουργία
πνευματικών επιτευγμάτων που υπερέχουν ακόμη και των φυσικών βλαστών του έρωτα.
Το έργο γραμμένο σε ζωντανή
ευκρινέστατη και γλαφυρή γλώσσα που επίσης περιέχει παράλληλα (σε παρένθεση)
τις επιμέρους φράσεις-κλειδιά της πεμπτουσίας του αρχαίου κειμένου, είναι
δομημένο εννοιολογικά, κατά τρόπο αριστοτεχνικό, σε κεφάλαια (κάτι που λείπει
από το έργο του Πλάτωνος) και αποτελεί, μέσα και από την λακωνική λιτότητα του λόγου
του συγγραφέα, έναν απαραίτητο οδηγό όχι μόνον κατανόησης της υπερβατικής
διάστασης του έρωτα αλλά και ένα πολύ επιτυχημένο εγχειρίδιο επαφής με την
αρχαία ελληνική γλώσσα και σκέψη αλλά και την συνειδητοποίηση της ελληνικότητας
μέσα από αυτά.
Το έργο του Χρίστου Γούδη κοσμείται από ένα υποβλητικό σχετικό εξώφυλλο,
έργο της Μ. Παναρέτου, όπως και με, επίσης εξαιρετικά, σχέδια της ίδιας
εικαστικού.
ΠΗΓΗ: Εκδόσεις Τάλως Φ, 2024. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 9.2.2024.
ΣΧΟΛΙΑ
ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook