Το καγκελάρι, χορευτικό δρώμενο της Άρτας στην Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ελλάδος

Το καγκελάρι,
χορευτικό δρώμενο της Άρτας
στην Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά
της Ελλάδος

Το Υπουργείο Πολιτισμού, με ιδιαίτερα χαρά, ανακοινώνει την εγγραφή 21 νέων στοιχείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς, στο Εθνικό Ευρετήριο Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ελλάδας, όπως και την επικαιροποίηση δύο εγγεγραμμένων, το 2013, στο Εθνικό Ευρετήριο. Το ΥΠΠΟ μέσω της καθ' ύλην αρμόδιας Διεύθυνσης Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς εφαρμόζει, από το 2006, στην Ελλάδα την Σύμβαση για την Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς (UNESCO, 2003). Τα Δελτία για τα 21 στοιχεία άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς υποβλήθηκαν το 2021. Έτυχαν συστηματικής επεξεργασίας από την Διεύθυνση Νεότερης Πολιτιστικής Κληρονομιάς, την Εθνική Επιστημονική Επιτροπή για την Εφαρμογή στην Ελλάδα της Σύμβασης για τη Διαφύλαξη της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς (UNESCO, 2003) και, φυσικά, τις ίδιες τις κοινότητες των  φορέων:

Ανάμεσά τους:

Καγκελάρι, χορευτικό  δρώμενο στην Άρτα (Ήπειρος)

Καγκελάρι στα Άγναντα, στην Πλατεία Κοιμήσεως Θεοτόκου, το 2019.

Πρόκειται για χορευτικό δρώμενο που επιτελείται σε 29 χωριά της Άρτας, κατά τη διάρκεια πανηγυριών της άνοιξης και του καλοκαιριού, καθώς και την περίοδο του Πάσχα. - ΔΙΑΒΑΣΤΕ επίσης: Γ. Λεκάκης "ΗΠΕΙΡΟΣ, η γωνιά που πέτρωσε στο 5". Αποτελεί κορυφαίο εορταστικό / πανηγυρικό γεγονός για τις τοπικές κοινότητες, αλλά και δημόσια έκφραση της συλλογικής ταυτότητάς τους και της κοινωνικής συνοχής τους.

ΠΗΓΗ: ΥΠΠΟΑ, Γ. Λεκάκης «Σύγχρονης Ελλάδος περιήγησις». Γ. Λεκάκης «Τάματα και Αναθήματα». ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, 18.7.2023.

καγκελαρι, χορευτικο δρωμενο της αρτας αυλη Πολιτιστικη Κληρονομια Ελλαδος Καγκελλαρι, χορος αρτα ηπειρος χωρια πανηγυρι ανοιξη καλοκαιρι Πασχα λαμπρη εορταστικο πανηγυρικο γεγονος κοινοτητα δημοσια εκφραση συλλογικη ταυτοτητα κοινωνικη συνοχη παραδοσιακος αγναντα, Πλατεια ιν ναος Κοιμησεως Θεοτοκου
Share on Google Plus

About ΑΡΧΕΙΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

    ΣΧΟΛΙΑ
    ΣΧΟΛΙΑ ΜΕΣΩ Facebook

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΚΤΥΩΣΗΣ