2023 ΕΤΟΣ ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ – Κάθε μήνα μια ταινία του στο STUDIO new star art cinema

2023 ΕΤΟΣ ΘΟΔΩΡΟΥ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ
Κάθε μήνα μια ταινία του
στο STUDIO new star art cinema

Η NEW STAR με αφορμή τους εορτασμούς για τα 55 χρόνια από την ίδρυση του STUDIO και σε συνεργασία με την οικογένεια του Θόδωρου Αγγελόπουλου διοργανώνουν το έτος Αγγελόπουλου στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης της Αθήνας STUDIO new star art cinema.

Κάθε μήνα θα προβάλλεται μία σημαντική ταινία του μεγάλου Δημιουργού.

Τον Δεκέμβριο του 2022, η NEW STAR κυκλοφόρησε σε επανέκδοση την ταινία «Μέρες του '36» την οποία με θέρμη το κοινό υποδέχθηκε και πάλι στη μεγάλη οθόνη. Το αφιέρωμα θα συνεχιστεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023 με τις υπόλοιπες ταινίες του σκηνοθέτη.

Αναλυτικότερα το πρόγραμμα των προβολών:

- «Μέρες του '36» τον Δεκέμβριο του 2022

- «Αναπαράσταση» τον Ιανουάριο του 2023

- «O Θίασος» τον Φεβρουάριο του 2023

- «Οι Κυνηγοί»[1] τον Μάρτιο του 2023

- «Μεγαλέξαντρος» τον Απρίλιο του 2023

- «Ταξίδι στα Κύθηρα» τον Μάιο του 2023

- «Μελισσοκόμος» τον Ιούνιο του 2023

- «Τοπίο στην Ομίχλη» τον Ιούλιο του 2023

- «Το Μετέωρο Βήμα του Πελαργού» τον Αύγουστο του 2023

- «Το Βλέμμα του Οδυσσέα» τον Σεπτέμβριο του 2023

- «Μια Αιωνιότητα και μια Μέρα» τον Οκτώβριο του 2023

- «Το Λιβάδι που Δακρύζει» τον Νοέμβριο του 2023

- «Η Σκόνη του Χρόνου» τον Δεκέμβριο του 2023.

Το STUDIO συνεχίζει να τιμάει τον μεγάλο σκηνοθέτη, η φωτογραφία του οποίου πλέον κοσμεί τη μία από τις δύο κολώνες της αίθουσας του STUDIO και θα συνεχίσει το αφιέρωμα στον Δημιουργό με εκθέσεις φωτογραφίας, βιβλιοπαρουσιάσεις κ.λ.π.

Στο τέλος του 2023 η NEW STAR θα οργανώσει μια ρετροσπεκτίβα πάνω στο έργο του Θ. Αγγελόπουλου διάρκειας μίας εβδομάδας, όπου στα πλαίσια αυτής θα προβληθούν όλες οι ταινίες του Δημιουργού.

Flickr photos «2023 ΈΤΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΥ».

ΠΗΓΗ: NEW STAR, τηλ. 210-8640054 – 210-8220008 – 210-8640017, E-mail: newstarcine@gmail.com , newstarcineinfo@gmail.com. ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 1.12.2022.

ΣΗΜΕΙΩΣΙΣ:

[1] «Οι Κυνηγοί» / The Hunters (1977): Η τελευταία ταινία της τριλογίας της Ιστορίας, από 02/03 σε επανέκδοση από τη NEW STAR,  αποκλειστικά στο STUDIO new star art cinema και μέσα στα πλαίσια του αφιερώματος «2023, Έτος Θ. Αγγελόπουλου» που διοργανώνει η NEW STAR σε συνεργασία με την οικογένεια του Θόδωρου Αγγελόπουλου.

Κάθε μήνα θα προβάλλεται και μία ταινία του Δημιουργού, Δεκέμβριος 2022 -  Δεκέμβριος 2023.

«Οι ‘Κυνηγοί’ αντικατοπτρίζουν το πώς ένας άντρας της γενιάς μου βλέπει την ελληνική ιστορία. Είναι μια μελέτη της ιστορικής συνείδησης της ελληνικής μπουρζουαζίας. Στην Ελλάδα, η άρχουσα τάξη φοβάται την ιστορία και, γι’ αυτόν τον λόγο, την κρύβει. Οι ‘Κυνηγοί’ ξεκινούν από αυτόν τον συλλογισμό (…) Χωρίς τη συνάντηση των βλεμμάτων (σκηνοθέτη-θεατή), η ταινία δεν υπάρχει, είναι απλώς σελιλόιντ» - Θ. Αγγελόπουλος

Οι Μέρες του ’36, Ο θίασος και Οι κυνηγοί αποτελούν την πρώτη τριλογία του Αγγελόπουλου, με θέμα την ελληνική, σύγχρονη πολιτική ιστορία.

Το αλληγορικό πολιτικό φιλμ του μοναδικού Έλληνα δημιουργού.

Ένα ιδεολογικό μήνυμα.

Διακατέχεται από μια καλλιτεχνική, στιλιστική και εικαστική αρτιότητά.

Ο Αγγελόπουλος στήνει μαεστρικά τις χωροχρονικές συνθέσεις του με πλαν-σεκάνς.

Βραβείο καλύτερης ταινίας - Φεστιβάλ του Σικάγου.

Φεστιβάλ Καννών 1977.

Περίληψη:

Παραμονή Πρωτοχρονιάς του 1977, μια ομάδα κυνηγών βρίσκει στην περιοχή κοντά στη λίμνη των Ιωαννίνων, μέσα στο πυκνό χιόνι, το πτώμα ενός αντάρτη του Εμφυλίου. Το αίμα τρέχει ακόμα φρέσκο απ' την πληγή του, παρ' όλο που έχουν περάσει κοντά τριάντα χρόνια. Oι κυνηγοί, όλοι εκπρόσωποι της αστικής τάξης, πολιτικής και οικονομικής (μαζί τους, όμως, κι ένας «ανανήψας “αριστερός”»), μεταφέρουν το πτώμα στο ξενοδοχείο τους, όπου και θα περάσουν μια νύχτα Πρωτοχρονιάς γεμάτη απ' τα φαντάσματα της ιστορικής τους συνείδησης και το φόβο του παρελθόντος. Μπροστά σ' ένα μεγάλο δικαστήριο της Ιστορίας, που λαμβάνει χώρα στη σάλα χορού του ξενοδοχείου, οι καταθέσεις τους μετατρέπονται σε ζωντανούς εφιάλτες της συλλογικής τους συνείδησης. Προς το τέλος της ταινίας, ο αντάρτης που ζωντανεύει μέσα στη φαντασία των τρομοκρατημένων κυνηγών, μετατρέπεται σ' ένα είδος εκδικητή της επανάστασης. Αφού ακούσουν απ' τα χείλη του την καταδικαστική απόφαση, οι αστοί εκτελούνται, για να ξανασηκωθούν, βγαίνοντας από ένα άσχημο όνειρο. Το πτώμα θα επιστρέψει στο χιόνι, και οι κυνηγοί θα συνεχίσουν την πορεία τους στο κατάλευκο τοπίο.

Κριτικές:

        - «Οι Κυνηγοί είναι ένα φιλμ πρόκλησης σοκ (…) Το «ιστορικό-πολιτικό-ποιητικό γκρανγκινιόλ», λειτουργεί σαν γροθιά στα τρυφερά μαλακά των νικητών του Εμφυλίου Πολέμου (…) Οι Κυνηγοί του τίτλου συναντούν την Ιστορία. Η Ιστορική ενοχή, παρόλο που δεν αναγνωρίζεται από την Ιστορία τους για να μην ταράξει τη φαινομενική ηρεμία του παρόντος, εμφανίζεται σαν φάντασμα που τους στοιχειώνει στο πρόσωπο του νεκρού αντάρτη, που του κλέψανε τη δικιά του Ιστορία» - Βασίλης Ραφαηλίδης

        - «Από την διερεύνηση και την εμβάθυνση των ελληνικών εμφυλιακών τραυμάτων ο Θόδωρος Αγγελόπουλους περνά σε πιο ουμανιστικές και υπαρξιακές αναζητήσεις» - Γιάννης Καντεα-Παπαδόπουλος


Παραμονη Πρωτοχρονια 1977, κυνηγοι λιμνη των Ιωαννινων, Ιωαννινα, παμβωτις χιονι, πτωμα ανταρτης Εμφυλιος πολεμος αιμα πληγη αστικη ταξη πολιτικη οικονομικη αριστερος ξενοδοχειο Πρωτοχρονιας φαντασμα ιστορικη συνειδηση φοβος παρελθον δικαστηριο Ιστορια σαλα χορου εφιαλτης συλλογικη συνειδηση ανταρτες τρομοκρατημενος εκδικητης εκδικηση επανασταση καταδικη αστοι αστος εκτελεση ασχημο ονειρο κυνηγος Κυνηγι φιλμ προκληση σοκ ιστορικο πολιτικο ποιητικο γκρανγκινιολ γκραν γκινιολ νικητης Ραφαηλιδης ελληνικος εμφυλιακο τραυμα Αγγελοπουλους ουμανισμος υπαρξιακη αναζητηση Καντεα Παπαδοπουλος αντρας ελληνικη μπουρζουαζια Ελλαδα, αρχουσα ταξη σκηνοθετης θεατης ταινια σελιλοιντ Μερες του '36 1936 Αναπαρασταση Θιασος Μεγαλεξαντρος Μεγαλεξανδρος Μεγας αλεξανδρος Ταξιδι στα Κυθηρα Μελισσοκομος Τοπιο στην Ομιχλη Το Μετεωρο Βημα του Πελαργου πελαργος Το Βλεμμα του Οδυσσεα Μια Αιωνιοτητα και μια Μερα το Λιβαδι που Δακρυζει Σκονη του Χρονου
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ