Το έργο του Λόγγου «Ποιμενικά, τα κατά Δάφνιν και Χλόην» σε έκδοση του 1800! Έκδοση που θαύμαζε ο Γκαίτε! Το εξέδωσε και ο Αδ. Κοραής


Το έργο του Λόγγου
«Ποιμενικά,
τα κατά Δάφνιν και Χλόην»
σε έκδοση του 1800!

Έκδοση που θαύμαζε ο Γκαίτε!
Το εξέδωσε και ο Αδ. Κοραής



Ο Λόγγος ήταν ένας αρχαίος Έλλην συγγραφέας, μάλλον από την Λέσβο, του 2ου - 3ου αι. μ.Χ. Το όνομά του ίσως να είναι ψευδώνυμο.

Το πιο γνωστό έργο του Λόγγου ήταν / είναι το «Ποιμενικά, κατά Δάφνιν και Χλόη». Αυτό ήταν ένα από τα πλέον ευπώλητα / best seller ρομάντζα της Ευρώπης!


Ιστορική του έκδοση τίτλο «Les amours pastorales de Daphnis et de Chloé, traduites du grec de Longus par Amyot» έγινε στην πόλη των Παρισίων, από τον P. Didot, το 1800.
Ήταν σε σχήμα 4ο (313 x 235 χλστ., viij + 200 σελ.) και έφερε χαλκόγραφη προμετωπίδα (πορτραίτο του τυπογράφου) και 9 χαλκογραφίες εκτός κειμένου, χαραγμένες από τον Roger (I-III) σε σχέδια του Pierre-Paul Prudhon και από τους Massard (IV), Marais (V) και Godfroy (VI-VIII) σε σχέδια του François Gérard, όλες δοκίμια πριν από την χάραξη των γραμμάτων.
Η έκδοση αυτή είναι εκείνη που εθαύμαζε ο Goethe: «Πρόκειται για αριστούργημα […] όπου η κατανόηση, η τέχνη και το γούστο εμφανίζονται στα αποκορύφωμά τους […] Το τοπίο είναι σχεδιασμένο στην τεχνοτροπία του Poussin και ολοκληρώνεται πίσω από τα πρόσωπα με ελάχιστες γραμμές»
(βλ. Goethes «Gespräche mit J. P. Eckermann», 2. Auflage, Λειψία 1908, τ. β´, σελ. 290-291).

Από τις ίδιες πλάκες ετυπώθησαν δυο χρόνια αργότερα και οι χαλκογραφίες που κοσμούσαν την ίδια έκδοση του μέγα Αδ. Κοραή (Παρίσι, P. Didot, 1802, σχήμα 4ο, σελ. 133), έκδοση περιορισμένη σε 250 / 300 αντίτυπα.

ΠΗΓΕΣ: Ηλιού 1802.37, Brunet, III, στ. 1156, Λαγανας 520, ΒΕΡΓΟΣ.


ΔΕΙΤΕ και ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ έργα του ΛΟΓΓΟΥ, ΕΔΩ.

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑΛογγος, Λεσβος, Ποιμενικα, κατα Δαφνιν και Χλοη, Δαφνις και Χλοη, ευπωλητο, Παρισι, Διδοτος, χαλκογραφια, Ροζερ, Προυντον, Γκαιτε, Πουσεν, Κοραης Ηλιου, Λαγανας
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ