ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ»… ΕΠΕΙΔΗ η ΠΟΛΙΤΙΚΗ είναι ΘΕΑΤΡΟ - του Π. Ιωαννίδη

ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ

…ΕΠΕΙΔΗ η ΠΟΛΙΤΙΚΗ

είναι ΘΕΑΤΡΟ
Ἐξ  Ἀφιλοκερδείας[1] ἄρχεσθαι

& Φιλοκτημοσύνης[2] παύεσθαι

Του καθηγητή Φιλολόγου Πέτρου Ιωαννίδηpetrion18@gmail.com

«Βρισκόμαστε σήμερα στην πλήρη απογύμνωση του σώματος όχι από τα ενδύματά του αλλ' από το μυστικό του νόημα. Κι ο χώρος της ερωτικής ομιλίας, από χώρος υψηλής έκστασης, έγινε χώρος ανίας και μηδενισμένων από τον πληθωρισμό αξιών.

Συμβαίνει να είμαι όχι συμπτωματικά μόνον αλλά και οργανικά Έλληνας. Από την άποψη ότι κατοικώ το ίδιο ανάλλαχτον ομηρικό τοπίο κι ότι έχω στο αίμα μου τον Πλάτωνα. Αυτός είναι ο λόγος που μ' έκανε από μιας αρχής να καταδικάζω μέσα μου ολόκληρο το συγκρότημα των εκφραστικών τρόπων που η Αναγέννηση κληροδότησε στον δυτικό μας πολιτισμό».

Οδ. Ελύτης, 1911-1996, ''Εν ΛΕΥΚΩ'', ''ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΕΨΙΛΟΝ'',

σελ. 204-205

 

Ταυτιζόμαστε απόλυτα με τις επισημάνσεις του Νομπελίστα ποιητή και διερωτώμεθα:

Αλήθεια, πόσοι σήμερα είναι «ασυμπτωματικοί και ανόργανοι» Έλληνες;

Και διατί;

Διότι εν ονόματι του Ψηφιακού Μετασχηματισμού ψηφιοποιήσαμε την Παιδεία και από ανθρωπιστική την μεταλλάξαμε σε τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική, ανθρωποειδή!

 

«Ὡς αἰσχρόν ἀνθρώποισίν ἐστ᾽ἀπληστία»

(Μένανδρος, 341-290, κωμικός ποιητής, Μονογνώμη, 1/561)

 

Το 2024 ΕΤΟΣ ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ στην ΓΗΡΑΙΑ ΗΠΕΙΡΟ!

Μετά το διαγωνισμό τραγουδιού Εurovision 2024 (7-11 Μαΐου 2024) με νικήτρια χώρα την Ελβετία και εκπρόσωπό της το Nemo Mettler, 24χρονο (1999) με το τραγούδι «THE CODE» έληξαν και οι Ευρωεκλογές (9-6-2024) που διεξάγονται κάθε 5 χρόνια. Ο καθείς ας βγάλει τα συμπεράσματα που τον βολεύουν, για τα κόμματα και τους υποψηφίους τους. Εμείς θα παρατηρήσουμε μόνο την άνοδο της αντι-συστημικής ψήφου και το ρεκόρ αποχής.

Σε 9.605.244 εγγεγραμμένους ψήφισαν μόνο 3.891.466 πολίτες. Ποσοστό συμμετοχής 41,05%, ποσοστό αποχής 59,5%.

Στο Παρελθόν οι πολιτικοί υφάρπαζαν την ψήφο των πολιτών με παροχολογίες, υποσχεσιολογίες, ψευδολογίες. Στο Παρόν οι πολιτικοί απαξίωσαν το πολιτικό σύστημα με τη στάση τους και ανάγκασαν τους πολίτες να απέχουν από την εκλογική διαδικασία και να γυρίσουν την πλάτη τους στα πολιτικά κόμματα και στους  υποψηφίους τους. Ο Θουκυδίδης γράφει στον «Περικλέους Επιτάφιο», βιβλίο Β', κεφ. 40 «Μόνοι γάρ τόν τε μηδέν τῶνδε (= των πολιτικών) μετέχοντα οὐκ ἀπράγμονα, ἀλλ᾽ἀχρεῖον νομίζομεν».

(= Γιατί μόνοι εμείς θεωρούμε όχι φιλήσυχο/αδρανή/αδιάφορο αλλά άχρηστο αυτόν που δεν συμμετέχει καθόλου στα πολιτικά δρώμενα). Στο Μέλλον προβλέπω να ψηφίζουν τα ανθρωποειδή (τεχνητή νοημοσύνη) αντί για τους ανθρώπους που θα ψηφίζουν τους κατασκευαστές τους με δεδομένα και αλγορίθμους που θα τους έχουν δώσει οι ίδιοι.


Από Χρηστούς και Χρήσιμους Πολίτες μας κατάντησαν Άχρηστους/Aχρείους!

Από Πολίτες - Ιδιώτες!

Από Ανθρώπους - Μηχανές / Ανθρωποειδή!

Ακολουθεί το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ποδοσφαίρου (EURO, ίδρυση 1958) από 14.6.2024 - 14.7.2024.

Συμμετέχουν 55 ομάδες προκριματικά και 24 τελικά. Τρέχων κάτοχος: ΙΤΑΛΙΑ (2020). Και οι θερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες 2024 - ΔΙΑΒΑΣΤΕ Γ. Λεκάκης "Ολυμπιακοι Αγωνες" - στο Παρίσι από 26.7.2024 - 11.8.2024 γνωστοί ως Αγώνες της 33ης Ολυμπιάδας με σύνθημα «Ανοιχτά για όλους», γαλλικά «Ouvrons grand les Jeux», αγγλικά «Games Wide Open». - ΔΕΙΤΕ επίσης ομιλία Γ. Λεκάκη "Οι… Ολυμπιακοί Αγώνες ιδρύθηκαν χιλιάδες χρόνια πριν το 776 π Χ.".

 

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ - ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ, ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΓΟΛΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ

ΑΡΧΑΙΕΣ ΘΕΑΤΡΙΚΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ

1) 5/6 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΙ του ΕΥΡΙΠΙΔΗ από Ρώσο σκηνοθέτη Τ. Κουλιάμπιν.

2) 12/13 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΟΡΕΣΤΕΙΑ ΑΙΣΧΥΛΟΥ από Θ. Τερζόπουλο

3) 19/20 ΙΟΥΛΙΟΥ: ΠΛΟΥΤΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ από Γ. Κακλέα

4) 26/27 ΙΟΥΛΙΟΥ : HECUBA, NOT HECUBA από το θίασο της Κομεντί Φρανσέζ και τον Πορτογάλο σκηνοθέτη Tiago Rodrigues

5) 2/3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ: ΒΑΚΧΕΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗ από Θ. Παπακωνσταντίνου

6) 9/10 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ: ΟΡΝΙΘΕΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ από Άρ. Μπινιάρη

7) 23/24 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ: ΙΚΕΤΙΔΕΣ ΑΙΣΧΥΛΟΥ από Μ. Κάλμπαρη.

ΕΠΕΙΔΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΘΕΑΤΡΟ

ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ ΟΛΟΙ ΜΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΦΙΛΟΚΤΗΜΟΝΕΣ

ΚΑΙ ΦΙΛΟΚΤΗΤΟΡΕΣ

Σας προυσιάζουμε την Τραγωδία:

ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ «ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ»

Ο «Φιλοκτήτης» του Σοφοκλή διδάχθηκε στα Μεγάλα Διονύσια το 409. Ο Σοφοκλής κέρδισε το Α' βραβείο. Αποτελείται από 1471 στίχους. Τα πρόσωπα του δράματος είναι ο Οδυσσέας, ο Χορός που αποτελείται από γέροντες που συνταξιδεύουν με τον Νεοπτόλεμο, ο σκοπός ως έμπορος, ο Νεοπτόλεμος, ο Φιλοκτήτης και ο Ηρακλής. Η σκηνή του έργου είναι στην Λήμνο. Το θέμα το έχουν επεξεργαστεί και ο Αισχύλος και ο Ευριπίδης, αλλά σώζονται μόνο αποσπάσματα. Είναι το μοναδικό δράμα άνευ ενός γυναικείου ρόλου. Ο Σοφοκλής, 496-406, έγραψε 120 τραγωδίες, σώθηκαν 7. Συμμετείχε σε 30 δραματικούς ποιητικούς αγώνες πρώτευσε σε 24. Ο Αισχύλος σε 13 και ο Ευριπίδης σε 4. Βασικό μοτίβο η σύγκρουση Πατριωτισμού και Ανθρωπισμού. Συγκρούονται οι έννοιες Πειθώ ή Βία, Απάτη / Δόλος / Ψεύδος ή Ευθύτητα / Ειλικρίνεια, ΦΥΣΗ / ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ / ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΤΗΤΑ ή ΠΑΙΔΕΙΑ.

 

ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

Το θέμα σχετίζεται με τον Τρωικό Πόλεμο. Κατά το μύθο, όταν το ελληνικό εκστρατευτικό σώμα βρισκόταν στην Τένεδο, ένα νερόφιδο (ύδρα) δάγκωσε τον ήρωα Φιλοκτήτη· η αγιάτρευτη πληγή του μύριζε άσχημα. Και γι' αυτό οι Έλληνες τον μετέφεραν στη Λήμνο, όπου συμβατικά / σκηνοθετικά θεωρείται ακατοίκητη, και τον εγκατέλειψαν εκεί αβοήθητο σ' όλη τη διάρκεια του πολέμου. Ο Φιλοκτήτης έχει στα χέρια του τα ανίκητα όπλα του Ηρακλή και με αυτά εξασφαλίζει τη ζωή του. Ένας χρησμός του Τρωαδίτη μάντη Έλενου έλεγε ότι μόνο με το τόξο και τα βέλη του Ηρακλή θα καταληφθεί η Τροία. Γι' αυτό στέλνονται στο νησί ο βασιλιάς της Ιθάκης, Οδυσσέας και ο γιος του Αχιλλέα Νεοπτόλεμος.

ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ για τον ΦΙΛΟΚΤΗΤΗ ΕΔΩ.

Ο Φιλοκτήτης αρνείται να τα παραδώσει, ο Νεοπτόλεμος προσπαθεί να τον πείσει και ο Οδυσσέας επιστρατεύει την πονηριά του και τη βία. Καθώς η υπόθεση έχει φτάσει σε αδιέξοδο, εμφανίζεται ο Ηρακλής ως «από μηχανής θεός» και δίνει την ποθητή λύση.

Ο ποιητής στο δράμα αυτό έδειξε σεβασμό στην παράδοση, αλλά και ρεαλισμό. Ο Φιλοκτήτης είναι κακοντυμένος, κουτσός με κρίση της αρρώστιας του. Ο Οδυσσέας είναι δολοπλόκος και εκβιαστής. Ο Νεοπτόλεμος είναι μια νεανική μορφή, που έχει κληρονομήσει από τον πατέρα του Αχιλλέα την αρχοντική συμπεριφορά, κάτι που έχει ως κύριο γνώρισμα την αποστροφή στο δόλο. Ιδιαίτερα καλά σμιλευμένη είναι η μορφή του γιου του Αχιλλέα. Όλο το έργο πλέκεται γύρω από τις ψυχικές μεταπτώσεις του Νεοπτόλεμου, που ξεκινώντας τη δράση του ετεροκίνητος προχωρεί διαφοροποιημένος και αυτοδύναμος στο τέλος του έργου.

«Ο δ' ρα Μηθώνην κα Θαυμακίην νέμοντο κα Μελίβοιαν χον κα λιζνα τρηχεαν, τν δ Φιλοκτήτης ρχεν τόξων ἐῢ εδς πτ νεν· ρέται δ' ν κάστ πεντήκοντα μβέβασαν τόξων ε εδότες φι μάχεσθαι. λλ' μν ν νήσ κετο κρατέρ' λγεα πάσχων Λήμν ν γαθέ, θι μιν λίπον υες χαιν λκεϊ μοχθίζοντα κακ λοόφρονος δρου· νθ' γε κετ' χέων· τάχα δ μνήσεσθαι μελλον ργεοι παρ νηυσ Φιλοκτήταο νακτος».

(ΙΛΙΑΔΑ, ραψωδία Β', 716-725)

(= Σε αυτούς που κατοικούσαν στην Μηθώνη και στην Θαυμακία και είχαν την Μελίβοια και την τραχειά Ολιζώνα σ' αυτών τα επτά πλοία αρχηγός ήταν ο Φιλοκτήτης, ικανός τοξομάχος. Σε κάθε πλοίο είχαν επιβιβαστεί πενήντα κωπηλάτες, γνωρίζοντας καλά να πολεμούν με τόξα. Εκείνος όμως κείτονταν στο νησί υποφέροντας μεγάλα βάσανα, στην άγια Λήμνο, όπου τον είχαν εγκαταλείψει οι γιοι των Αχαιών, να κατατρύχεται απ' την κακιά πληγή που του είχε ανοίξει το άγριο φίδι· εκεί κείτονταν εκείνος πικραμένος· είχε όμως σιμώσει η ώρα που οι Αργείοι θα θυμόντουσαν κοντά στα πλοία το βασιλιά Φιλοκτήτη).

 

ΜΕΡΙΚΑ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΣ

ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ,

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ

ΜΕ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ

ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΣ: «Ἔφυν γάρ οὐδέν ἐκ τέχνης πράσσειν κακῆς, οὔτ᾽αὐτός οὔθ᾽, ὥς φασιν, οὑκφύσας ἐμέ».

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 88-89)

(= Γιατί από την φύση μου δεν πράττω τίποτε με τέχνασμα κακό ούτε εγώ ούτε, όπως λένε, κι αυτός που με έφερε στον κόσμο).

 

«Βούλομαι δ', ναξ, καλς δρῶν ἐξαμαρτεῖν μᾶλλον ἤ νικᾶν κακῶς».

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 94-95)

(= Προτιμώ, βασιλιά μου, να αποτύχω κάνοντας έντιμη ενέργεια παρά με άτιμη να νικήσω).

 

ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΣ: «Κοκ ατιῶμαι κεῖνον ὡς τοὐς ἐν τέλει· πόλις γάρ ἐστι πᾶσα τῶν ἡγουμένων στρατός τε σύμπας· οἱ δ᾽ἀκοσμοῦντες βροτῶν διδασκάλων λόγοισι γίγνονται κακοί». 

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 385-388)

[= Και δεν κατηγορώ τόσο εκείνον (Οδυσσέα), όσο όσους την εξουσία έχουν· γιατί σ' αυτούς που είναι αρχηγοί / κυβερνήτες ανήκει όλη η πόλη και όλος ο στρατός· και όσοι άνθρωποι απειθαρχούν με λόγια των δασκάλων τους γίνονται κακοί άνθρωποι].

 

ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΣ: «Πόλεμος οδέν νδ᾽ἑκών αἱρεῖ πονηρόν, ἀλλά τούς χρηστούς ἀεί».

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 436-437)

(= Ο Πόλεμος άνθρωπο κακό πρόθυμα κανέναν δεν ξεκάνει, αλλά πάντοτε τους σωστούς από τη μέση βγάζει).

ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΣ: «που δ᾽ὁ χείρων τγαθο μεζον σθένει κποφθίνει τά χρηστά χ δειλός κρατε».

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 456-457)

(= Γιατί όπου ο χειρότερος δύναμη μεγαλύτερη έχει από τον καλό, οι ενάρετοι μαραίνονται και οι δειλοί θριαμβεύουν).

ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ: «Τοσι γενναῖοισί τοι τό τ᾽αἰσχρόν ἐχθρόν καί τόν χρηστόν εὐκλεές».

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 475-476)

(= Γιατί όσοι έχουν ευγενή καταγωγή εχθρεύονται το άσχημο κι εκτιμούν το σωστό).

ΝΕΟΠΤΟΛΕΜΟΣ: «῞Απαντα δυσχέρεια, τήν αὑτοῦ φύσιν ὅταν λιπών τις δρᾷ τά μή προσεικότα».

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 902-903)

(= Όλα είναι δύσκολα, όταν κάποιος ξεφεύγοντας από την φύση του κάνει πράγματα που δεν ταιριάζουν στην συνείδησή του).

ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ: «Ος γάρ γνώμη κακν μήτηρ γένηται, τλλα παιδεύει κακούς». 

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 1359-1360)

(= Γιατί σε όποιους η σκέψη γίνεται μητέρα / πρόξενος κακών, αυτή και στα άλλα τους διαμορφώνει κακούς).

ΗΡΑΚΛΗΣ: «Οὐ γάρ εὐσέβεια συνθνήσκει βροτοῖς κἄν ζῶσι κἄν θάνωσιν, οὐ ἀπόλλυται».

(ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ, στ. 1443-1444)

(= Γιατί η ευσέβεια δεν πεθαίνει με τους θνητούς· αυτή δεν χάνεται, είτε είναι στην ζωή είτε στο θάνατο τραβούν).

ΠΗΓΗ: εφημ. Εβδόμη, από την στήλη του συγγραφέως «ΕΤΥΜΟΛΟΓΩ ΑΡΑ ΥΠΑΡΧΩ – “ἄπιτε”», 15.6.2024. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 16.6.2024.

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

[1] Ἀφιλοκέρδεια = η αποστροφή προς το αθέμιτο κέρδος, το να μην επιδιώκεις με κάθε τρόπο το κέρδος, η αφιλοχρηματία, η ανιδιοτέλεια.

[2] Φιλοκτημοσύνη = η αγάπη του να αποκτάς υλικά αγαθά/οφέλη, φιλοκέρδεια, απληστία, πλεονεξία, ιδιοτέλεια, συμφεροντολογία.


ΣΟΦΟΚΛΕΟΥΣ ΦΙΛΟΚΤΗΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟ Ιωαννιδης ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΣΟΦΟΚΛΗ αφιλοκερδεια Φιλοκτημοσυνη απογυμνωση σωμα ενδυμα μυστικο νοημα χωρος ερωτικη ομιλια υψηλη εκσταση ανια μηδενισμος πληθωρισμος αξια συμπτωματικα οργανικα Ελληνας αναλλαχτον αναλλαχτο ομηρικο τοπιο αιμα Πλατωνας πλατων καταδικη συγκροτημα εκφραστικος τροπος Αναγεννηση κληροδοτηση δυτικος πολιτισμος Ελυτης, νομπελιστας ποιητης ασυμπτωματικος ανοργανος ελληνες Ψηφιακος Μετασχηματισμος ψηφιοποιηση Παιδεια ανθρωπιστικη μεταλλαξη τεχνητη νοημοσυνη, ρομποτικη, ανθρωποειδης αισχρον αισχρο ανθρωποισιν εστ᾽ απληστια Μενανδρος, κωμικος ποιητης, ΗΠΕΙΡΟΣ διαγωνισμος τραγουδιου Εurovision 2024 Ελβετια τραγουδι κωδικας CODE Ευρωεκλογες κομμα υποψηφιος ανοδος αντισυστημικη ψηφος αποχη συμμετοχη πολιτικοι πολιτης παροχολογια υποσχεσιολογια ψευδολογια πολιτικος απαξια πολιτικο συστημα πολιτικα Θουκυδιδης Περικλεους Επιταφιος Μονοι γαρ τον τε μηδεν τωνδε μετεχοντα ουκ απραγμονα, αλλα αχρειον νομιζομεν αχρειο φιλησυχος αδρανης αδιαφορος αχρηστος κοινα δρωμενα ανθρωποειδη ανθρωπος κατασκευαστης αλγοριθμος χρηστος χρησιμος ιδιωτης μηχανη Ευρωπαικο Πρωταθλημα Ποδοσφαιρου Ποδοσφαιρο EURO, 1958 ομαδα ΙΤΑΛΙΑ θερινοι Ολυμπιακοι Αγωνες 2024 Παρισι 33η Ολυμπιαδα συνθημα Ανοιχτα για ολους ΑΡΓΟΛΙΔΑ ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚη ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΥΛΙΔΑ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ Ρωσος σκηνοθετης Κουλιαμπιν ΟΡΕΣΤΕΙΑ ΑΙΣΧΥΛΟΣ Τερζοπουλος ΠΛΟΥΤΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ Κακλεας HECUBA, NOT HECUBA θιασος Κομεντι Φρανσεζ Πορτογαλος ΒΑΚΧΕΣ Παπακωνσταντινου ΟΡΝΙΘΕΣ Μπινιαρης ΙΚΕΤΙΔΕΣ Καλμπαρη ΦΙΛΟΚΤΗΜΟΝΑΣ ΦΙΛΟΚΤΗΤΟΡΑΣ τραγωδια Μεγαλα Διονυσια 5ος αιωνας πΧ 409 Α βραβειο στιχοι προσωπα δραματ Οδυσσεας, Χορος γεροντες γεροντων Νεοπτολεμος, σκοπος εμπορος, Νεοπτολεμος, Ηρακλης σκηνη εργο Λημνος αποσπασμα μοναδικο δραμα γυναικειο ρολος 496 406, τραγωδιες, δραματικοι ποιητικοι αγωνες μοτιβο συγκρουση Πατριωτισμος Ανθρωπισμος εννοια Πειθω Βια, Απατη / Δολος / Ψευδος Ευθυτητα / Ειλικρινεια, ΦΥΣΗ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΟΤΗΤΑ ΠΑΙΔΕΙΑ Τρωικος Πολεμος μυθος ελληνικο εκστρατευτικο σωμα Τενεδος, νεροφιδο υδρα ηρωας αγιατρευτη πληγη ελληνες ακατοικητη νησος νησι ανικητα οπλα Ηρακλη χρησμος τρωας Τρωαδιτης μαντης ελενος τοξο βελος Τροια βασιλιας Ιθακη Οδυσσευς Αχιλλεας Νεοπτολεμος πονηρια απο μηχανης θεος ποθητη λυση ποιητης δραμα παραδοση, ρεαλισμος κακοντυμενος, κουτσος κριση αρρωστια δολοπλοκος εκβιαστης κληρονομια Αχιλλευς αρχοντικη συμπεριφορα δολος ψυχικη μεταπτωση δραση Μηθωνη Θαυμακια Μελιβοια ολιζωνα τρηχεια τοξα ναυς μαχη αλγεα αχαιοι μοχθος κακος υδρος αργειοι ανακτας ομηρος ομηρου ιλιας ΙΛΙΑΔΑ, Μεθωνη τραχεια Ολιζων πλοιο τοξομαχος κωπηλατης, βασανα, αγια Αχαια κακια πληγη αγριο φιδι ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ τεχνη φυση τεχνασμα κακο βουλομαι αναξ, αποτυχια Κουκ αιτιωμαι στρατος συμπας ακοσμουντες βροτος διδασκαλος λογοι κακοι εξουσια αρχηγος / κυβερνητης ανθρωποι απειθαρχια δασκαλος κακος εκων αιρω πονηρον, προθυμια σωστος χειρων αγαθο σθενος αποφθινω χρηστα δειλος χειροτερος δυναμη εναρετος δειλοι γενναιοι ευκλεες ευγενης καταγωγη δυσχερεια, δυσκολα, φυση συνειδηση γνωμη κακων μητηρ γενηται, μητερα παιδεμα προξενος ευσεβεια συνθνησκω βροτοι απολλυται θνητος αποστροφη αθεμιτο αφιλοχρηματια, ανιδιοτελεια αγαπη αποκτηση υλικα αγαθα οφελη, φιλοκερδεια, απληστια, πλεονεξια, ιδιοτελεια, συμφεροντολογια
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ